زمان : 27 Bahman 1391 - 15:03
شناسه : 65371
بازدید : 9917
 کی‌روش: حضور فردوسي‌پور در منزل من به کسي مربوط نيست  کی‌روش: حضور فردوسي‌پور در منزل من به کسي مربوط نيست برنامه 90/ از گزارشگری دایی تا کنایه جالب شاه حسینی
سر مربی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگوي مفصل مطالب مهمي را در اختيار ما قرار داد که ضمن اشاره به پاره‌اي از اين گفتگو در کمتر از 48 ساعت آينده ‌مصاحبه کامل را روي اين سايت مشاهده خواهيد کرد.
 
/دوست دارم دربي 5_5 مساوي شود

کارلوس کی‌روش سر مربی تیم ملی کشورمان اظهار داشت: رای فیفا ناعادلانه است و به خاطر مسائل و اتفاقات بازی با کره جنوبی نباید مرا 2 جلسه محروم می‌کردند.
 
 
وی در مورد وضعیت مهدی رحمتی در تیم ملی گفت: ما بازیکنانی می‌خواهیم که عرق و علاقه ملی داشته باشند نه اینکه به خاطر موضوعات مختلف خودشان را از تیم ملی جدا کنند. زبان ما در تیم ملی فارسی است و نیازی به زبان دیگری نیست.  
 
وی در مورد حضور عادل فردوسی پور در منزل شخصی‌اش تصریح کرد: نباید به مسائل خصوصی من کاری داشته باشند. در آن ساختمان 200 نفر زندگی می‌کنند مگر من می‌گویم که چه کسی بیاید و چه کسی نیاید. نباید کسی در زندگی خصوصی من دخالت کند.
 
 
کی روش در پایان گفت: دوست دارم دربی 5 بر 5 مساوی و چند گل را هم مدافعان بزنند. همه دربی‌ها مثل هم هستند و فرقی نمی‌کند که ال کلاسیکو باشد یا منچستر و لیورپول چرا که تمام دربی‌ها مثل هم هستند.منبع: باشگاه خبرنگاران

در برنامه  90 چه گذشت؟

 
در پایان عبدالحمید رمضانی مدیر عامل باشگاه پاس همدان روی خط تلفنی برنامه نود حاضر شد و در مورد حضور قلعه نویی به عنوان مشاور فنی در این باشگاه توضیحاتی داد.
 
  ** سوال مسابقه پیامکی
 
نتیجه دیدار استقلال – پرسپولیس؟
 
1. برد استقلال       2. مساوی         3. برد پرسپولیس
 
* گزارشی از دیدار تیم های فجر سپاسی و صبای قم و مسئولان و مربیان دو تیم پخش شد.
 
همچنین صحنه هایی از نحوه گزارش بازی این دو تیم پخش شد که تحت تاثیر سرمای زیاد هوا قرار گرفته بود. 
* صحنه هایی از دیدار تیم های ذوب آهن و گهر پخش شد و هدایت ممبینی کارشناس داوری برنامه نظرات خود را درباره مسایل داوری دو دیدار مذکور بیان کرد.
 
* گزارشی از دیدار تیم های پرسپولیس و داماش ومصاحبه های مربیان و بازیکنان دو تیم پخش و سپس روی صحنه های حساس و داوری این دیدار بحث و بررسی شد.
 
* در ادامه برنامه مصاحبه ای از یکی از هواداران شیرازی پرسپولیس که کوچک ترین مرد ایران لقب گرفته بود پخش شد که در نوع خود جالب توجه بود.
 
* پس از این مصاحبه ای گزارشی از حمید غفاری بازیکن اسبق ملوان از 12 سال پیش بدلیل سانحه تصادف حضور در میادین فوتبال را کنار گذاشته بود و البته طی این سالها همواره تمامی دیدارهای فوتبال را دنبال میکند پخش شد.
 
* سپس برنامه دوربین نود پخش شد که طی آن عکسها و فیلم های جالب فوتبالی به تصویر کشیده شد.
 
* گزارشی از دیدار استقلال و ملوان و حاشیه های این دیدار و مصاحبه های مربیان و مسئولان و هواداران دوتیم پخش شد.
 
* پس از پخش صحنه های این دیدار داوری آن مورد بررسی قرار گرفت.
 
*مصاحبه ای از کی روش پخش شد و وی طی آن در مورد جلسه امروزش با مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال صحبت کرد.
 
وی در این مصاحبه در مورد کناره گیری مهدی رحمتی از تیم ملی گفت: این مسئله برایم اهمیتی ندارد چرا که اگر این مسئله مهم بود رحمتی دلیل کناره گیری اش را به من و مسئولان فدراسیون می گفت نه اینکه بدون هماهنگی این مسئله را عنوان کند.
 
**رحمتی: نه ناز می کنم و نه می ترسم!
 
مهدی رحمتی روی خط تلفنی برنامه نود آمد و گفت: از کناره گیری ناگهانی خودم خوشحال نیستم.
 
از 6 سال گذشته دروازه بان ذخیره تیم ملی بودم و پس از آن به عنوان دروازه بان اول تیم ملی انتخاب شدم و در این مدت 10 برابر سایرین تلاش کردم تا جایگاهم را حفظ کنم.
 
وی ادامه داد: طی این چند روز اخیر صحبت های تمامی کارشناسان، مربیان، بازیکنان و حتی مردم را مرور کرده ام. برخی عنوان می کنند رحمتی ناز می کند و برخی دیگر می گویند رحمتی از رقابت با سایر دروازه بانان می ترسد، همین جا در این برنامه زنده عنوان می کنم که مدیون مردم هستم اگر به این دلایل از تیم ملی کناره گیری کرده باشم.
 
رحمتی ادامه داد: دلایل محکمی برای کناره گیری ام از تیم ملی دارم و با صحبت های امروز کی روش یقین پیدا کردم که کناره گیری ام درست بوده است.
 
وی گفت: هر زمانی که تیم ملی به من نیاز داشته باشد مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی خواهم بود.پس از صعود تیم ملی به جام جهانی دلایل کناره گیری ام را عنوان می کنم چرا که نمی خواهم حاشیه ای در تیم ایجاد شود و برای کی روش و تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم.
 
