زمان : 30 Tir 1389 - 20:15
شناسه : 24402
بازدید : 3981
آیت الله اعرافی درخطبه های نمازجمعه این هفته آیت الله اعرافی درخطبه های نمازجمعه این هفته

یزدفردا "آیت الله اعرافی با اشاره به خواسته ها ومطالبات مردم متدین وشریف میبد درعرصه های مختلف اظهارداشت : بیش از10 سال است كه بحث كمربندی مطرح شده است و مكرر وعده هایی داده می شود ؛ درحالی كه مرتب درمسیرجاده میبد –یزد تلافات انسانی رخ می دهد .
به گزارش یزدفردا به نقل از خبرنگارستاد نمازجمعه میبد ، امام جمعه میبد تاكید كرد : تاخیردرراه اندازی كمربندی ازاداره كل راه و ترابری استان یزد قابل قبول نیست .
وی افزود : دراجرای طرح تردیدهایی وجود دارد و بی توجهی به خواسته و مطالبات مردم درسطح استان اقدامات تبعیض آمیز است و برای هریك ازاین موارد شواهد و دلایل ثابتی وجود دارد .
امام جمعه میبد خدمات و حمایت های استان و همراهی دولت وتلاشهای نماینده محبوب مردم تفت و میبد دربحث پتروشیمی را خاطرنشان كرد و افزود : امیدواریم دربخش مطالبات مردم كه همه برآن آگاهند و دربخش كمربندی ، مشكلات موجود درصنایع شهرستان ، درخصوص كارخانه های فولاد و قند ، استاندار و وزارت كشوراقدام كنند و گره مشكلات را بازكنند .
مسائل كشور:
آیت الله اعرافی با اشاره به مسائل كشورنیزاظهارداشت : امروز ایران اسلامی درمعرض هجوم و حجمه هایی است كه هوشیاری ، آگاهی و حضورمردم درصحنه و همراهی ملت با رهبری و ولایت فقیه می تواند كشور را ازخطرات عبور دهد وملت ما را به قله های بلند پیش ببرد .
امام جمعه میبد خاطرنشان كرد : امیدواریم ، ملت ما مانندگذشته با آگاهی ، همبستگی ، انسجام و وحدت موقعیت ها را بشناسد.
ایام ومناسبتهای شعبانیه :
آیت الله اعرافی درادامه ضمن تبریك ایام شعبانیه، ماه شعبان را ماه مناسبتهای بزرگ و خجسته بیان كرد وافزود : امیدواریم دراین موالید شعبانیه درمساجد و تكایا ، معرفت نسبت به سلسله اولیای الهی افزوده شود ومراسم های متعدد و باشكوه برگزارشود وبعد معرفتی داشته باشد تا امام زمان مان را بیشتربشناسیم .
وی تاكید كرد : این مراسم ها و جشن ها نباید با آوازها وسرودهای نامناسب آمیخته شود .
میلاد سید الشهداء وروزپاسدار:
آیت الله اعرافی میلاد سیدالشهداء و روزپاسدار را به همه پاسداران و بسیجیان تبریك گفت و افزود: دردوره دفاع مقدس پاسداران وبسیجیان غیوردرمقابل هجوم بی امان دشمنان مقاومت كردند و با جانفشانی دركنارمردم ازنظام وانقلاب دفاع كردند .
وی پیشرفت های كشورمان را درعرصه های گوناگون سازندگی ، علم ودانش ، فناوری های مختلف و صنایع دفاعی ونظامی كشورمان را كه دشمنان تاب و تحمل آن را ندارند ؛ گامهای بزرگی برشمرد كه پیشگامان آن پاسداران وبسجیان هستند .
هفته بهزیستی :
آیت الله اعرافی هفته بهزیستی را گرامی داشت و ازتلاشهای مسئولین استان وشهرستان درعرصه های مختلف تشكروقدردانی كرد .
امام جمعه میبد بربحث مناسب سازی و فضاهای رفت وآمد معلولین و جانبازان درادارات ، كارخانجات ، مساجد واماكن عمومی تاكیدكرد .
وی همچنین با اشاره به بحث مشاوره قبل ازازدواج خاطرنشان كرد : توجه به مشاوره قبل از ازدواج می تواند جلوی بسیاری ازمعلولیت ها را بگیرد .
امام جمعه میبد اقدامات اداره بهزیستی نسبت به زنان بی سرپرست ، توجه به مسائل اخلاقی وتربیت درمهد كودك ها ، مسكن محرومین و فعالیت های میلیاردی این اداره درطول سال برای رفع نیازهای محرومین و معلولان را مورد توجه قرار داد و افزود : هرچه جامعه و دولت برای رفع محرومیت تلاش كند جامعه ایی سرافرازو بدون فقروفساد خواهیم داشت .
خطبه اول :
آیت الله اعرافی درخطبه عبادی نمازجمعه این هفته با اشاره به مناجات شعبانیه اظهارداشت : مناجات شعبانیه ازعارفانه ترین رازو نیازانسان با خداست .
وی افزود : بیش از40 درخواست دراین دعا ازخداوند مسئلت شده است ویك دوره انسان شناسی را مطرح می كند .
درآغازاین دعا كه با صلوات برمحمد و آل محمد شروع می شود انسان ازخدا می خواهد كه گوشه چشمی به ما توجه وعنایتی كن و گناهان وآلودگی ها واشتباهاتی كه از زبان و چشم ما جاری است ومانع نظرو لطف خدا برما می شود را ازچهره ما دوركن .
امام جمعه میبد اظهارداشت : ما ه شعبان ماه صلح با خداست و گشودن دروازه دعا ومناجات تا انسان اززندگی ودلبستگی های دنیا گریزان و ایستادن همراه با تواضع دربرابرخداوند كه اگرچنین باشد بسیاری ازمشكلات جامعه ما حل می شود .

یزدفردا