زمان : 27 Aban 1391 - 23:32
شناسه : 60434
بازدید : 2792
پیام سیّد محمّد خاتمی به مراسم رونمایی از کتاب "چشم در برابر چشم" پیام سیّد محمّد خاتمی به مراسم رونمایی از کتاب "چشم در برابر چشم"


"برای آمنه خانم بهرامی آرزوی سلامتی کامل می کنم که جان زیبای خود را در «گذشت تحسین برانگیز» نشان داد و بر همگان ثابت کرد که «انسان زیبا» می تواند حتی از آن کس که به زیبایی ظاهر او آسیب رسانده است، بگذرد تا ایثار و معجزه ی نیکوئی در برابر بدی و زیبایی در برابر زشتی را در کار بزرگ خود معنی کند."
این جملات بخشی از پیامی است که سید محمد خاتمی به مناسبت برگزاری مراسم رونمایی از کتاب زندگی و خاطرات آمنه بهرامی که باعنوان «چشم در برابر چشم» منتشر و در روز ۲۶
آبان در خانه هنرمندان رونمایی شد صادر نموده است.
متن کامل این پیام به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
زیبایی، روح زندگی است و دل انگیزترین پدیده ای که انسانیت را معنی و کمال می بخشد. و مگر نه اینکه جان انسان به سوی زیبایی مطلق پر می کشد؟ و مگر آنچه آفریده ی خداوند است زیبا نیست؟ و مگر زیباتر از جان انسان آفریده ای هست؟ و می بینیم که خداوند بعد از آفریدن انسان به خود آفرین می گوید و خود را نیکوترین و زیباترین آفرینندگان می نامد: «فتبارک الله احسن الخالقین».
زیبایی ظاهر نیز گرچه خواستنی است اما روح زیبایی را در معنی و ژرفای هستی باید یافت و زیبا آن است که زیبایی مطلق را می پرستد و زندگی را برای همه ی انسان ها زیبا می خواهد و ازهرگونه گذشت و فداکاری در این راه دریغ نمی کند.
برای آمنه خانم بهرامی آرزوی سلامتی کامل می کنم که جان زیبای خود را در «گذشت تحسین برانگیز» نشان داد و بر همگان ثابت کرد که «انسان زیبا» می تواند حتی از آن کس که به زیبایی ظاهر او آسیب رسانده است، بگذرد تا ایثار و معجزه ی نیکوئی در برابر بدی و زیبایی در برابر زشتی را در کار بزرگ خود معنی کند.
روح سرشار از امید آمنه خانم نیز حجت موجّهی است برای همه ی آنان که به آینده می نگرند و سختی ها و رنج ها را با آغوش باز تحمل می کنند و با عظم و تلاش والای خود نومیدی و درد را شکست می دهند. اینان پیروز واقعی هستند.
امیدوارم که به لطف حضرت پروردگار و همت مسئولان، آمنه بهرامی – که عمرش دراز باد- بتواند باز هم بینایی خود را بازیابد ،تا با آگاهی و هنر و امید خود زندگی دیگران را نیز زیباتر کند.
سیّد محمّد خاتمی
۲۶ آبان ۱۳۹۱