* پس از صحبت های رحمتی گزارشی از دربی های سالهای گذشته پخش شد.
 
**میهمانان برنامه: میهمانی با طعم دربی!  ادموند بزیک (پیشکسوت پرسپولیس) - ادموند اختر (پیشکسوت استقلال)
 
*ادموند اختر و ادموند بزیک در مورد برخی دیدارهای سرخابی ها در سالهای گذشته صحبت کرده و خاطرات گذشته را زنده کردند.
 
* پس از این بخش از برنامه قسمت اول گزارش نود در نود پخش شد و طی آن به مسائل مختلف فوتبال پرداخته شد.
 
**پیروانی: حقیقت را بگویید!
 
پس از پخش گزارشی از بازی های دربی افشین پیروانی پیشکسوت پرسپولیس روی خط تلفنی آمد و عنوان کرد: پرسپولیس تاکنون در بازی های دربی سه برد تاریخی داشته لست، یکی برد 9 نفره، دیگری شش تایی کردت استقلال و سومین پیر.زی تاریخی نیز سال گذشته رقم خورد.
 
وی گفت: نمی دانم چرا برخی بدون اطلاعات و به دروغ در مورد دربی های گذشته اظهار نظر می کنند؟! از آنها می خواهم حقیقت را بگویند.
 
* سپس گزارش حاشیه روز پخش شد که یه موضوعات مختلفی از جمله کناره گیری رحمتی از تیم ملی، بها ندادن به پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس و صحبت های شیریینی و قلعه نویی پرداخته بود. 
* پس از حاشیه روز صحنه هایی از گل های ادموند بزیک و ادموند اختر پخش شد و میهمانان برنامه در مورد مسائل فوتبالی و گذشته استقلال و پرسپولیس صحبت هایی کردند.
 
** مظاهری : از زندگیم راضی ام
 
گزارشی از وضعیت کنونی وحید مظاهری پیشکسوت فوتبال پخش شد که اکنون در بستر بیماری به سر می برد.
 
وی در خلال این گزارش گفت: از زندگیم راضی هستم، خانواده خیلی خوبی دارم که بطور کامل از من حمایت می کنند. مظاهری در مورد کمک های مالی فوتبالی ها به وی صحبت کرد و ضمن تشکر از تمامی این افراد عنوان داشت: قول دادن به من مثل قول دادن به طلب کارانم است!
 
** منصوریان: توهین به پیشکسوتان ممنوع!
 
علی منصوریان پیشکسوت استقلال روی خط تلفنی برنامه نود آمد و با انتقاد از صحبت های شیرینی گفت: وی نباید تحت هیچ شرایطی به پیشکسوتان فوتبال توهین کند! شیرینی بهتر است در مورد مسایل اقتصاذدی صحبت کند و امثال ما در مورد مسائل فوتبالی!
 
وی افزود: یحیی گل محمدی از دوستان خوب من است، برای وی در تمام بازی های تیمش آرزوی موفقیت میکنم.
 
منصوریان در پاسخ به اینکه آیا شما به عنوان سرمربی تیم ملی امید در لیگ های برتر حضور یافته و بازی ها را مشاهده می کنید گفت: من در ورزشگاه ها حضور می یابم و بازی ها را از نزدیک مشاهده می کنم .
 
* گزارشی از مراسم قرعه کشی جام حذفی و حاشیه های آن پخش شد و سپس صادق صدیقی نماینده سازمان لیگ روی خط آمد و در مورد حاشیه های این مراسم صحبت هایی کرد.
 
**صدیقی: هدف سلامت قرعه کشی بود
 
فردوسی پور مجری برنامه نود عنوان کرد: شیوه قرعه کشی جام حذفی و انتخاب میزبان این مسابقات قدیمی و منسوخ است و در مقابل صدیقی پاسخ داد: هدف ما سلامت قرعه کشی بود که این مسئله رعایت شد.
 
* گزارش دیدار بین دو تیم فولاد سپاهان - سایپای البرز و نفت آبادان - تراکتور سازی و مصاحبه های مربان و بازیکنان این تیم ها پخش و مسائل داوری مربوط به این دیدار ها مورد بررسی قرار گرفت. 
* پس از گذشت 3 ساعت از برنامه نود 49 درصد مردم پرسپولیس و 40 درصد مردم استقلال را پیروز دربی هفته جاری می دانستند، 11 درصد نیز رای به تساوی دو تیم داده بودند.
 
* پخش گزارش نود نود بخش بعدی برنامه بود که به مسائل مختلف فوتبالی اختصاص داده شده بود.
 قسمتهایی از بازی تیم های راه آهن و آلومینیوم و صحبت های بازیکنان و مربیان این تیم ها پخش شد. 
* صحنه هایی از دیدارهای نفت تهران - پیکان و مس کروان - فولاد خوزستان و مصاحبه های مربیان و بازیکنان این تیم ها پخش شد.
 
* در ادامه برنامه گزارشی از بازی های لیگ یک فوتبال پخش شد.
 
* در دقاقی پایانی برنامه نود صحنه هایی از دیدارهای تیم ملی نوجوانان در مسابقات جام جهانی کوچک در روسیه پخش شد.
 
** رمضانی: انتقال پاس به تهران کذب محض است!
 
در پایان عبدالحمید رمضانی مدیر عامل باشگاه پاس همدان روی خط تلفنی برنامه نود حاضر شد و در مورد حضور قلعه نویی به عنوان مشاور فنی در این باشگاه توضیحاتی داد.
 
وی گفت: قلعه نویی در فوتبال ایران جایگاه ویژه ای دارد، وی مشاور فنی من است و در صورتیکه شرایطش فراهم باشد در تمرینات و بازی های تیم ما حضور می یابد.
 
وی در مورد برخی شایعات مبنی بر انتقال پاس به تهران گفت: این مسئله حقیقت ندارد و کذب محض است!
 *برنامه نود ساعت 2:13 بامداد سه شنبه به پایان رسید.منبع: باشگاه خبرنگاران

رویانیان: حریف فردوسی‌پور نمی‌شوم

 
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: بازیکنان استقلال هم پول نگرفتند اما با غیرت هستند.
 
