زمان : 22 Esfand 1401 - 20:37
شناسه : 178091
بازدید : 4107
ماه رمضان امسال ۳۰ روزه خواهد بود رئیس ستاد استهلال استان قم: ماه رمضان امسال ۳۰ روزه خواهد بود یزدفردا: چهارشنبه دوم فروردین آخر ماه شعبان و پنجشنبه سوم فروردین اول ماه رمضان خواهد بود با این حال برای دیدن ماه با چشم غیر مسلح نیز گروه‌هایی به مناطق مساعد اعزام خواهند شد.

به گزارش یزدفردا: رئیس ستاد استهلال استان قم گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان در کل منطقه تا غرب آفریقا مقارنه شکل می‌ گیرد اما هلال تشکیل نمی‌شود بنابراین ماه مبارک رمضان 30 روزه خواهد بود.

مهدی سهرابی پیش از ظهر امروز در دیدار با سعیدی در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه اظهار کرد: نخستین روز ماه مبارک رمضان ماه با دوربین به صورت قطعی قابل رویت است.

وی گفت: چهارشنبه دوم فروردین آخر ماه شعبان و پنجشنبه سوم فروردین اول ماه رمضان خواهد بود با این حال برای دیدن ماه با چشم غیر مسلح نیز گروه‌هایی به مناطق مساعد اعزام خواهند شد.

وی افزود: از طرف دیگر روز ۲۹ ماه مبارک رمضان در کل منطقه تا غرب آفریقا مقارنه شکل می‌گیرد ولی هلال تشکیل نمی‌شود بنابراین ماه مبارک رمضان ۳۰ روزه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در روز ۳۰ ماه مبارک رمضان هلال ماه بلند خواهد بود و به وضوح قابل رؤیت است، گفت: ماه رمضان در عربستان ۲۹ روزه خواهد بود و اطراف خود ما هم کشورهای شرقی و غربی به متابعت از عربستان ۲۹ روزه خواهند بود از این رو مردم باید با مبانی فقهی این موضوع آشنا شوند تا شبهه ای برایشان ایجاد نشود.