زمان : 23 Aban 1391 - 09:24
شناسه : 60248
بازدید : 15885
خانه باغ های هزار متری «موسسه کوثر» گیر چه کسانی آمده است!؟ خانه باغ های هزار متری «موسسه کوثر» گیر چه کسانی آمده است!؟ محمد رضا شوق الشعراء

محمد رضا شوق الشعراء
دویست و بیست خانه باغ را «کوثر یزد» چگونه و به چه کسانی فروخت!؟
چه کسانی «پول» و «خبر» داشتند و دارند!؟

بدون آنکه در روزنامه های کثیرالانتشار سراسری و یا در سایت ها اطلاع رسانی شود، پیش فروش مرحله اول زمین خانه باغ های طرح کوثر در جاده تفت بصورت نقد و اقساط انجام شد، و در اندک زمان، دویست و بیست قطعه زمین هزار متری با گرفتن بیست درصد نقد و مابقی طی سی و شش قسط به قیمت 120 میلیون تومان بفروش رسید، و اما آیا پانصد قطعه زمین باقی مانده نیز با همین قیمت و همین شرایط به فروش خواهد رسید!؟
موسسه کوثر که وظیفه تامین قسمتی از هزینه طرح انتقال آب را به یزد دارد و با مدیریت مهندس نبوی زاده اداره می شود، تحت نظارت استانداری و سازمان بازرسی است و یا تحت هدایت پنهان ...!؟
اگر موسسه کوثر در رابطه با پیش فروش خانه باغ های هزار متری در جاده تفت اطلاع رسانی و تبلیغ کرده بود، چه تعداد از مردم یزد برای خرید ثبت نام می کردند!؟ و اما چرا شرایط خرید برای همه مردم یکسان نبود و نیست!؟
آیا قرار است در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد، اعیان شهر برای سکونت در خانه باغ های محله اعیان نشین جدید شهر گزینش و گلچین شوند!؟ و یا اینکه برنامه، در بورس انداختن زمین خانه باغ ها و فروش چند برابر قیمتی آن در کوتاه مدت می باشد!؟ براستی چه کسانی و چگونه، از پیش فروش خانه باغ ها «با خبر» شده و زمین هزار متری خانه باغ ها را در مرحله اول خریداری نموده اند و آیا عدالت در تفسیم و فروش این زمینها رعایت شده و خواهد شد!؟
تجربه نشان داده است که در گذشته دور و نزدیک، بسیاری بخاطر رانت اطلاعات، یکشبه به ثروت های بادآورده دست یافته اند و اما آیا قضیه کسب درآمد و ثروت اندوزی عده ای، در طرح زمین خانه باغ های کوثر نیز تکرار خواهد شد!؟ باید صبر کرد و دید، سه ماه بعد و شش ماه بعد و یکسال بعد، زمین خانه باغ ها به چه مبلغی فروخته خواهد شد، و البته آنموقع شاید که نه دیگر فلاح زاده استاندار یزد باشد و نه احمدی نژاد رئیس جمهور!