محمد رویانیان پس از جلسه امروز باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: در جلسه امروز فعالیت 28 نمایندگی در سراسر کشور را برنامه‌ریزی کردیم در استان‌ها یک شبکه اجتماعی راه‌اندازی می‌شود که مرحله اول آن در این نشست اجرایی شد. 35 نمایندگی در 30 استان خواهیم داشت و تا پایان هفته به 50 نمایندگی خواهد رسید.
 
وی افزود: شبکه اجتماعی در سه بخش فرهنگی، اقتصادی و ورزشی فعالیت می‌کنند و در جهت توسعه ورزش اقداماتی انجام می‌دهد. در مسائل اقتصادی و فرهنگی هم برنامه‌هایی برای این شبکه در نظر خواهیم گرفت.
 
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه آیا این برنامه‌ها نیاز به ثبات مدیریتی ندارد و اخیرا صحبت‌هایی مبنی بر رفتن شما مطرح شده، یادآور شد: رفتن من اصلا مسئله‌ای نیست عمر مدیریتی در پرسپولیس کوتاه است که خدا کند این عمر زیاد شود. اما قاطعانه می‌گویم که این اقدامات را به لطف شما خبرنگاران مطرح می‌کنم تا تبدیل به یک مطالبه شود زمانی که هواداران برنامه‌های را ببینند از مدیران آینده مطالبه خواهند کرد. سیستم مدیریتی باید درست شود. شخص مهم نیست.
 
رویانیان خاطرنشان کرد: به جای اینکه به مدیر عامل، رئیس فدراسیون یا رئیس سازمان لیگ فکر کنیم، باید سیستم مدیریتی درست شود زمانی که برنامه محور پیش برویم، اقدامات در آینده ادامه خواهد داشت. عقلانی اقداماتی انجام می‌دهم و برای همین است که صحبت هم زیاد می‌کنم تا برنامه‌هایم مشخص شود.
 
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه بدهی‌ها برای مدیران آینده دردسرساز نخواهد شد، تاکید کرد: به شما قول می‌دهم از دوره مدیریتی خود بدهی به جا نگذارم. بدهی‌هایی از گذشته وجود داشته، دارد و خواهد داشت اما در مقطع مدیریتی من بدهی بر جای نخواهد ماند.
 
وی در خصوص اینکه قرارداد مانوئل ژوزه را خودش پرداخت خواهد کرد، تصریح کرد: تا زنده هستم این پول بر گردن خودم هست. اگر از مانوئل هم نتوانیم پول بگیریم قسط‌های او را شما باید بدهید. (باخنده)
 
رویانیان در واکنش به این سؤال که آیا این برنامه‌ها خروجی خواهد داشت، گفت: در تمام شهرها مدرسه فوتبال پرسپولیس راه‌اندازی می‌کنیم. میلیون‌ها طرفدار پرسپولیس از طریق شبکه اجتماعی به باشگاه وصل می‌شوند و از این طریق تبادل نظر صورت می‌گیرد. باید از ظرفیت بزرگ چند میلیونی تماشاگران استفاده کنیم. مدرسه استعداد یابی راه‌اندازی می‌کنیم تا عدالت در گزینش بازیکن رعایت شود. بازیکنی که در روستا بازی می‌کند باید استعدادیابی شود و این امکان برای پیشرفت او وجود داشته باشد. قصد داریم با پرورش بازیکن به خارج هم آنها را بفرستیم.
 
وی در مورد برنامه‌های خود تصریح کرد: من چندین برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارم و در برنامه کوتاه مدتم تا پایان سال 92 مهلت می‌خواهم. برنامه میان مدتم تا پایان سال 93 است و برای برنامه بلند مدت 5 سال زمان نیاز دارم. مطمئن باشید مدیر بعدی هم بیاید، این اقدامات را دنبال خواهد کرد زیرا عقلانی بوده است. می‌خواهیم باشگاه پرسپولیس را درست کنیم که جهانی باشد.
 
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در خصوص مشکلات ساختاری فدراسیون فوتبال عنوان کرد: بگذارید باشگاه پرسپولیس را درست کنیم فدراسیون پیشکش آن.
 
وی درباره نتایج سرخ‌پوشان افزود: نگاه طرفداران به نتایج عوض شده است شما ببینید سال گذشته پرسپولیس خوب نتیجه نگرفت اما هواداران طرفدار این تیم بودند. زیرا دوست دارند کار ریشه‌ای صورت بگیرد. قدمت عمر پرسپولیس 50 سال می‌شود باید به فکر آینده این تیم باشیم نه اینکه بگوییم مدیر هستم و باید نتیجه بگیرم. حتی اگر خودم خراب شوم تلاش می‌کنم با برنامه الگو و نمونه پیش بروم. آرزوی من جهانی شدن باشگاه پرسپولیس است.
 
رویانیان در خصوص سرپرستی تاج در سازمان لیگ و رفتن او از هیئت مدیره سرخ پوشان تصریح کرد: تاج دوست خیلی خوب من است در مدت کوتاهی هم که در پرسپولیس حضور داشت در بخش پایه کمک زیادی کرد. متاسفانه او را از دست دادیم و از این امر خوشحال نیستم اما فوتبال ایران از حضور او منفعت خواهد برد. تاج مدیر باتجربه‌ای است و برای فوتبال ایران خوب است.
 
وی در خصوص جایگزینی برای تاج گفت: درتلاش هستیم تا شخص دیگری را به عنوان جایگزین او معرفی کنیم.
 
رویانیان درباره کمکش به باشگاه گهر و اینکه گفته می‌شود این مبلغ پرداخت نشده است، تاکید کرد: من از گهر و تک تک طرفداران آن کوچک هستم متاسفم این مسائل مطرح می‌شود. چک این موضوع موجود است.
 
وی درباره مصاحبه کی‌روش تصریح کرد: کی‌روش نباید با یک رسانه بیگانه صحبت می‌کرد و اینگونه نباید مسائل را مطرح می‌کرد هر چند که می‌دانم این طور که رسانه‌ها عنوان کردند او صحبت نکرده بود. از پرسپولیس انتقاد نکرده بود. اعلام کرده بود ضعف تیم ملی پرسپولیس است و من می‌گویم ضعف پرسپولیس کی‌روش بوده است و این را می‌دانم مشکل تیم ملی و پرسپولیس پرتغالی بود.
 
