زمان : 25 Dey 1391 - 16:54
شناسه : 62982
بازدید : 4339
رونمایی از سند رسمی وقف برای نخستین بار در کشور رئیس کانون سردفتران کشور خبر داد رونمایی از سند رسمی وقف برای نخستین بار در کشور رئیس کانون سردفتران کشور در اردکان از تنظیم اسناد وقف در دفاتر اسناد رسمی و رونمایی از سند رسمی وقف برای نخستین بار در کشورخبر داد.
به گزارش خبرنگار يزد فردا " حسين شاكر" از اردکان، محمدرضا دشتی اردکانی در بازدید از ایستگاه وقف جدید در مصلی امام خمینی (ره) اردکان با تبریک هفته وقف به همه واقفین و مردم از آمادگی 7 هزار و 500 دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور برای تنظیم اسناد وقفی خبر داد.
رئیس کانون سردفتران کشور افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در امر وقف باید امین وقف مشخص باشد و امانت رعایت شود، با تنظیم اسناد وقف در دفاتر اسناد رسمی همه این دغدغه‌ها رفع خواهد شد.
وی تأکید کرد: واقفین بدانند با تنظیم اسناد وقفی خود به صورت رسمی، هیچ خدشه‌ای در اسناد وقفشان به وجود نخواهد آمد.
* وجود 1493 موقوفه در شهرستان اردکان
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان نیز هدف از برپایی ایستگاه وقف جدید در مصلی و بقاع متبرکه شهرستان را تشویق و ترغیب مردم به ایجاد موقوفات جدید مطابق با نیازهای روز جامعه عنوان کرد.
رمضانعلی خادمی از وجود هزار و 493 موقوفه در شهرستان اردکان خبر داد و افزود: این موقوفه اعم از موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی در قالب 6هزار و 550 رقبه وجود دارد.
وی، محوطه سازی امامزاده قاسم ساغند و زیدآباد رباط پشت بادام،ساخت و نصب گلدسته جدید امامزاده زید و قاسم ساغند از محل اعتبارات خیری، آغاز عملیات تعمیر و مرمت و بهسازی صحن امامزاده سیدمحمد هفتادر و عملیات آبرسانی به امامزاده سیدنورالدین احمد با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال را از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این اداره در سال جاری عنوان کرد.