زمان : 03 Farvardin 1402 - 14:40
شناسه : 178135
بازدید : 4749
دستگیری حرمت شکنان در باغ دولت آباد یزد دستگیری حرمت شکنان در باغ دولت آباد یزد یزدفردا: سه هتاک و حرمت شکن به دلیل ضرب و شتم همسر و دختر شهید در باغ دولت آباد یزد بازداشت شدند.

به گزارش یزدفردا: سه نفر هتاک و حرمت شکن که در باغ دولت آباد یزد به همسر شهید و یک دختر شهید به دلیل امر به معروف و نهی از منکر، توهین کرده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند توسط پلیس دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

این حادثه هنگامی رخ داد که عده‌ای از خواهران آمر به معروف و نهی از منکر و حافظان امنیت بانوان و دختران در این مکان مستقر بوده و همسر آزاده شهید سید قاسم سامیه زرگر به یک خانم تذکر محترمانه داده، ولی مورد هتک حرمت این فرد و اطرافیانش قرار می‌گیرد.

زینب جعفری سفیر کشوری امر به معروف و نهی از منکر به دفاع از همسر شهید پرداخته که این افراد چادر از سر این خانم کشیده و وی را جلوی فرزند خردسالش به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

با وقوع این اتفاق ناگوار، بلافاصله مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در محل حضور یافتند و سه عامل این هتک حرمت توسط نیروی انتظامی دستگیر و پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب برای آنان تشکیل شده که توسط بازپرس شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دست رسیدگی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در این ارتباط گفت: مقامات عالی استان ضمن محکومیت این حرمت شکنی، پیگیر برخورد قانونی با مهاجمان به این دو آمر به معروف هستند و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد هم با ابراز تاسف از این واقعه، حمایت خود را از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعلام کرد.

حجت الاسلام ابوذر صانعی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز پیگیر جدی برخورد با هنجارشکنان است، افزود: گروه‌های مردمی نیز به شدت نسبت به این واقعه واکنش نشان دادند، ولی به احترام این ایام و با توصیه ستاد اعلام داشتند که تجمعی برگزار نمی‌کنند، ولی به طور جدی برخورد با حرمت شکنان در زمینه عفاف و حجاب را از مسئولان استان خواستار هستند و مطالبه می‌کنند.

گفتنی است به استناد ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند. ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است، علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می‌گردد.