زمان : 18 Bahman 1401 - 15:32
شناسه : 177910
بازدید : 3357
بخشش ۱۳ زندانی محکوم به قصاص نفس در یزد رئیس کل دادگستری یزد: بخشش ۱۳ زندانی محکوم به قصاص نفس در یزد یزدفردا: رئیس کل دادگستری یزد گفت: با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف و گذشت اولیای دم، ۱۳ زندانی محکوم به قصاص نفس از زندان‌های استان یزد آزاد می‌شوند.

به گزارش یزدفردا: غلامعلی دهشیری در آئین بخشش جانانه، ویژه آزادی ۱۳ زندانی محکوم به قصاص نفس در استان که با حضور خیرین نیکوکار، اولیای دم و جمعی از مسئولان ارشد استان برگزار شد، گفت: کمک خیرین یزدی و بخشش اولیای دم که مردانه و جانانه از حق خود گذشتند، سند افتخاری بزرگ برای مردم دارالعباده و ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه لغزش و خطای این افراد بر اساس هیجانات آنی و بدون قصد و برنامه قبلی صورت گرفته است، افزود: این اقدام خداپسندانه، تلاش مجموعه قضایی و چتر حمایت نظام اسلامی بر سر همه مردم فارغ از ملیت، دین، مذهب و قومیت صورت گرفت.

این مقام قضایی ادامه داد: قصاص عدالتی برای حیات جامعه و این حقی الهی برای اولیای دم است که برخی با بزرگواری و برای ایران از آن گذشتند.

دهشیری با بیان این‌که کسانی که مورد بخشش قصاص نفس قرار گرفتند، باید میزان حبس در خصوص جنبه عمومی جرم را طی کنند، خاطرنشان کرد: پس از اخذ گذشت از اولای دم، جنبه عمومی جرم آنان مورد رسیدگی قرار گرفته و پس از تطبیق دوران تحمل حبس، آزاد خواهند شد.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: جنبه عمومی جرم طبق قانون بین سه تا ۱۰ سال تعیین می‌شود که بسته به نوع جرم و شرایط ارتکاب آن متغییر است.