زمان : 25 Mehr 1391 - 14:40
شناسه : 58840
بازدید : 3113
گزارش و گزارش تصويري: مراسم سوگواري ايام شهادت امام  جواد ع در بيت سومين شهيد محراب ايت الله صدوقي گزارش و گزارش تصويري: مراسم سوگواري ايام شهادت امام جواد ع مراسم روضه خوانی ایام شهادت امام جواد ع در بیت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و جمع زیادی از ائمه جمعه و جماعات و اقشار مختلف مردم دارالعباده ، حجت الاسلام محمد صدوقي يادگار امام جمعه فقيد يزد حجت الاسلام محمد علي صدوقي و نواده سومين شهيد محراب برگزار شد .

اعظم السادات ميرجليلي -- خبرنگار يزد فردا:---حجت الاسلام سیدحسین هاشمی نژاد استاد حوزه و دانشگاههای کشورروز سه شنبه در مراسم روضه خوانی ایام شهادت امام جواد ع در بیت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی ، گفت: حسن خلق و خوش رفتاری ازصفات بارز ائمه اطهار( ع ) است و باید در همه امور و بویژه در اجتماع و زندگی روز مره با اخلاق نیکو با مردم رفتار نماییم و خداوند در قرآن کریم در سوره الرحمن پس از خلقت انسان ،بیان را به عنوان نعمت ذکر می نماید و لذا نعمت بیان از بزرگترین نعمت های الهی است .
وی ادامه داد: انسانها نیز باید با حسن خلق و گفتار نیکو شکر گزار این نعمت الهی بوده وازالفاظ بد و رکیک دوری نمایند .
استاد حوزه علمیه گفت: بکارگیری زبان به عنوان ابزاری برای آسیب رساندن به آبرو و حیثیت مردم از گناهان کبیره است و شعله ی آتشی که بر اثر آن روشن می شود علاوه بر این دنیا در آخرت نیز دامن گیر افراد خواهد شد.
حجت الاسلام هاشمی نژاد افزود: تعداد زیادی از گناهان کبیره مانند غیبت، تهمت، افترا، دروغ، فحش، فتنه انگیزی، اختلاف افکنی، تحقیر دیگران و ... با زبان انجام می گیرد .
نواده سومین شهید محراب آیت الله صدوقی نیز در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) ، گفت: ائمه اطهار( ع) و پیامبراکرم (ص) همواره در راه تعلیم و آموزش و تربیت مردم تلاش داشتند .
حجت الاسلام محمد صدوقی افزود: رفتار، گفتار، معاشرت و تمام لحظه لحظه زندگی ائمه اطهار ع ، راهنما و معلم افرادی بود که توفیق حضور در محضر آنها را داشتند و ما نیز باید با سرلوحه قرار دادن منش و رفتار آن بزرگواران راه سعادت و کمال را طی نماییم.
وی گفت : اصحاب و شاگردان امام جواد(ع) بسیار محدود و قریب 120 نفر هستند و این گویای آن است که در زمان ایشان محدودیت زیادی بوده ولی در عین حال در میان همین افراد معدود نیز چهره‌های درخشانی همچون زکریا بن آدم و محمد بن اسماعیل و... وجود داشتند.
یادگار نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد ، افزود: حاکمان درآن زمان برای تضعیف امام جواد ع مجالس و مناظرات علمی تشکیل می دادند تا این امام بزرگوار نتواند به سئوالات، پرسش ها و ابهامات پاسخ دهد ولی پیشوای نهم شیعیان با حلم، اخلاق و سعه صبر به همه سئوالات به راحتی پاسخ می داد.
صدوقی افزود: دانشمندان و اندیشمندان با مشاهده پاسخهای مستند امام جواد ع متعجب می شدند و باور نمی کردند فردی بتواند چنین پاسخهایی ارائه کند و این امام بزرگوار از فرصت موجود بهره کافی را برد و توانست دین اسلام و مکتب تشیع را ترویج و گسترش دهد.
در این مراسم که با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و جمع زیادی از ائمه جمعه و جماعات و اقشار مختلف مردم دارالعباده برگزار شد ،سینه زنی و عزاداری ائمه اطهار از دیگر برنامه ها بود