زمان : 12 Farvardin 1391 - 02:28
شناسه : 48742
بازدید : 6319
باغ دولت آباد، یا باغ از ما بهتران!؟(2 نظر) قابل توجه امام جمعه و استاندار و فرماندار و شهردار یزد و یادگار امام جمعه فقید یزد باغ دولت آباد، یا باغ از ما بهتران!؟(2 نظر)

محمد رضا شوق الشعراء


در اولین نوروزی که شیخ محمدعلی صدوقی، فرزند سومین شهید محراب در میان مردم یزد نیست، و جای دلسوزی و مهربانیهای او سخت خالی است، باغ دولت آباد با بی تذبیری متولیان آن به بخش خصوصی واگذار شده و بخش خصوصی برای کسب درآمد بیشتر نرخ ورودی باغ را با سه برابر افزایش به هزار و پانصد تومان رسانده است، قیمتی که برای خیلی از خانواده های یزدی و حتی غیر یزدی قابل پرداخت نیست.
امروز صبح «اوسا غضنفر!» نامی که بهمراه چند تن از میهمانانش از روبروی باغ دولت آباد، دمغ و سرخورده برگشته بود، بلند بلند به زمین و زمان و بعضی از مدیران و مسئولان یزد فحش و ناسزا و بدبیراه می داد و می گفت: نگویید باغ دولت آباد، بگوید باغ از ما بهتران! نگوئید باغ دولت آباد، بگویی سرگردنه، نگویید باغ دولت آباد، بگویید ...! و بیچاره خبر نداشت که رئیس سازمان میراث فرهنگی یزد، یزدی نیست و شمالی است و خبر از یزد و فرهنگ یزد و یزدی ها ندارد.
در کنار مسجد جامع و میرچقماق و آتشکده زرتشتیان، یکی از نمادهای تاریخی و معروف یزد که مورد بازدید هزاران نفر از میهمانان نوروزی قرار می گیرد، باغ دولت آباد است، و اما بجز بادگیر و ساختمان، دیگر چه نمادی از یزد و یزدی ها در باغ باقی مانده است!؟
مطمئن هستیم که اگر خدابیامرز مرحوم شیخ محمد علی صدوقی زنده بود، اجازه نمی داد تا اینگونه کاسبکارانه با مردم رفتار شود و باغ به بخش خصوصی و بلیت باغ به این قیمت فروخته شود، و این مسئله را حتی در خطبه های نماز جمعه نیز مطرح می کرد، و اما آیا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه جدید یزد خبر از وضعیت داخلی باغ دولت آباد و بلیت ورودی آن دارد!؟ و آیا استاندار و فرماندار و شهردار یزد، در این ایام سری به باغ دولت آباد زده اند!؟
تبصره اول: همه راهها در یزد، به هتل «مهر» و هتل «مشیرالممالک» ختم می شود!؟