زمان : 01 Mehr 1391 - 00:43
شناسه : 57576
بازدید : 9465
شرکت گاز حقوق شهروندان طبسی را رعایت کند/ شهردار طبس عزل یا استعفایش را تکذیب کرد. (8نظر) شهردار طبس تذکر داد: شرکت گاز حقوق شهروندان طبسی را رعایت کند/ شهردار طبس عزل یا استعفایش را تکذیب کرد. (8نظر) "مهندس بورنگ" گفت: متآسفانه پیمانکار ضعیف شرکت گاز و عملیات کند گازرسانی باعث اعتراض شدید مردم شده است / استعفا یا عزل شهردار طبس شایعاتی است که توسط عده ای خاص به منظور سنگ اندازی در مسیر توسعه شهر طبس مطرح می شود.

طبس- سرپرستی یزدفردا: پروژه انتقال گاز به شهرستان طبس از مصوبات دور نخست سفر هيئت دولت به استان يزد است که بر اساس قراردادهای منعقد شده با رعایت اصول فنی و صیانت از حقوق شهروندی باید تا دهه فجر سال گذشته پایان می پذیرفت.

به گزارش یزدفردا: پس از شایعاتی مبنی بر توقف عملیات نصب علمک گاز به دستور شهردار طبس با "مهندس جعفر بورنگ" به گفتگو نشستیم و این مقام مسئول در مصاحبه با یزدفردا گفت: آنچه در قراردادهای شرکت گاز و شهرداری طبس آمده است برای صیانت از حقوق شهروندان و حفظ جان همشهریان طبسی و جلوگیری از حوادث احتمالی و خسارات مالی می باشد که متاسفانه شرکت گاز به برخی تعهدات خود عمل نمی کند.

شهردار طبس تصریح کرد: در تاریخ 9 شهریور 1391 در نامه ای به سرپرست اجرای طرح های شرکت گاز استان یزد، متذکر گردیدم که لزوم مرمت آسفالت و اعاده وضع معابر حفاری شده به حال سابق و مطلوب در سطح شهر با هدف صیانت از حقوق شهروندی و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی مدنظر شهرداری طبس می باشد.

"بورنگ" با اشاره به مجروح شدن تعدادی از همشهریان در معابر حفاری شده شرکت گاز در طبس، افزود: از آنجاکه پیمانکار اجرای طرح لوله گذاری شهری و نصب علمک، بی توجه به تذکر شهرداری همچنان به کار خود ادامه می داد و از طرفی همشهریان معترض با مراجعه به شهرداری خواهان برخورد با وضعیت ناقص و روند بسیار بد ترمیم حفاری ها می شدند، مطلب به صورت کتبی به شرکت گاز استان یزد اعلام شد و پس از اندکی بهبود در روند کار مجددأ در تاریخ 20 شهریورماه سالجاری دستور ادامه عملیات نصب علمک صادر شد.

شهردار طبس با گلایه از بی توجهی پیمانکاران شرکت گاز به حقوق شهروندان طبسی و کندی عملیات های حفاری و ترمیم گاز شهری، گفت: متآسفانه پیمانکار ضعیف شرکت گاز و عملیات کند گازرسانی باعث اعتراض شدید مردم و حتی بدبینی همشهریان به مدیران استان و زیر سوال بردن خدمات ارزشمند مدیران بومی شده است.

مهندس بورنگ تاکید کرد: هرگز به پیمانکار یا دستگاه ذیربط اجازه نخواهیم داد به بهانه تسریع در عملیات گازرسانی، با بی توجهی به مرمت معابر حفاری شده که دائمأ جان همشهریانمان را به مخاطره می اندازد، در وظیفه خود قصور ورزد و قطعأ هم برای ما و هم برای مردم صبور طبس، جان هر همشهری مهمتر از داشتن گاز در زمستان امسال است، ضمن اینکه شرکت گاز هم موظف به اجرای کامل قرارداد و انتقال گاز در موعد مقرر به مردم است.

این مقام مسئول مجددأ به شرکت گاز و پیمانکاران طرح های این شرکت در طبس، یادآور شد: تهیه پلان ترافیکی و ایمنی، نصب علائم هشدار دهنده، رعایت کامل ضوابط ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی، هماهنگی کامل با واحدهای ذیربط در شهرداری طبس، صیانت از حقوق شهروندان در انجام عملیات عمرانی، مرمت و اعاده وضع به حال سابق در نوارهای حفاری شده  در کمترین زمان ممکن و عدم ایجاد سد معبر و جلوگیری از ایجاد بستر مزاحم برای ساکنین و مجاورین محل های عملیات انتقال گاز همچنان مورد تاکید شهرداری طبس بوده و با هرگونه قصور به طور قانونی برخورد خواهیم کرد.

"جعفر بورنگ" در پایان این گفتگو و در پاسخ به سوال خبرنگار یزدفردا مبنی بر شایعاتی از استعفا یا عزل شهردار طبس گفت: با همدلی مسئولان و همراهی استاندار و مجموعه استانداری یزد، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و برخی دوستان در شورای اسلامی شهر، همچنان به خدمت برای مردم طبس ادامه خواهم داد و در کنار همکاران پرتلاش و همیشه همدلم در مجموعه شهرداری، با عشق به شهرم و مردم قدرشناس آن در خدمت به همشهریان صبور و فهیم کوتاهی نکرده و برای زیبایی شهر سرسبز و سرافرازم لحظه ای آرام نمی گیرم و تاکید می کنم؛ همه اینها شایعاتی است که توسط عده ای خاص به منظور سنگ اندازی در مسیر توسعه شهر طبس مطرح می شود و وجهه قانونی نداشته و حتی ارزش شنیدن و توجه هم ندارد.