زمان : 01 Aban 1391 - 16:50
شناسه : 59148
بازدید : 13274
شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی در یزد فعالیت خود را آغاز کرد با حضور معاون بیمه مرکزی ایران شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی در یزد فعالیت خود را آغاز کرد شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان یزد روز یکشنبه طی مراسمی با حضور معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تشکیل و راه اندازی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد، شورا هماهنگی بیمه های بازرگانی استان یزد طبق ماده یک بند 7 ماده 5 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران با هدف گسترش فرهنگ بیمه در جامعه و افزایش ضریب نفوذ آن، هماهنگی و وحدت رویه بین بیمه گران و تعامل با مسوولان استان، اتخاذ تصمیمات واحد و هماهنگی در ارائه خدمات بیمه ای   تشکیل و راه اندازی شد..

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد  در این مراسم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در مراسم آغاز فعالیت شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان یزد و معرفی رییس این شورا با بیان اینکه این مراسم به دعوت سازمان برگزار شد؛  بر هماهنگی بیشتر تیم اقتصادی استان شامل بیمه ها، بانک ها، گمرک ، بورس، امور مالیاتی و اموال تملیکی تاکید کرد و اظهار داشت: همچنین هماهنگی بیمه های دولتی و خصوصی موجب رشد و توسعه اقتصادی و رونق بیمه در استان خواهد شد.

" مراد علی میر " حمایت خود را از بیمه ها اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 17 نوع بیمه  از جمله ایران، آسیا،  دانا، البرز، معلم ، توسعه ، پارسیان، کارآفرین ، سینا، دی ، ملت ، سامان ، نوین، پارسارگاد و کوثر در استان یزد فعالیت دارند وتعدادی نیز در شرف راه اندازی است.

وی همچنین بر حرکت در مسیر توسعه صنعت بیمه در استان تاکید کرد و اظهار امیدواری نمود با تشکیل شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان، گام های اساسی در راستای اهداف و وظایف محوله برداشته شود.

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استاندار یزد نیز  در این  مراسم  با اشاره به وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی در یزد، روند فعالیت های اقتصادی استان را خوب ارزیابی نمود و گفت: با توجه به وجود ظرفیت های مناسب اقتصادی و صنعتی استان، بیمه ها می توانند جایگاه مناسبی در این عرصه داشته باشند.

" عباسعلی رضایی" با بیان اینکه بیمه ها می توانند در حوزه خدمات نیز وارد شده و خدمات خود را ارائه دهند بر توجه بخش های مختلف از جمله کشاورزی به بیمه و تحت پوشش قرار دادن محصولات خود  تاکید کرد.

وی تشکیل و راه اندازی شورای هماهنگی بیمه ها در استان را گامی اساسی برای گسترش این صنعت برشمرد و خواستار گسترش فرهنگ بیمه در جامعه شد و تصریح کرد: بحث آموزش باید مورد توجه قرار گیرد تا مردم با مزایای بیمه آشنایی بیشتری پیدا کنند .

وی ضرورت گسترش بیمه های زندگی را یادآور شد و اظهار امیدواری نمود: شرکت های بیمه در راستای خدمت رسانی به مردم و گسترش خدمات در بخش های سرمایه گذاری، عمر و رفاه اجتماعی، حمایت از تولید، جبران خسارات حوادث طبیعی و راهکارهای پیشگیری از حوادث تصادفات گام های اساسی تر بردارند.

رییس کل دادگستری استان یزد هم به بحث در خصوص راهکارهای توسعه صنعت بیمه پرداخت و گفت: آشنایی  آحاد جامعه با انواع بیمه ها که آن را در سبد هزینه ای خود قرار دهند از جمله این راهکارها است.

" غلامحسین حیدری " افزود: همچنین انجام تبلیغات، فرهنگ سازی و راه اندازی بانک اطلاعاتی در این زمینه موثر است و با این کار می توان  صنعت بیمه را توسعه داد.

رییس پلیس راهور استان یزد هم با بیان اینکه دومین علت مرگ و میر مربوط به تصادفات است بر فرهنگ سازی در زمینه گسترش بیمه تاکید کرد و گفت: شرکت های بیمه،  بخشی از هزینه های خود  را صرف فرهنگ سازی کنند تا میزان تصادفات کاهش یابد.

سرهنگ امامی افزود: اگر این کار صورت گیرد؛ میزان پرداختی های بیمه ها بابت خسارت ناشی از تصادفات به مراتب کاهش خواهد یافت.

وی تعامل بین بیمه ها و راهنمایی و رانندگی را خواستار شد و گفت: باید با اجرایی نمودن قوانین بیمه و راهنمایی و رانندگی، زمینه گسترش فرهنگ بیمه و کاهش تصادفات را فراهم آورد.

رییس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان یزد هم ضریب نفوذ بیمه در استان یزد در حال حاضر را 67/2 درصد بیان کرد و گفت: این رقم در سطح کشور 5/1 و در جهان هفت درصد است.

" حسنعلی طالعی " افزود: باید با اطلاع رسانی، تبلیغات و تنوع در ارائه خدمات بیمه، این ضریب را افزایش داد و این کار در دستور کار شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان یزد قرار دارد و امیدواریم با مشارکت شرکت های بیمه و دستگاههای مرتبط به اهداف مورد نظر برسیم.

در این مراسم " حسنعلی طالعی " به عنوان نخستین رییس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان یزد معرفی شد.