زمان : 27 Tir 1391 - 16:41
شناسه : 54382
بازدید : 5082
گزارش تحلیلی از آمار حوادث ماه خرداد و نیمه اول تیرماه سال جاری در میبد گزارش تحلیلی از آمار حوادث ماه خرداد و نیمه اول تیرماه سال جاری در میبد در مدت مذکور به 88 مورد گزارش ارسالی به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میبد رسیدگی شده است.

با توجه به گسترش شهر و افزایش فعالیت های روزمره و صنعتی شدن شهرستان هر روز کم یا زیاد شاهد اتفاقی در گوشه و کنار شهر هستیم و این در صورتی است که می توان با توجه به هشدارها و رعایت نکات ایمنی از وقوع خیلی از این اتفاق های ناگوار جلوگیری کرد. هر چند سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر میبد تمهیداتی جهت سرعت بخشیدن به ارائه خدمات و انجام هرچه بهتر آن همراه با آموزش نیروهای انسانی ماهر در نظر گرفته است اما واقعیت این است که گاهی اوقات جبران خسارت های ناشی از حوادث تلخ امکان پذیر نیست.

در مدت 45 روز از ابتدای خرداد 88 بار نیروهای آتش نشان به محل وقوع حوادث مراجعه کرده و در 58 مورد اطفای حریق داشته اند و بقیه مراجعات مربوط به حوادث دیگری مثل آبگرفتگی و به دام انداختن حیوانات وحشی می شود. در شش مورد از آتش سوزی ها حریق خرمن گندم اتفاق افتاده و در 4 مورد در فضای کارگاهی حادثه رخ داده و در مواردی آتش گرفتن وسایل نقلیه از جمله 3 موتورسیکلت، 3 خودروی پیکان و دو مورد ماشین سنگین گزارش شده است. از دیگر موارد آتش سوزی می توان به آتش گرفتن ضایعات و زباله های انباشته شده و همچنین سطل زباله و لاستیک خودرو اشاره کرد. در این گزارش عامل 17 مورد آتش سوزی عمدی ذکر شده است.

از آنجا که هدف از گزارش حوادث آموزش و آگاهی بخشی به مردم می باشد با تحلیلی از علت حوادث در این مدت از شهروندان عزیز می خواهیم به نکات زیر توجه داشته باشند:

امیدواریم با رعایت نکات بالا شاهد کاهش حوادث و خسارات ناشی از آن باشیم.