زمان : 17 Khordad 1391 - 00:00
شناسه : 52302
بازدید : 3881
آموزش شهروند الکترونیک در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اردکان آموزش شهروند الکترونیک در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اردکان

یزدفردا:در نشستی به منظور هماهنگی و مشارکت ارگان ها در اجرای طرح شهروند الکترونیک ، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اردکان آمادگی این مرکز را برای برگزاری دوره های اموزشی این طرح اعلام کرد .
در این نشست که با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ،رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اردکان و مشاور IT شهرداری اردکان برگزار شد مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان به ثبت نام در دوره های شهروند الکترونیک از طریق پورتال و شرکت در آزمون های همسان کشوری و دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای اشاره کرد .

حبیب الله کارگر ضمن بیان اهمیت آموزش های مهارتی گفت : می توان این دوره ها را به صورت استانی نیز برگزار کرد و برای افراد گواهی شرکت در دوره صادر کرد .

وی یکی از راه های تحقق شهر الکترونیک را آموزش و پرورش شهروندان الکترونیکی دانست و افزود : در این میان نقش آگاهی مسئولان و توجه آنها به اقدامات قابل اجرا در این عرصه کم اهمیت تر از توانمند سازی شهروندان و آگاه سازی آنان از قابلیت ها و الزامات زندگی در شهرهای الکترونیک نیست .

نادر متألهی – رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اردکان – نیز در این نشست با اشاره به مزایای آموزش شهروند الکترونیک و شهر الکترونیک از در اختیار قرار دادن فضاهای آموزشی مورد نیاز برای اجرای طرح فوق در این شهرستان از سوی اداره آموزش و پرورش و دانشکده فنی و مهندسی شهید بهشتی شهرستان اردکان خبر داد .

مشاور IT شهرداری اردکان هم با بیان توضیحاتی در خصوص طرح شهروند الکترونیک ، خواستار برگزاری دوره های آموزشی به صورت فشرده ، کاربردی تر شدن دوره ها و اضافه کردن برخی آموزش های مورد نیاز  که در استاندارد آموزش های فنی و حرفه ای نیز شد .

مهندس نظارات تأکید کرد : با توجه به اینکه آموزش شهروند الکترونیک در یزد به صورت کاملا مجازی برگزار گردیده و چندان موفق نبوده است لزوم برگزاری این دوره ها به صورت عملی احساس می شود .

وی در پایان در رابطه با اهداف نهایی طرح از قبیل صدور کارت برای افراد جهت پرداخت هزینه های کم مانند اتوبوس خط واحد و پزشک و نیز انجام فعالیت های روزمره افراد در شهرداری ، فرمانداری و نهادهای دیگر ایراد سخن کرد