زمان : 12 Mordad 1384 - 22:54
شناسه : 65
بازدید : 3138
موزه هنرهاي معاصر در هفت استان كشور از جمله يزد راه اندازي مي‌شود. موزه هنرهاي معاصر در هفت استان كشور از جمله يزد راه اندازي مي‌شود.

موزه هنرهاي معاصر در هفت استان كشور از جمله يزد راه اندازي مي‌شود

يزد،علي غياثي ندوشن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتبار ايجاد اين موزه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تامين مي‌شود كه با 8 هزار مترمربع شامل فضاي نمايشگاهي، فضاي پشتيباني، فضاي اداري و محوطه سازي است.
وي افزود: تالار مركزي شهر يزد نيز با بيش از 11 هزار مترمربع و با امكاناتي نظير آمفي تاتر استاندارد با هزار صندلي كه بزرگترين تالار يزد محسوب مي‌شود، اتاق گريم، آرشيو، نگارخانه، فضاي اداري و فضاي آموزشي هنري احداث خواهد شد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از سخنانش با بيان روند احداث كتابخانه‌ مركزي يزد، گفت: مشكل اين كتابخانه كه در بافت قديم واقع شده با توافق رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور حل شده و با تغييرات جزئي كه در شكل ظاهري پروژه داده خواهد شد، كار ادامه مي‌يابد.
غياثي ندوشن خاطرنشان كرد: با پيگيري صورت گرفته و طبق آخرين اطلاعات، اعتبار سال 84 پروژه، محفوظ است. مشكل پروژه به خاطر نظر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در كم كردن يك طبقه از كتابخانه بوده كه مشاورين طرح با اين كار به علت به هم خوردن كليات پروژه، مخالفت كرده‌اند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در ادامه به بحث راه اندازي صندوق اعتباري حمايت از نويسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان پرداخت و گفت: نمايندگي اين صندوق كه با هدف كمك به تامين نيازهاي معيشتي و رفاهي اصحاب فرهنگ و هنر در مواقع اضطراري، تامين منابع مالي مورد نياز اعضا براي آفرينش و توسعه فعاليت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر و ... شكل گرفته هفته آينده در يزد افتتاح مي‌شود