زمان : 27 Mehr 1388 - 20:45
شناسه : 19477
بازدید : 8726
توهين وزير ارشاد دولت دهم به مردم استان يزد توهين وزير ارشاد دولت دهم به مردم استان يزد

توهين وزير ارشاد دولت دهم به مردم استان يزد

محمدرضا شوق الشعراء

اشتباه صفارهرندي را حسيني بنوعي ديگر تكرار كرد
آقاي وزير ارشاد، لطفا در حكم و انتخاب خود تجديد نظر كنيد!

بعد از دوره «تلخ» و سراسر سكوت و سقوط و وعده عجمين، انتخاب و انتصاب فرد غير يزدي گمنامي كه هيچگونه سابقه فعاليت فرهنگي و هنري و مديريتي در استان صنعتي- فرهنگي يزد ندارد بعنوان مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد، توهين آشكاري به تاريخ و فرهنگ مردم يزد و جامعه فرهنگي و هنري يزد مي باشد!
براستي! در شهر و استان صنعتي و فرهنگي يزد، كه چهره ها و شخصيت هاي فرهنگي و مذهبي و سياسي زيادي را در خود پرورش داده و به ايران و جهان معرفي كرده است، مدير شايسته و توانمند و لايقي به قد و قواره و اندازه و وزن عاليشونذي نبود كه از جانب وزير ارشاد دولت دهم بعنوان مديركل مهمترين اداره يزد معرفي شود!؟ واقعا كه اگر استان دانشگاهي يزد، چنين چهره و شخصيتي را نداشته و ندارد، پس اصلا احتياجي هم به اداره كل فرهنگ و ارشاد ندارد! و اما اگر چنين چهره ها و شخصيت هايي در يزد بوده اند و هستند، وزير ارشاد دولت دهم، بسيار در حق مردم و جامعه فرهنگي و هنري يزد كم لطفي و بي انصافي نموده است. مگر آنكه هدف ازين انتخاب، نه فرهنگي، كه سياسي و انتقامي و دهان كجي به مردم يزد باشد.
در اينكه ممكن است بنا به فرمايش وزير محترم ارشاد دولت دهم، عاليشوندي، توانمندي هاي متعهدانه زيادي داشته باشد شكي نيست، و اما صرف داشتن اين توانمندي ها، براي مديريت فرهنگ و هنر يزد كافي مي باشد!؟ در غوغاي تهاجم فرهنگي، عاليشوندي با چه شناختي از فضا و محيط و جامعه و فرهنگ مردم يزد، مسئوليت بدين مهمي و سنگيني را قبول كرده است!؟ آيا سپردن مسئوليت خطير و مهم و سنگين فرهنگ و هنر يزد به فردي كه يزد و يزدي ها و خصوصيات آنان را نمي شناسد، باعث از بين رفتن توانمندي ها آن فرد در مسير نخواهد شد!؟
بدليل غفلت و اشتباه وزير ارشاد دولت دهم، عاليشوندي مجبور است براي فعاليت، يا از نيروهاي موجود ارشاد يزد كه عجمين و غياثي و كاظميني با آنان كار كردند استفاده كند، كه براي شناخت ضعف و قوت آنان مدتها زمان لازم است، يا اينكه بايد از ديار خود نيروي فرهنگي و هنري به يزد بياورد، كه در هر دو صورت ضرر و زيان آن متوجه فرهنگ و هنر و جامعه يزد خواهد شد.
ويرانه اي كه عجمين در پايان فصل «شعار» احياي دارالعباده بجا گذاشته، نيازمند «تحول» و «حركت» و «خون تازه» و دستهاي معجزه گر يك معمار هنرمند باتجربه و توانمند است، و البته كه با توجه به شواهد، اين بار سنگين، بر دوش مدير جوان جديد سنگيني كرده و در كوتاه زمان كمر و شانه او را خواهد شكست.
وزير ارشاد دولت دهم، اگر با نماينده ولي فقيه و امام جمعه و رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان يزد مشورت كرده بود و اگر نظر نمايندگان مردم استان يزد در مجلس را جويا شده بود و اگر به ناله هاي جامعه هنري يزد توجه نموده بود، شايد كه فرد توانمند ديگري را بجاي عجمين براي مديريت فرهنگ و هنر يزد انتخاب مي كرد و اينگونه با اين انتصاب و انتخاب، فرهنگ يزد و يزدي ها را بزير سوال نمي برد.
باشد، كه وزير فرهنگ و ارشاد دولت دهم، با يزدي ها شوخي و مزاح كرده باشد، و شيريني رفتن «عجمين» را با آمدن «عاليشوندي» بر جامعه فرهنگي و هنري يزد «تلخ» نكند!

ی زدفردا