زمان : 16 Mehr 1391 - 08:53
شناسه : 58353
بازدید : 4533
عمل جراحی آسیب نخاع گردن با موفقیت انجام شد(2 نظر) در اقدامی کم نظیر در یزد؛ عمل جراحی آسیب نخاع گردن با موفقیت انجام شد(2 نظر) در اقدامی کم نظیر در یزد عمل جراحی آسیب نخاع گردن با موفقیت انجام شد.

منیره زارع زاده، خبرنگار بهداشت درمان یزدفردا/ زهرا عربی بیماری که با 4 اندام فلج به پزشک مراجعه کرد و پس ازگذشت چند روز پس از عمل به روی پاهای خودش ایستاد به خبرنگار یزد فردا اینگونه اظهار داشت: یک ماه پیش در اثر فلج شدن عضلات دست‌ها و پا‌ها به دکتر حمید حبوباتی جراح مغز و اعصاب ارجاع و نهایتاً با عمل جراحی بسیار خوبی که پزشک معالج انجام داد توانستم به زندگی خود ادامه بدهم.
وی ضمن تشکر از زحمات پزشک خود از انجام این عمل جراحی، گفت: «قبل از انجام عمل جراحی هیچگونه حسی در اندام‌ها نداشتم که این مهم موجب شده بود از ادامه زندگی قطع امید کنم و با این عمل جراحی توانستم به زندگی ادامه دهم.
دکتر حمید حبوباتی جراح مغز و اعصاب یزدی اظهار داشت: این بیمار ۲۸ ساله یک‌ماه پیش به صورت تدریجی و ظرف مدت ۴ روز دچار فلج کامل شده بود که پس از انجام مطالعات تصویربرداری روی گردن با تشخیص فتق شدید دیسک گردنی و به دنبال آن آسیب نخاع گردنی، تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه نخاع گردنی حساس‌ترین منطقه طناب نخاعی است، احتمال برگشت ضایعات نخاعی در این ناحیه بسیار ناچیز است و در عین حال بیمار ممکن است در صورت ورم بیشتر در این ناحیه،دچار مشکلات تنفسی نیز بشود.
دکتر حبوباتی اظهار داشت: با اینکه بیمار بنا به دلایلی ۷۲ساعت از زمان طلایی را از دست داده بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از انجام این عمل جراحی سنگین که به مدت ۴ ساعت به طول انجامید، مراقبت‌های ویژه از بیمار به عمل آمد.
وی تصریح کرد:خوشبختانه، به فضل خدا و در کمال ناباوری پس از عمل روند صعودی بیمار به گونه‌ای بود که ظرف مدت ۲۰ روز بیمار قادر به راه رفتن بدون کمک شد و در حال حاضر نیز تمامی فعالیت‌های روزمره خود را انجام می‌دهد.