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در مورد صحبتی که در گذشته در مورد خبرنگاران ورزشی کرده بود مبنی بر اینکه خدا به خبرنگاران غیر ورزشی خیر بدهد که ما را اذیت نمی‌کنند، یادآور شد: کمی در این امر شلوغ کردند. صحبت من مثبت بود. می‌خواستم بگویم خبرنگاران ورزشی شب و روز ندارند و همیشه در تلاش و تکاپو هستند. به همین دلیل گفتم که خدا خبرنگاران غیر ورزشی را خیر بدهد که ما را اذیت نمی‌کنند.
 
وی در مورد برنامه 90 خاطرنشان کرد: فردوسی‌پور را با من در نیندازید من حریف او نمی‌شوم.
 
رویانیان درباره اینکه علی کریمی در تمرین امروز ناراحت بوده، گفت: اطلاعی از این امر ندارم.
 
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که عنوان کرد کریمی در مصاحبه‌ای عنوان کرده برای بازی در پرسپولیس باید دم هر کسی را ببینیم، با عصبانیت گفت: این حرف بیخودی است و کریمی این صحبت ها را نمی کند، همه اخلاق من را می‌دانند. اگر صحبت زیاد می‌کنم به خاطر اینکه می‌دانم چه زمانی حرف بزنم.در پایان فصل هم صحبت‌هایی‌ خواهم داشت.امیدوارم که به آنجا کشیده نشود.
 
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس درباره بی‌احترامی به مدیران عامل باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: برای این موضوع بسیار متاسفم از تمام دوستان که از این بابت متضرر شدند، عذرخواهی می‌کنم. فتح‌الله‌زاده برادر بزرگ من است. هیچ ادعایی ندارم من آنها را می‌بخشم شکایتی هم ندارم اما این رفتارها کلا خوب نیست خیلی زشت است این مسائل مطرح می‌شود.
 
در ادامه خبرنگاری به رویانیان یادآور شد که صحبت علی کریمی مصاحبه نبوده و تنها در حد یک درد دل بوده و با شخصی سر تمرین انجام می‌داده. موضوع اصلی کریمی مطالبات مالی بوده است. رویانیان در واکنش به او گفت: درست نیست که اینگونه سؤالات را مطرح می‌کنید نباید شما خبرنگاران روایت غلط بکنید. اینکه گفتم خبرنگاران ورزشی من را اذیت می‌کنند به دلیل همین برداشت‌های زود است. کریمی بازیکن بزرگی است واقعا دلم از این موضوع ناراحت شد و در دلم ماند. من که له‌له کریمی نیستم که بدانم مشکلش چه بوده، شاید او مصدوم بوده و به همین دلیل در تمرین امروز ناراحت بوده است.
 
رویانیان در پاسخ به این سؤال که فائقی و فتح الله زاده مصاحبه ای داشته اند و اعلام کردند در دربی سال 78 که سرخپوشان با اخراج دو بازیکن 9 نفره به کار خود ادامه دادند به استقلالی ها گفته شده گلی به این تیم نزنند، عنوان کرد: برای آقایان متاسف هستم که قبل از دربی چنین صحبت هایی را مطرح می کنند.
 
 رویانیان درباره اینکه زود در مورد اتفاقات واکنش نشان می‌دهد، تاکید کرد: شاید عیب من این است که هر سؤالی را جواب می‌دهم. عدم پاسخگویی به سؤال را بی‌حرمتی می‌دانم. شاید ایراد دیگر من اعتمادی است که به همه خبرنگاران دارم.
 
وی در مورد اینکه کریمی عدم پرداخت مطالبات خود را علت نارضایتی خود عنوان کرد، گفت: من هم از بازیکنان خواسته‌های زیادی داشتم که برآورده نشده است. حداقل چیز آن قهرمانی است. صد در صد مطالبات او پرداخت شده و هیچ معوقه‌ای هم وجود ندارد تازه اگر وجود داشته باشد مگر بازیکنان استقلال چنین طلبی ندارند اما با غیرت بازی می‌کنند. اگر بازیکنی به اسم تیم بزرگی چون استقلال و پرسپولیس می‌آید باید به همه مسائل توجه کنند.
 
رویانیان افزود: استقلالی‌ها هم پول نگرفتند اما بازی می‌کنند این برایم ارزش دارد. بازیکن باید غیرت داشته باشد. نام این بازیکن را باید با نام طلا نوشت. نه اینکه دنبال دو زار پول باشیم. من و فتح‌الله‌زاده پول قرض می‌کنیم. فتح‌الله‌زاده هر چند نیشدار اما اعلام کرد که رویانیان هم پول قرض می‌کند تا بتوانیم این تیم‌ها را ببریم.
 
وی ادامه داد: کریمی بازیکن بزرگی است و انتظار ندارم که چنین مسائلی را مطرح کند.  کریمی دو ماه اخراج بوده البته شما هم رعایت امانت نکردید. شما استقلالی هستید که این مسئله را مطرح کردید؟! ( باخنده)
 
وی در پایان در مورد اینکه آیا اجازه کشیدن کاریکاتور خود را می‌دهی،‌گفت: کاریکاتور مرا چند جا کشیده‌اند و خوب از آب درنیامده.منبع: خبرگزاری فارس

برنامه 90/ از گزارشگری دایی تا کنایه جالب شاه حسینی

 
محور اصلی برنامه دیشب ۹۰، پیرامون بازی‌های هفته بیستم لیگ بر‌تر فوتبال و حاشیه آن و نیز مراسم پربیننده‌ی فیفا گالا بود. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که به نظر شما بهترین بازیکن جهان کیست ؟ ا- اینیستا 2- رو نالدو 3- مسی که در این نظرسنجی، نزدیک 70 درصد به مسی ، نزدیک 24 درصد به رونالدو و نزدیک شش درصد به اینیستا رأی دادند .
 
