زمان : 12 Mordad 1391 - 00:28
شناسه : 55094
بازدید : 5356
بسترسازی جهت ایجاد دو مرکز تک جنسیتی دیگردر دانشگاه پیام نور یزد  در آینده ای نزدیک   بسترسازی جهت ایجاد دو مرکز تک جنسیتی دیگردر دانشگاه پیام نور یزد در آینده ای نزدیک

یزدفردا :فعالیت‌های فرهنگی و عملیاتی ستاد عفاف و حجاب در دانشگاه پیام نور استان در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی، مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان یزد با اعلام این خبر گفت: در بحث عفاف و حجاب هر دو رویکرد فرهنگی و عملیاتی مدنظر قرار گرفته است.

"علی اکبر کریمی" اظهار داشت: تریبون‌های مختلف در کشور درباره عفاف و حجاب نظرات مختلفی دارند، چنان که کسانی قائل به لزوم فرهنگ‌سازی هستند تا خود فرد به رعایت عفاف و حجاب متقاعد شود و برخی دیگر نیز از اعمال پاره‌ای اجبار‌ها در این زمینه طرفداری می‌کنند.

وی افزود: اداره فرهنگی دانشگاه سعی کرده است که بحث عفاف و حجاب را با مورد نظر قراردادن هر دو دیدگاه به پیش ببرد چنان که برگزاری دوره‌های آموزشی مانند تهیه و تدوین بسته جامع آموزش عملیاتی عفاف وحجاب،

ایجاد سامانه پیامکی پرسمان،

طراحی پایگاه اینترنتی،

برگزاری سه نشست هم اندیشی با اساتید،

برگزاری 2کارگاه آموزشی و جلسه توجیهی،

دوره آموزشی مطالعات زنان،

در دستور کار قرار گرفتن نگارش کتاب «الکتاب والحجاب»در فقه،

تهیه و تدوین ویژه نامه «رایحه»،

تهیه مستند عفاف و حجاب و تفکیک جنسیتی در دانشگاه،

در کنار تذکر و اجرای سیاست تفکیک جنسیتی در برگزاری امتحانات تمامی مراکز و واحدها،

زمینه سازی جهت تاسیس 2واحد تک جنسیتی جدید غیر از پردیس خواهران،

تشکیل اتاق فکر اسلامی شدن دانشگاه با حضور اساتید و صاحبنظران علمی و فرهنگی در دانشگاه در دستور اجرا قرار گرفته است.

"کریمی" ادامه داد: کرسی‌های آزاد‌اندیشی و بسته های جامع آموزشی با محتوای عفاف و حجاب در رویکرد ایجابی برای نهادینه‌کردن بعد درونی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام فرهنگی تصریح کرد: مجموع فعالیت‌های فرهنگی و عملیاتی ذیل ستاد عفاف و حجاب شورای فرهنگی دانشگاه با حضور ریاست دانشگاه، روسای مراکز و واحدها، مسئولین فرهنگی و حراست در دانشگاه انجام می‌شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه در ادامه از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه پوششی دانشجویان دانشگاه، اساتید و کارمندان خبر داد.

وی گفت: در صورتی که دانشجویان مفاد این آیین‌نامه را رعایت نکنند در ابتدا بصورت لسانی و سپس تذکری مکتوب به صورت محترمانه و محرمانه برای دانشجو ارسال می‌شود و در صورت ادامه بی‌توجهی به مراجع ذی‌صلاح معرفی می گردد.