زمان : 27 Tir 1391 - 17:19
شناسه : 54386
بازدید : 7119
برگزاری جلسه پیرامون سرمایه گذاری در احداث كارخانه گندله سازی در بهاباد برگزاری جلسه پیرامون سرمایه گذاری در احداث كارخانه گندله سازی در بهاباد با حضور نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی، موضوع احداث كارخانه گندله سازی در بهاباد مورد بررسی قرار گرفت.

 این جلسه كه با حضور نماینده مردم بهاباد، بافق، ابركوه، مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر، عضو هیئت مدیره فولاد آلیاژی یزد و تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در محل فرمانداری برگزار شد، موانع و مشكلات موجود جهت احداث كارخانه گندله سازی در بهاباد مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع این مشكلات بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای جلسه فرماندار بهاباد با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان اظهار داشت: بهاباد در عین حال كه از نظر پتانسیل معدنی غنی می باشد ولی جزو مناطق محروم و كمترتوسعه می باشد و آمار بالای بیكاری جوانان و مهاجرت مردم به شهرهای همجوار و مركز استان به دلیل بیكاری یكی از معضلات بزرگ شهرستان است.

"محمدرضا هدائی" نبود زیرساخت های لازم از جمله گاز را از عوامل عمده عدم سرمایه گذاری در شهرستان دانست و تأكید كرد: باید با پیگیری همه مسئولین و بالاخص نماینده پرتلاشمان در مجلس، زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذار را تأمین كنیم.

در ادامه جلسه نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بهاباد در خصوص معادن شناخته شده فلزی و غیرفلزی شاخص است.

"دخیل عباس زارع زاده" بر اهمیت ورود بخش خصوصی در سرمایه گذاری تأكید كرد و گفت: اگر بخش خصوصی جلو بیاید و كارها را عهده دار شود، كارها سریعتر و بهتر پیش می رود.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری های خود جهت احداث كارخانه های صنعتی و جوار معدنی در بافق و بهاباد، گفت: در دیداری كه با "جعفری" معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت ، معدن و تجارت داشتم تفاهم كردیم كه هر چه كارخانه در شهرستانهای بافق و بهاباد احداث شود خوراك آن تأمین شود و این تفاهم را مكتوب كردیم.

زارع زاده همچنین قول پیگیری جدی جهت حل موانع و مشكلات سرمایه گذاری در بهاباد را داد.

در ادامه جلسه " محمد مهدی فقیه خراسانی" عضو هیئت مدیره فولاد آلیاژی یزد از احداث كارخانه گندله سازی در بهاباد حمایت كرد و گفت با احداث این كارخانه برای 300 الی 500 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

در پایان جلسه مقرر شد پس از برطرف شدن موانع زیرساختی و تضمین تأمین خوراك كارخانه توسط معدن چادرملو، در مدت 45 روز عملیات احداث كارخانه گندله سازی توسط بخش خصوصی آغاز شود.