برنامه شب گذشته ۹۰ از ساعت ده و چهل دقیقه آغاز شد؛ این برنامه، مثل روال گذشته دوشنبه شب‌ از شبکه ۳ پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته بیستم لیگ بر‌تر پرداخت.
در بخش نخست برنامه ۹۰ صحنه‌های کوتاهی از بازی‌های هفته بیستم لیگ بر‌تر فوتبال و حاشیه آن پرداخت و در ادامه مراسم اهدای توپ طلای فوتبال  به تصویر کشیده شد.

 پخش برنامه‌ی «نود» با اجرای عادل فردوسی‌پور دیشب (18 دی ماه) با مراسم انتخاب بهترین‌های فیفا همزمان بود، به همین دلیل و با توجه به اهمیتی که این مراسم نزد فوتبالدوستان دارد، سازندگان بخش‌هایی از این مراسم را به طور زنده پخش کردند.

در مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان که دیشب در زوریخ سوییس برگزار ‌شد، چهره‌های نامدار دنیای فوتبال حضور داشتند که علی دایی، بازیکن و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان به عنوان عضو کمیته فنی فیفا در آن حضور داشت.

دایی گزارشگر 90 شد !
 
دایی: مسی در صحبت هایش هیچ اشاره ای به رونالدو نکرد
 
 علی دایی ساعاتی بعد از انتخاب لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن جهان روی خط برنامه نود آمد و از جو زوریخ و سالن برگزاری مراسم گالا صحبت کرد.
 
 وی که تنها نماینده ایرانی مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان در زوریخ بود به صورت تلفنی برای فردوسی پور و مردم ایران از فضای مراسم زوریخ صحبت کرد. 
 
عادل فردوسی پور در ابتدای برنامه نود لحظه اهدای توپ طلا به مسی توسط کاناوارو را نشان داد. دقایقی بعد تماسی تلفنی با علی دایی در زوریخ برقرار شد و آقای گل فوتبال جهان که خود به لیونل مسی رای داده بود، درخصوص مراسم صحبت کرد: مثل همیشه این مراسم خیلی باشکوه برگزار شد. اکثر چهره های سرشناس فوتبالی جهان در این مراسم حاضر بودند. نکته جالب توجه این بود که بعد از اهدای جایزه بهترین بازیکن به لیونل مسی، بیش از 2 یا 3 دقیقه ، تمام حاضرین در سالن ایستاده برای لیونل مسی کف زدند.
 
بنده سال های قبلی را هم که او این جایزه را برده بود، از نزدیک دیده ام اما این بار تشویق حاضرین با گذشته خیلی فرق داشت. خود مسی هم در حرف هایش گفت نمی توانم صحبت کنم، این قدر خوشحالم که نمی توانم چیزی بگویم. برای چهارمین بار بهترین بازیکن سال جهان شدن واقعا باشکوه است.
 
دایی در پاسخ به سوال فردوسی پور مبنی بر اینکه واکنش رونالدو به انتخاب مسی چه بود؟ گفت: اتفاقا من در آن لحظه به رونالدو توجه کردم. او حسابی ناراحت شد. جالب اینجاست که وقتی هم مسی داشت حرف می زد از اینیستا تشکر کرد و گفت افتخار می کند که با اینیستا هم بازی است. ولی او هیچ اسمی را از رونالدو نیاورد.
 
وی سپس به تعریف و تمجید از مسی که برای چهارمین بار توپ طلا را برد هم پرداخت: رونالدو یک بازیکن خیلی خوب است اما مطمئنا کلاس فوتبال مسی خیلی تفاوت دارد. او این چهارمین جایزه را برای رکوردهایی که امسال زد، به دست آورد و به نظر خود من هم اگر قرار بود او انتخاب نشود باز این حق اینیستا می شد که جایزه را ببرد نه رونالدو. 
 
نایب قهرمانی نونهالان پرسپولیس، این ها تیم ملی نونهالان نبودند؟
 
در ادامه عادل فردوسی پور خبر و تصاویر قهرمانی تیم نونهالان پرسپولیس را در ابتدای برنامه دوشنبه شبش به تصویر کشید. تیمی که توانست در تورنمنت مالزی به قهرمانی برسد. حمید استیلی رئیس آکادمی پرسپولیس هم که در مالزی به سر می برد در این برنامه از شرایط تیمش گفت. 
 
سپس فردوسی پور به بررسی سابقه بازیکنان نونهال پرسپولیس پرداخت و مشخص شد که این بازیکنان ، یاران تیم نونهالان ایران هستند. تیمی که زیر نظر قنبرپور اداره می شود. استیلی در این باره گفت:« این تیم در دو سال گذشته حتی یک سفر خارجی هم نداشته. 
 
قبول دارم که ما نباید بازیکنانی غیر از بازیکنان خودمان را می بردیم ولی به هر حال همه هزینه های سفر را ما دادیم و برای اولین سفر خارجی ، تجربه خوبی بود برای این بچه ها. انشاالله در آینده تیم تکمیل شده خودمان را هم به این بازی ها می بریم.» 
 
 رئیس سازمان لیگ مهمان حضوری برنامه نود
 
غلامرضا بهروان رئیس سازمان لیگ مهمان حضوری برنامه نود بود. فردوسی‌پور از او در مورد لغو چند بازی از لیگ برتر كه به دلیل آلودگی هوا به تعویق افتادند سوال كرد كه بهروان گفت: در این ماجرا ما مقصر نیستیم. من می‌خواستم بازی‌ها را برگزار كنم اما فدراسیون فوتبال و شورای تامین به این نتیجه رسیدند كه مسابقات تهران لغو شود. این دو ارگان می‌توانند بازی‌های لیگ را لغو كنند.
 
سپس فردوسی‌پور با رشیدی، رئیس سازمان كنترل كیفیت هوا تماس برقرار كرد و رشیدی در مورد تعطیلی این مسابقات گفت: «جمعه شاخص آلاینده‌ها در تهران 130 بود. در حالی كه در روز بازی استقلال و سایپا این شاخص روی 180 بود اما بازی برگزار شد. اصلا در این باره قانون اجرا نمی‌شود و كلا سلیقه‌ای عمل می‌كنیم؛ چه در مورد تعطیلات تهران و چه در مورد تعطیل كردن مسابقات.
 
