زمان : 02 Mehr 1391 - 11:03
شناسه : 57624
بازدید : 3238
با مديريت بهداشتي درست؛ مجتمع هاي دامداري را بجاي تهديد به فرصت هاي توليدي تبديل كنيم مديركل دامپزشكي استان يزد در نشست ساماندهی بهداشتی مجتمع های دامپروری و میادین دام استان گفت: با مديريت بهداشتي درست؛ مجتمع هاي دامداري را بجاي تهديد به فرصت هاي توليدي تبديل كنيم نشست ساماندهی بهداشتی مجتمع های دامپروری و میادین دام استان به دعوت اداره كل دامپزشكي به جهت کاهش مخاطرات بهداشتي در مجتمع هاي دامداری در اداره کل دامپزشکی استان یزد برگزار گردید.

    نشست ساماندهی بهداشتی مجتمع های دامپروری و میادین دام استان به دعوت اداره كل دامپزشكي و با حضور معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی از مدیران ستادی دامپزشکی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد، مدیر عامل کشتارگاه صنعتی دام، اعضای هیئت امنای مجتمع های دامداری و...  به جهت کاهش مخاطرات بهداشتي در مجتمع هاي دامداری در اداره کل دامپزشکی استان یزد برگزار گردید.

در اين نشست معاونت بهبود تولیدات  دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: همه بخش هاي توليدات دامي را به حلقه های زنجيره تشبیه کرد و گفت: بايد این حلقه ها به هم متصل شود تا اهداف در نظر گرفته شده محقق شود.

مهندس سليم خاطر نشان کرد: علاوه بر مديريت صحيح مجتمع ها، در ايجاد مجتمع هاي دامداري از همان ابتدا بايد فاكتورهاي بهداشتي لحاظ شود تا مشكلات بعدي بوجود نيايد.

وي گفت: ميادين عرضه دام با نقل و انتقال غير مجاز دام مي تواند به عنوان معضل بزرگي براي انتشار بيماري ها باشد.

در ادامه مهندس شطرنجي مديريت جهاد شهرستان يزد ضمن تأكيد بر فراوري كود قبل از مصرف گفت: كارخانه فرآوري كود  با ظرفيت 25000 تن  در استان وجود دارد كه مي تواند حدود 50 هكتار از گلخانه هاي استان را پوشش دهد.

مدیر کل دامپزشکی استان در اين جلسه عنوان نمود: مجتمع ها را در حال حاضر با توجه به عدم مديريت يكنواخت بهداشتي بعنوان يك تهديد بزرگ براي منطقه و انتشار بيماري هاي مسري هستند و مي توانند محلي براي بروز كانون هاي بيماري تهديد كننده منابع دامي باشند.

دكترعلی اکبر حدادزاده گفت: با مديريت صحيح بهداشتي مجتمع ها را از تهديد به فرصت براي توليد كشور تبديل كنيم. وظيفه ما حمايت بهداشتي از دامدار و مجتمع ها است تا به توليد خدشه اي وارد نشود اما اين كار به تنهايي امكان پذير نيست و حمايت ساير بخش ها از جمله خود دامداران را نيز مي طلبد.

در اين جلسه مقرر شد جهت جلوگیری از ورود و خروج دام هاي غير مجاز ايزوله سازي مجتمع محمودي صورت گرفته و پست قرنطينه مجتمع در اسرع وقت ايجاد شود.