زمان : 07 Mordad 1384 - 00:31
شناسه : 39
بازدید : 3810
بدرقه دوست"صدوقی در مراسم بزرگداشت خاتمي:ویژگی‌های عبادالرحمن در وجود خاتمی است بدرقه دوست"صدوقی در مراسم بزرگداشت خاتمي:ویژگی‌های عبادالرحمن در وجود خاتمی است

به نام خدا

امام جمعه یزد گفت: ویژگی‌های عبادالرحمن در وجود خاتمی است.

  حجه الاسلام سید محمد صدوقی نماینده ولی فقیه در استان یزد كه در مراسم بزرگداشت خاتمی سخن می‌گفت، اظهارداشت: یكی از بخت‌های خاتمی این بود كه در بیتی بزرگ متولد شد و تحت تاثیر پدر و مادری فرهیخته قرار گرفت. همین ویژگی سبب شد كه وی در طول 8 سال علیرغم همه فشارهای داخلی و خارجی در چارچوب قوانین اسلامی و نظام حركت كند.

 وی افزود: حمایت‌های دائم مقام معظم رهبری نشان از این ویژگی هاست و پذیرش نظرات پی در پی مقام معظم رهبری از ناحیه خاتمی نشانه‌ی این ویژگی‌ها و اخلاص و عبادالرحمن بودن این شخصیت بزرگ است.

امام جمعه یزد به برخی از آیات سوره فرقان كه در آن به ویژگی‌های بندگان شایسته خداوند پرداخته است اشاره كرد و گفت: نامی كه خداوند برای انسان‌های شایسته برگزیده، عبادالرحمن است. عباد جمع عبد و عبد به معنای بنده است و بنده غرق در عبودیت و بندگی خداوند است. عابد، انسانی است كه تمام وجود او را عشق به خداوند فرا گرفته است.

 حجه الاسلام صدوقی ادامه داد: رحمان یكی از اسمائ بزرگ الهی و رحمتی گسترده است كه هیچ‌گونه حد و مرزی ندارد. اضافه عبد به رحمان یعنی كه بندگان شایسته خدا در عمق وجودشان عشق به خدا قرار گرفته است و بندگانی كه این چنین باشند از خشم و خشونت به دورند و از كینه و نامهربانی مصونند.

 نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به بیان صفات شایسته بندگان حق پرداخت و اظهارداشت: بندگان صالح خدا برای دیگران به عنوان انسان، ارزش و شخصیت قائلند و خود را فردی از آن‌ها می‌بینند.

 وی افزود: بندگان شایسته خدا در برخورد با عناصر جاهل و نادان كه جز توهین و تمسخر از جهل و نادانی راهی را نمی‌شناسند، با درستی و سلامت رفتار می‌كنند. اساساً یكی از ویژگی‌های بندگان شایسته خدا این است كه هیچگاه جهل را با جهل جواب نمی‌دهند.

 امام جمعه یزد در ادامه گفت: بندگان شایسته خداوند دارای فكری توام با متانت و زبانی آمیخته با منطق‌اند و همواره با جاهلان به مقابله برمی‌خیزند. صبر و پایداری توام با درستی، راه و روش آن‌هاست. اهل فكر و مكتب از جهل و نادانی، خواه و ناخواه مصون خواهند بود و عظمت شایستگان در همین است كه اخلاق، مدار مناسبات آنهاست.

 حجت الاسلام صدوقی خاطرنشان كرد: بندگان شایسته خدا بعض‌های خفته در گلوی خویش و بی‌مهری‌هایی كه برخاسته از سخنان جاهلانه افراد بی خبر است را با بندگی و خضوع در مقابل حق، علاج می‌كنند و با بندگان خدا مهرورزی می‌كنند.

 نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اعتدال و میانه روی در شیوه زندگی از دیگر ویژگی‌های بندگان شایسته خدا است. آنها هیچگاه شركت و دوگانه پرستی را بر نمی‌تابند و هر گونه شیوه شرك‌آمیز را برملا می‌سازند و در مقابل سلطه و قدرت خداوند هیچ قدرتی را به رسمیت نمی‌شناسند.

 وی افزود: برای آنها خون و آبروی انسان‌ها عزیز و محترم است و از شخصیت انسان‌ها حمایت می‌كنند و پاكی و پاكدامنی از صفات برجسته عبادالرحمن است و انسانی كه اسیر غرایز نفسانی بوده و در بند خواهش‌های نفسانی است، هیچگاه شایسته بندگی خداوند نیست.

 امام جمعه یزد در ادامه به رسالت عبدالرحمن در آیات پایانی سوره فرقان پرداخت و گفت: رسالت این وارستگان در این است كه راهی را كه خود و نزدیكان و همراهان آنها پیموده‌اند، الگو و سرمشق برای افراد دیگر باشد.

 حجت الاسلام صدوقی اظهار داشت: این ویژگی‌ها در خاتمی است و او اینك با شایستگی تمام دوران 8 ساله را به پایان می‌رساند.

 نماینده ولی فقیه در پایان با تبریك به رییس جمهور منتخب گفت: با توجه به سیاست زمانی كنونی می‌طلبد تا همه یك صدا اختلافات را كنار گذاشته و به كمك رییس جمهور آینده آمده تا بتواند به قول‌هایی كه داده است جامه عمل بپوشاند.