وی ادامه داد: در صددیم سقف قرارداد را برداریم و مثل فوتبال حرفه ای دنیا پیش برویم. باید با کمک همه کارشناسان باید کاری کنیم که قراردادها شفاف و صادقانه باشد. از خانواده فوتبال می خواهیم صادقانه میزان بودجه خود را عنوان کنند تا همه مسائل شفاف باشد.
 
گزارشی از مسابقات مختلف لیگ دسته یک پخش شد و بهروان در خصوص این لیگ صحبت هایی ارائه داد.
 
پس از این صحبت ها گزارش از مشکلات باشگاه نساجی مازندران و نیز وضعیت مدیریت این باشگاه و مصاحبه های هواداران تیم باشگاه پخش شد.
 
تا این ساعت از برنامه که نزدیک به سه ساعت و نیم از آغاز این برنامه می گذرد 70 درصد مردم به لیونل مسی، 24 درصد به رونالدو و 6 درصد به اینیستا رای داده اند.
 
استعفا نداده ام و نمی دهم
 
بهروان در صحبت های پایانی خود عنوان کرد: بیش از 90 درصد بدنه کشور بازنشسته هستند، من نیز یکی از این افراد هستند. من استعفا نداده ام و استعفا هم نمی دهم، نامه ای به آقای کفاشیان داده ام تا وضعیت مرا مشخص کنند.
 
در بخش های مختلف برنامه نود صحنه هایی از مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال جهان پخش می شد
در ادامه بهرام صناعی رئیس سازمان هواشناسی كشور هم با نود گفت‌وگو كرد و در مورد تعطیلی مسابقات تهران گفت: «این یك تصمیم جمعی بوده كه در آن وزارت بهداشت، استانداری، شهرداری و سازمان‌های دیگر دخیل بوده‌اند
 
 شاه حسینی: در ناهنجاری های فوتبال قهرمانیم!
 
در این بخش برنامه شاه حسینی رئیس سابق کمیته انضباطی در ارتباط تلفنی عنوان کرد: در هیچ کجای اساسنامه نیامده که فرد خاطی باید عذرخواهی کند، آقای بهروان به عنوان نایب رییس فدراسیون و رییس سازمان لیگ باید جلوی این احکام را بگیرند.
 
وی ادامه داد: اگر قرار است چنین حکمی باشد باید در مورد تمام مربیان باشد نه عده ای خاص! بطور مثال طی هفته های اخیر مدیر عامل های برخی تیمها صحبت هایی کرده اند که خیلی بدتر از صحبت های احمدزاده است ولی برخوردی با آنها نشده است.
 
وی افزود: در این میان کربکندی ها و احمد زاده ها قربانی می شوند تا آقایان بگویند که ما هم اقتدار داریم! متاسفانه ما در ناهنجاری های فوتبال قهرمانیم!
 
پرسش و پاسخ نظرسنجی

 پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که به نظر شما بهترین بازیکن جهان کیست ؟ ا- اینیستا 2- رو نالدو 3- مسی که  در این نظرسنجی، نزدیک 70 درصد به مسی  ، نزدیک  24 درصد به رونالدو و نزدیک شش درصد به اینیستا رأی دادند .منبع: تابناک

رویانیان: دوشنبه شب، از شب‌های تلخ زندگی‌ام بود

 
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه امروز تلفنی با عاری صحبت کرده و خواسته است که از وی دلگیر نباشد، گفت: دوشنبه شب، از شب‌های تلخ زندگی‌ام بود.
 
 محمد رویانیان در مورد برنامه دوشنبه 90 و گفتگو با عادل فردوسی‌پور و عاری سرپرست تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز ضمن بیان مطلب فوق گفت: متاسفانه اتفاقی افتاد که من و برادر عاری که با هم در دوره کارشناسی ارشد سپاه و دوست و هم‌دوره‌ای بودیم، رودروی هم قرار گرفتیم.
 
وی با تاکید مجدد بر اینکه مبلغ اعلام شده درباره قرارداد رضا حقیقی صحت ندارد، افزود: انتظارم از عادل فردوسی‌پور و برنامه 90 این بوده و هست که وقتی می‌خواهند خبری را در آن اعلام کنند، به اعلام خبر پرداخته و قبل از اینکه طرفین حرف‌هایشان را مطرح کنند، به قضاوت نپردازد.
 
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: متاسفانه در برنامه 90 چنین اتفاقی افتاد و عادل فردوسی‌پور که برای بنده قابل احترام است، از ابتدا با موضع و قضاوت قبلی این خبر را مطرح کرده و حتی درباره آن تفسیر و تحلیل ارائه کرد که در آن شرایط من و آقای عاری روبروی هم قرار گرفتیم.
 
رویانیان با اشاره به اینکه دوشنبه شب، از شب‌های تلخ زندگی‌اش بود، خاطرنشان کرد: برادر عاری یکی از خادمین نظام جمهوری اسلامی و ایران عزیز بوده و هست و من هم تیم فوتبال فجرسپاسی را قلبا تیم دوم خودم می‌دانم اما در برنامه 90، شرایط طوری پیش رفت که من و عاری روبروی هم قرار گرفتیم، این موضوع مایه تاسف شد.
 
وی تصریح کرد: امروز تلفنی با آقای عاری صحبت کردم و خواستم که از من دلگیر نباشد. به هر حال بعضی مواقع برای دفاع از حق پرسپولیس و اینکه پرسپولیس مورد کم لطفی قرار نگیرد، مجبورم مسائلی را مطرح کنم که ممکن است منجر به رنجش دوستان شود.
 
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پایان گفت: امروز تلفنی با آقای عاری صحبت ‌کردم. تردیدی نیست تیم فجرسپاسی هم تیم ارزش‌ها است. تیم موفق و سربلندی است که بنده با تمام  وجود آن را تکریم می‌کنم و لازم دانستم این توضیحات را مطرح کنم.منبع: خبرگزاری ایسنا

رویانیان:به فجر می‌باختیم ناراحت نمی‌شدم

 
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از برتری در هفته‌ی نوزدهم لیگ برتر فوتبال به تمجید از حریف و سرمربی این تیم پرداخت.
 
