زمان : 06 Azar 1401 - 08:00
شناسه : 177055
بازدید : 4129
قبل از هر سرمایه گذاری بخوانید / پردردسرترین مجوزهای کسب و کار کدام ها هستند؟ قبل از هر سرمایه گذاری بخوانید / پردردسرترین مجوزهای کسب و کار کدام ها هستند؟ یزدفردا: ۲۷۴ شکایت از وزارتخانه‌ها در آبان‌ امسال بابت صدور مجوزهای کسب‌وکار به درگاه ملی مجوزها واصل شده ‌است که مجوز تأسیس واحد تولیدی صنعتی بیشترین شکایت را از طرف علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری و تولید دریافت کرده است.

به گزارش یزدفردا: طبق اعلام وزارت اقتصاد، در رتبه‌های بعدی پر شکایت‌ترین مجوزها، پروانه اشتغال به کار مهندسی، مجوز آموزشگاه علمی و زبان و مجوز احداث جایگاه سوخت قرار دارند. همچنین در آبان‌ماه گذشته وزارت راه، وزارت‌خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت و وزارت میراث فرهنگی بیش‌ از سایر دستگاه‌ها شکایت از طرف داوطلبان سرمایه‌گذاری تولید به درگاه ملی مجوزها داشته اند. علاوه‌ بر این‌ در ماهی که گذشت، ۲۹ شکایت بابت مشاغل خانگی به درگاه ملی مجوزها واصل شد که به دلیل قطعی درگاه صدور مجوزهای خانگی در نیمه اول ماه گذشته بود که بعد از از سرگیری صدور آنی مجوزهای مشاغل خانگی در نیمه آبان گذشته، این شکایت‌ها قطع شده‌ است.

درگاه ملی مجوزهای کشور (mojavez.ir) از شهریور ماه گذشته به سامانه ثبت و پیگیری الکترونیکی شکایات متقاضیان مجوز مجهز شده و شکایت متقاضیانی که برای دریافت مجوز درخواست داده‌اند ولی در موعد مقرر مجوزشان صادر نشده یا صادرکننده مجوز از آن‌ها شرط اضافه، مدرک کاغذی یا مراجعه حضوری مطالبه کرده را ثبت و بدون حضور شاکی، این شکایات را پیگیری می‌کند.