زمان : 29 Shahrivar 1391 - 11:42
شناسه : 57423
بازدید : 3827
گزارش و گزارش تصويري: نشست خبري شريفي سرپرست حج و زيارت استان يزد گزارش و گزارش تصويري: نشست خبري شريفي سرپرست حج و زيارت استان يزد سرپرست حج و زیارت استان یزد گفت: امسال یک هزار و 645 نفر از استان یزد به حج تمتع اعزام می شوند.

اعظم السادات ميرجليلي : خبرنگار يزد فردا:  علی اصغر شریفی، سرپرست حج و زیارت استان یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه از 28 شهریوماه تا دوم مهرماه هفته حج نامگذاری شده است، گفت: شعار هفته حج،  حج، عزت، همبستگی و مسوولیت اجتماعی می باشد.

وی ادامه داد: امسال یک هزار و 645 نفر از این استان به حج تمتع مشرف می شوند که از این تعداد 767 نفر مرد و 877 نفر زن هستند و جوانترین زائر حج تمتع امسال از استان متولد 27 بهمن 1376 و مسن ترین زائر نیز متولد اول مهر 1303 می باشد.

سرپرست حج و زیارت استان یزد  اظهار داشت: 7 مهرماه، نخستین پرواز کاروان های زائران حج تمتع خواهد بود و اعزام کاروان ها طی سه روز با پنج پرواز انجام می شود.

وی با اشاره به بیمه زائران، گفت: طبق قراردادی که با شرکت بیمه ایران بسته شد، کلیه زائران و دست اندرکاران از دو روز قبل از سفر و یک هفته پس از سفر بیمه هستند.

شریفی اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور غرفه های فروش سوغات زائران یزدی از 31 مهرماه در استان برپا می شود و طبق هماهنگی های که با مجمع امور صنفی انجام شده در این فروشگاه 20 غرفه در معرض دید زائران قرار می گیرد

سرپرست حج و زیارت استان یزد در پایان گفت: برگزاری همایش استانی برای زائران حج تمتع ، اجرای نمادین مناسک حج و برپایی نمایشگاه سوغات از برنامه هایی است که در این هفته اجرا خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد نیز در این جلسه گفت: همه اعضای کاروان ها و حجاج یزدی برای برگزاری هرچه بهتر حج در سالجاری در دوره های متعدد آموزشی و فرهنگی شرکت کرده اند .

 حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن میر رحیمی اظهار داشت: امسال 25 روحانی به همراه 11 کاروان جهت امر تبلیغ به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.