زمان : 01 Esfand 1390 - 23:20
شناسه : 46763
بازدید : 3362
خبرهای  انتخابات در اهواز خبرهای انتخابات در اهواز
خبرهای  انتخابات در اهواز
یزدفردا ـ فرماندار اهواز آخرین اخبار از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اهواز را تشریح کرد.

عبدالعزیز فدعمی فرماندار اهواز   از فعالیت 623 شعبه اخذ رای در مناطق مختلف شهری و روستایی اهواز و شهرستان باوی جهت انتخابات مجلس نهم خبر داد و گفت: از این تعداد 5۶۰ شعبه مربوط به شهر اهواز و 63 شعبه مربوط به شهرستان باوی است.

وی با اشاره به آمار شعب رأی گیری در شهرستان اهواز به رسا گفت: 501 شعبه ثابت، 119 شعبه سیار و سه شعبه ویژه اخذ رأی جهت اقلیت‌های مذهبی در شهرستان اهواز و باوی در نظر گرفته شده است.

فدعمی با بیان این که به منظور تعیین محل شعب اخذ رای در شهرستان اهواز کارگروهی متشکل از هیئت اجرایی و کار‌شناسان فرمانداری در حال بررسی مناطق انتخاباتی است گفت: در صورت نیاز شعب در نظر گرفته شده جابه‌جا و در محل مناسب‌تری مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به میزان مشارکت مردم خوزستان در انتخابات دوره‌های قبل خاطرنشان کرد: با توجه به حضور پرشور مردم خوزستان در راهپیمایی 22 بهمن و بیانات مقام معظم رهبری، مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پرشور و حداکثری خواهند داشت.

فرماندار اهواز با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برگزار کنندگان انتخابات از میان خود مردم هستند و تلاش آن‌ها صیانت از آراء ملت و اجرای دقیق قانون است.

فدعمی با بیان این که در هر شعبه اخذ رأی یک نماینده فرماندار قرار دارد گفت: وظیفه نماینده فرماندار کنترل وضعیت شعبه اخذ رأی و تلاش در رفع مشکلات احتمالی در طول زمان اخذ رأی است. نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رأی باید افرادی بی‌طرف و مطلع از قانون باشند و از هرگونه عدول از قانون و ایجاد خلل در روند انتخابات در شعب اخذ رأی جلوگیری نمایند.

وی با بیان این که واجدان شرایط شرکت در انتخابات متولدین 12 اسفند سال 72 و ما قبل آن هستند گفت: شرکت در انتخابات تنها با اصل شناسنامه صورت می‌گیرد و افرادی که شناسنامه آن‌ها دچار مشکل و یا مفقود شده تا روز انتخابات فرصت دارند با مراجعه به دفا‌تر ثبت‌ احوال نسبت به رفع مشکل شناسنامه خود اقدام کنند.

فرماندار اهواز با بیان این که سوم اسفندماه همزمان با انتشار آگهی انتخابات شرایط رای دهندگان و اسامی نامزدهای نهایی تایید شده اعلام خواهد شد، اظهار داشت: وضعیت صلاحیت کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده ولی اسامی افراد در زمان قانونی رسما اعلام می‌شود.

وی با اشاره به این که هر گونه تبلیغات قبل از مهلت قانونی از طرف کاندیدا‌ها تخلف محسوب می‌شود، گفت: در مهلت قانونی تبلیغات مجلس الصاق عکس ممنوع می باشد و نامزدهای انتخابات می‌توانند از طریق پست و بسته‌های فرهنگی عکس خود را منتشر کنند.

فدعمی در ادامه سخنان خود از آموزش چهار هزار نفر از عوامل اجرایی انتخابات مجلس نهم در اهواز خبر داد و گفت: این چهار هزار نفر شامل اعضای شعب انتخابات و نمایندگان فرماندار هستند که در این کلاس ها با وظایف خود در راستای چگونگی برگزاری انتخابات آشنا می شوند.

وی افزود: طبق قانون انتخابات، وظایف مشترکی برای اعضای شعب و نمایندگان فرماندار، قبل از اخذ رأی، در زمان شروع رأی گیری و بعد از اتمام زمان اخذ رأی تعریف شده که در این کلاس های آموزشی به آنها پرداخته می شود.

فدعمی، با بیان این که امانتداری و عمل به قانون از وظایف مهم مجریان انتخابات است، ابراز امیدواری کرد: با تلاش همه دست اندرکاران شاهد برگزاری انتخاباتی با شکوه خواهیم بود.