زمان : 11 Farvardin 1402 - 10:41
شناسه : 178159
بازدید : 4511
شهرستان بهاباد حقیقتا یک شهرستان پراز مزیت هاست استانداریزددربهاباد شهرستان بهاباد حقیقتا یک شهرستان پراز مزیت هاست استانداریزد با اشاره به اینکه شهرستان بهاباد حقیقتا یک شهرستان پراز مزیت ها اما کمتر برخورداراست گفت : رویکرد سال جدید، حل مسایل شهرستان های کمتر برخوردار میباشد.

مهران فاطمی پنج شنبه شب در دیدار با جمعی ازفرهیختگان و اقشار مختلف مردم شهرستان بهاباد درسخنانی ضمن تبریک عید نوروز وسال جدید وتقارن این عید با بهار قرآن ماه مبارک رمضان ، اظهارداشت: برخی از شهرستان‌ها سال‌ها مورد بی‌توجهی بوده‌اند و لذا احساس می‌کنند به آن‌ها ظلم شده است. طبق دستور ریاست محترم جمهوری، حمایت از مناطق کمتر برخوردار مورد تاکید همه مسوولان در دولت سیزدهم بوده و خواهد بود.

وی بیان داشت : آیت الله رییسی همواره بر حضور مسوولان در مناطق کمتر برخوردار تاکید دارند و انشالله حضور مدیران استان را در این مناطق تقویت خواهیم نمود.

استانداریزد ادامه داد: در همه مناطق استان حضور یافتیم و مناطق کمتر برخودار در اولویت این سفرها بود و امسال نیز در سفرهای دور دوم و برای فرصت بیشتر جهت گفت و گو با مردم، انشاالله سفر دو روزه انجام می شود تا فرصت بیشتری داشته باشیم و بتوانیم بخشی از این نابرابری ها را برطرف کنیم.

استاندار یزد گفت: عوارض معادن چندین سال مانده بود و هیچگونه پیگیری صورت نگرفته بود و به فضل خداوند پیگیری شد و هر چند عدد و رقم زیادی نشد اما برای شهرستان هایی مثل بهاباد در اعتبارات استانی نیز کمک هایی صورت گرفت و انشالله سعی می شود که در رویکرد سال جدید، حل مسایل شهرستان های کمتربرخوردار در اولویت باشد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما همه مسلمان هستیم و دو شهرستان بافق و بهاباد مثل شیر و شکر در هم آمیخته اند و خوراک سنگ آهن مرکزی باید داده شود که هر دو شهرستان نیز منتفع می شوند و نباید درگیر حاشیه شده و از اصل بزرگ تر که باعث مانا شدن شهرستان است، غافل شویم.

استاندار یزد ادامه داد: مبنای ما قانون و کار کارشناسی است و ذره ای هم از آن عبور نخواهیم کرد و در رابطه با معدن همیجان نیز هیچ اقدامی که خلاف رضایت مردم باشد انجام نمی دهیم.

وی افزود: از مجاری قانونی نیز دنبال می کنیم که در توسعه صنعتی و معدنی باید مردم سهامدار باشند و سهیم گردند. زمینه قانونی نیز برای واگذاری به مردم وجود دارد و مسوولیت های اجتماعی و پرداخت حقوق معادن را نیز دنبال خواهیم کرد.

فاطمی در پاسخ به سئوال دیگری نیز گفت: هیچکس با جاده بافق و بهاباد مخالف نیست و منطق قانونی دارد. ما هم مسیر کارشناسی را دنبال خواهیم کرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن این خواسته به حق را اجرایی کنیم.

وی افزود: ظلمی که به برخی شهرستان های کمتر برخوردار شده این است که در حوزه آموزش و پرورش و سلامت بسیار ضعیف هستند و فاقد امکانات لازم و دو دلیل اصلی مهاجرت نیز همین است و هنگامیکه این دو مورد تامین باشد بسیاری از افراد در منطقه خود خواهند ماند و حتما این دو مسیله و درخواست شما را دنبال خواهیم کرد.

استاندار یزد گفت: بنده خودم هم متعلق به روستایی هستم که ۱۴۰ کیلومتر ار مرکز استان فاصله دارد و سختی زیادی برای تحصیل متحمل شدم و برای مقاطع بالاتر مجبور شدم به شهرستان مجاور بروم و با عمق وجود ، مشکلات شما را درک می‌کنم.

استاندار یزد در مورد چاه‌های کشاورزی و قطعی برخی از ایام سال که مورد گلایه نماینده کشاورزان بهاباد بود نیز گفت: این مسیله دغدغه همه کشاورزان است و نیاز به اصلاح دارد و با پیگیری معاون عمرانی استانداری جلسه ای برگزار و بازنگری در این رابطه باید اتفاق بیفتد.

فاطمی افزود: افتخار هر منطقه علما و بزرگان آن منطقه هستند و این افراد در حوزه علمیه و دانشگاه و مدرسه تربیت شده اند و لذا حتما از محل اعتبارات استانی و همچنین مسئولیت های اجتماعی به مسائل اجتماعی و فرهنگی و بویژه آموزش و پرورش بهاباد کمک خواهد شد.

فرمانداربهاباد هم درسخنانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز و عرض خیر مقدم به استاندار محتر وهیات همراه که به شهرستان بهاباد سفر کرده اند تا درجمع مردم این دیارباشند افزود : بیش از 70 درصد از 66 مصوبه سفرهای استانی استاندار به بهاباد دراین شهرستان محقق شده است که جادارد از همه دستگاههای اجرائی وامام جمعه محترم شورا و شهرداری قدردانی نمایم

علیرضا تیموری به مسائل ومشکلات شهرستان درحوزه های مختلف ازجمله بهداشت وسلامت ، آموزش و پرورش و مسکن جوانان و جاده ومعادن اشاره کرد و خواستار پیگیری این مشکلات شد .

امام جمعه بهاباد نیز در این نشست گفت: همه امکانات قابل فراهم شدن است ولی اگر توسعه بدون علم و آگاهی باشد قطعا بی فایده خواهد بود.

حجت الاسلام بشکانی اظهار داشت: توسعه با تضاد سازگاری ندارد و اگر به داد آموزش و پرورش نرسیم و بدون تحول و برنامه ریزی ادامه مسیر را داشته باشیم هیچ اقدامی ثمر بخش نخواهد بود.

در این نشست که نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بهاباد، معاونین استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان نیز حضور داشتند، بیش از ۱۲ نفر از نمایندگان اقشار مختلف مردم درخواست ها و سخنان خود را بیان نمودند.

انتهای پیام/