محمد رویانیان در گفت‌وگو با سایت باشگاه پرسپولیس، گفت: یاوری در این مدت قبل از شروع نیم فصل دوم لیگ نشان داد که یک سرمربی شجاع، مقتدر و نترس است. او و تیم فجر سپاسی به تیم‌های دیگر لیگ کمک زیادی کردند. این مرام یاوری وقتی کامل شد که وی قبل از شروع بازی با من تماس گرفت و گفت که تیم ما هرچه نیاز دارد، اعلام کنیم تا آن را فراهم کنند.
 
وی افزود: او و باشگاه فجر سپاسی نهایت محبت را نسبت به تیم ما داشتند و این حرکت یاوری نشان داد که او یک پهلوان است و به همین دلیل می‌گویم که اگر به یک پهلوان ببازیم، نباید ناراحت باشیم.
 
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس، ادامه داد: من از صمیم قلب از یاوری و جعفری که ایشان هم تماس گرفته بودند، تشکر و قدردانی می‌کنم. این نتیجه هیچ چیز از ارزش‌های باشگاه و تیم کم نمی‌کند و مردم شیراز حتما به چنین مجموعه‌ای افتخار می‌کنند. من نیز به احترام آنها و شهید سپاسی و مردان پهلوان این تیم در اولین فرصتی که به دست بیاید به شیراز خواهم رفت تا از نزدیک با مسوولان باشگاه و یاوری دیدار کنم.
 
رویانیان در ادامه با اشاره به پیروزی سرخپوشان تصریح کرد: به گل‌محمدی و بازیکنان تیم خسته نباشید می گویم. آنها زحمت کشیدند و دل هواداران را شاد کردند. روند خوبی را در تیم شاهد هستیم که حاصل آن دو پیروزی از سه بازی اخیر بوده است. تیم بدون حاشیه و مشکل کار می‌کند و رفاقت و همدلی خوبی را در تیم شاهد هستیم. از بازیکنان می‌خواهیم تحت هدایت سرمربی خود با همین همت و تعصب در بازیهای بعدی حاضر شوند و شادی هواداران را رقم بزنند.منبع: خبرگزاری ایسنا

"آقای فردوسی پور؛ چکش نشو روی اعصاب من"

 
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس اظهارات تند و عجیبی در برنامه نود داشت.
 
شاید خود عادل فردوسی پور هم فکرش را نمی کرد که روی خط آمدن سرپرست فجر سپاسی و اظهارات او در مورد قرارداد رضا حقیقی؛واکنش تند سردار رویانیان را به همراه داشته باشد.سرهنگ عاری وقتی روی خط نود آمد،گفت:«من گفتم که تفاوت بین ما و پرسپولیس خیلی زیاد است.ما پول نداریم و حمایت نمی شویم.ما مجبور شدیم که به دلیل این مشکلات مالی بهترین بازیکن خودمان را به پرسپولیس بفروشیم.»او این را گفت و ادامه داد:«ما برای رضایت نامه رضا 600 میلیون تومان گرفتیم آن هم به دلیل اینکه حمایت نشدیم و وعده ها تحقق پیدا نکرد.آن طور که من می دانم پرسپولیسی ها 550 میلیون تومان هم به خود حقیقی داده اند.»پس از این اظهار نظر بود که فردوسی پور این حق را به رویانیان داد تا روی خط بیاید و در این مورد حرف بزند.

رویانیان روی خط آمد و از همان ابتدا آنقدر تند برخورد کرد که هیچ کس انتظارش را نداشت:«فوتبال یعنی دروغ.چه کسی گفته که ما یک میلیارد و خورده ای به حقیقی داده ایم؟»که فردوسی پور گفت:«آقای عاری؛سرپرست باشگاه فجر سپاسی.»در همین لحظه رویانیان از لفظی استفاده کرد که همه را متعجب کرد:«ایشان بی خود کرده اند!»مدیر عامل باشگاه پرسپولیس سپس ادامه داد:«اگر هم چنین پولی داده باشم هدفم کمک به فجر بوده است.من به گهر هم کمک کرده ام اما تا به حال هیچ حرفی در این مورد نزده بودم.آقای فردوسی پور من برای شما متاسفم که یک هفته؛یک مربی خارجی را می آورید و به او یاد می دهید تا علیه باشگاه ما حرف بزند.شما با یک سری ادبیات خاص می خواهید فوتبال را به سمت دیگری ببری.باید فاتحه این فوتبال را خواند؛شما 13 سال است که دارید برنامه اجرا می کنید آن وقت وضع فوتبال ما این است.»

وقتی فردوسی پور گفت که اوضاع فوتبال چه ارتباطی به برنامه من دارد رویانیان ادامه داد:«خیلی هم ربط دارد.تلویزیون تاثیر گذار است.شما هر کار خوبی که ما کرده ایم را نشان نمی دهید.»

این در حالی بود که سرپرست باشگاه فجر مجددا روی خط آمد و نسبت به حرف های رویانیان واکنش نشان داد:«من از خودم دفاع نمی کنم بلکه از مجموعه باشگاه فجر دفاع می کنم.آقای رویانیان شما سابقه من را از غلامرضا رضایی که بازیکن خودتان است سوال کنید.من در دوره 19 دافوس با خود شما هم دوره بودم،برای شما زشت است که این طور حرف می زنید.من برای شخصیت شما دلم می سوزد!»رویانیان بلافاصله حرفهای عاری را قطع کرد و گفت:«آخر شما بر چه مبنایی این مبغ را عنوان کردید؟»که عاری گفت:«من اطلاع دارم.»سپس رویانیان ادامه داد:«من نمی خواستم مبلغ پیشنهادی فجری ها را قبول کنم اما آقای جعفری مدیر عامل این تیم که از دوستان بنده هم هستند گفتند که فجر باشگاهی بازیکن ساز است و من هم قبول کردم.»

