زمان : 29 Mehr 1401 - 14:16
شناسه : 176447
بازدید : 4033
کم تحرکی، خطری جدی برای سلامتی افراد در جهان کم تحرکی، خطری جدی برای سلامتی افراد در جهان یزدفردا: بیماری‌های قلبی، چاقی، دیابت، افسردگی و فراموشی خطری است که کم‌تحرکی عصر حاضر می‌تواند با خود به همراه آورد.

به گزارش یزدفردا: بیماری‌های قلبی، چاقی، دیابت، افسردگی و فراموشی خطری است که کم‌تحرکی عصر حاضر می‌تواند با خود به همراه آورد.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار می‌دهد که تحرک اندک ممکن است حدود ۵۰۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰ میلادی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دهد.

این سازمان جهانی همچنین اعلام کرده که بزرگسالان باید دستکم ۱۵۰ دقیقه یا دو و نیم ساعت در هفته تحرک بدنی داشته باشند. با این حال متخصصان این سازمان جهانی اظهار کرده اند که منظور این نیست که باید حتما ورزش شدید کرد؛ دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی سریع هم مفید هستند و انسان را در برابر این بیماری‌ها مصون می‌سازند.

در همین حال، بسیاری از افراد به‌ویژه در کشورهای ثروتمند حتی همین میزان از تحرک‌ را نیز ندارند. به گفته سازمان جهانی بهداشت، در حالی که در کشورهای فقیر نزدیک به ۱۶ درصد از مردم کم‌تحرکند، در کشورهای غنی با درآمد بالا این میزان دو برابر است.

طبق تجزیه و تحلیل سازمان جهانی بهداشت، در طول پاندمی کرونا تمایل به تنبلی و کم‌حرکتی از قبل هم بیش‌تر شده است.

به گزارش مدیکال دیلی، سازمان جهانی بهداشت از کشورهای عضو خواسته در این زمینه کار بیش‌تری انجام دهند و برای مثال در شهرها مسیرهای عبور دوچرخه‌ و عابر پیاده را توسعه و بهبود بخشند.