زمان : 19 Bahman 1401 - 15:41
شناسه : 177916
بازدید : 4392
گونه نادر گربه پالاس در کالمند بهادران مهریز مشاهده شد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد: گونه نادر گربه پالاس در کالمند بهادران مهریز مشاهده شد یزدفردا: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد از مشاهده گربه پالاس در منطقه حفاظت کالمند بهادران در شهرستان مهریز خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سید رضا نورانیان اظهار داشت: یک فرد گربه پالاس در بهمن ماه سال جاری توسط محیط‌بانان و دوستداران طبیعت در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران شهرستان مهریز مشاهده شد و محیطبانان موفق به تهیه فیلم و عکس از آن شدند.

وی افزود: این دومین ثبت حضور گربه پالاس در شهرستان مهریز و منطقه حفاظت شده کالمند بهادران است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد افزود: گربه پالاس با نام علمی Felis manul یک گربه‌سان وحشی کوچک بومی آسیای میانه است که کمی بزرگتر از گربه اهلی بوده و دارای سری پهن و گوش‌های گرد است و رنگ موهای بدن این گربه‌ خاکستری روشن یا زرد تیره همراه با نوارهای عمودی است که گاهی در میان موهای انبوه و متراکم بدن، دیده نمی‌شوند.

نورانیان افزود: این جانور ارزشمند در فهرست جانوران معرض خطر انقراض سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و در ایران بیشتر در مناطق کوهستانی شمال شرق و همچنین مرکز و شمال غرب پراکنش دارد. این گونه از هفت گونه گربه‌سان وحشی استان یزد است که تاکنون در کوهستان شیرکوه و مناطق کوهستانی حاشیه آن گزارش شده است.