رویانیان آنقدر عصبانی بود که اصلا به حرف های فردوسی پور گوش نمی داد.وقتی مجری برنامه نود گفت که بیایید فوتبالی حرف بزنیم و ما با هم دعوا نداریم سردار گفت:« این نصیحت ها را برای هم سن و سالهای خودت بکن.من اشتباه کردم که روی خط شما آمدم.دیگر این کار را نخواهم کرد.من به عنوان یک پاسدار شان خودم را حفظ می کنم.من نه فوتبال شما را می خواهم نه 13 سال برنامه شما را .یک دهم کارهایی را که من کرده ام را نمی دانید،فقط می خواهید مدیرها را نابود کنید.من همین فردا حقیقی را به فجر می دهم و پولم را پس می گیرم.آخر چه کسی می تواند به عنوان کارمند دولت این همه پول بیاورد؟مگر مملکت حساب و کتاب ندارد؟پرسپولیس چند سال گرسنه بود و تا کمی پول به خودش دیده همه این تهمت ها را می زنند.من شرمم می آید از این فوتبال.مردم هم دارند تمام اینها را باور می کنند.من از استقلال بیشتر خرج نکردم.همه اش سکوت کرده ام،همه اش خندیده ام،کوه هم که باشد زیر این همه فشار آب می شود.آقای فردوسی پور؟چکش نشو روی اعصاب من.می خواهی پشت پرده فوتبال را بگویم؟من می توانستم بهترین هافبک دفاعی های دنیا را بیاورم اما برای بازیکن ایرانی ارزش قائل شدم.من کمک کردم و متهم شدم.»

چرا مثل بارسلونا حمله می کنید سردار؟یک لیوان آب بخورید تا دوباره با هم حرف بزنیم.این حرف را فردوسی پور در واکنش به حرف های رویانیان زد.اما واکنش سردار پس از خوردن یک لیوان آب:«دیگر خسته شده ام.همه دارند من را می زنند.من شرمنده ام که این حرف را می زنم اما گهری ها روزی که به تهران آمدند پول هتل و اتوبوس را نداشتند.من پول دادم و آنها آمدند و در تهران ما را بردند.داور گل آنها را قبول نکرد و من با جرات می گویم که آنها برنده بودند.این مدیریت است آقای فردوسی پور.این اخلاق است.کارهایی که من کرده ام در 50 سال پیش هرگز انجام نشده است.من از این فوتبال می روم تا تو از دست من راحت شوی!»

رویانیان ادامه داد:«من به جای اینکه سه تا بازیکن بی خاصیت بگیرم حقیقی را جذب کردم.باور کنید 99 درصد دوست دارم بروم و یک درصد می خواهم بمانم.آن هم به خاطر هواداران.آنها آمدند و گفتند تازه تیم ما دارد جان می گیرد.به خاطر ذوق آنها ماندنی شدم.اما ماندن در فوتبال مثل خوردن زهر است.من بر می گردم به کار قبلی ام و در لباس خودم شهید می شوم.»

رویانیان در واکنش به این سوال که شما گفته بودید قیمت داورها چقدر است تا شما هم برای مسابقات فوتبال آنها را بخرید این واکنش را نشان داد:«من قصد بی احترامی نداشتم اما وقتی یک مربی می آید و می گوید امیدوارم بازی 11 به 11 باشد چه کار باید کرد؟من به آنها اعتراض کردم.اگر همین طوری پیش می رفت که سنگ روی سنگ بند نمی شد.داورها مرجعی هستند که به بازی مشروعیت می دهند.به هر حال من از همه عذر خواهی می کنم که سرشان را درد آوردم.من نوکر همه هستم.اما همه یک سال من را زدند،زدند و زدند!»که فردوسی پور هم گفت:«و شما هم من را زدید و زدید و زدید!»منبع: خبرآنلاین

عذرخواهی برای برنامه نود

 
وی در همین خصوص اضافه کرد: بر سر تمرین حاضر شده تا از صالحی؛ مدیرعامل باشگاه صنعت نفت بابت صحبت‌هایم در برنامه نود عذرخواهی کنم زیرا معتقدم وی از بهترین و فوتبالی‌ترین مدیران ایران است.
 
 مهاجم سابق تیم فوتبال نفت آبادان گفت: به سر تمرین صنعت نفت رفته تا از مدیرعامل این مجموعه بابت صحبت‌هایم در برنامه نود عذرخواهی کنم.

ابراهیم تهامی ‌اظهار کرد: به همراه یکی از هواداران قدیمی تیم فوتبال صنعت نفت بر سر تمرین این مجموعه حاضر شده تا دقایقی را در کنار مدیرعامل، کادر فنی و بازیکنان این تیم باشم.

وی در همین خصوص اضافه کرد: بر سر تمرین حاضر شده تا از صالحی؛ مدیرعامل باشگاه صنعت نفت بابت صحبت‌هایم در برنامه نود عذرخواهی کنم زیرا معتقدم وی از بهترین و فوتبالی‌ترین مدیران ایران است.

وی افزود:سال‌ها در شیراز کنار صالحی فعالیت ورزشی داشته و معتقدم که وی با توانایی‌هایی که دارد می‌تواند به تیم فوتبال صنعت نفت کمک کند.

مهاجم سال‌های دورتر تیم ملی از آخرین مسابقه تیم فوتبال صنعت نفت در چارچوب لیگ برتر گفت و خاطرنشان کرد: پرسپولیس تنها 12 دقیقه بازی را در اختیار داشت و بعد از آن این تیم صنعت نفت بود که شایسته کسب امتیازات کامل مسابقه بود.

وی تصریح کرد: ابتدای فصل تصور می‌کردم که تیم فوتبال صنعت نفت یکی از تیم‌های سقوط کننده به دسته پایین‌تر است ولی چند بازی اخیر زردپوشان نشان داد که باید به این مجموعه امیدوار بود.

تهامی در پایان اضافه کرد: امیدوار هستم که تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با مدیریت خلیل صالحی و حمایت هواداران بسیار خود در ادامه مسابقات لیگ برتر روند صعودی خود را پیش بگیرد.منبع: خبرگزاری فارس

مصاحبه تند وتیز اصغر حاجیلو

قطبی تصمیم گرفته بود که چندین بازیکن اسم‌ورسم‌دار و باسابقه تیم ملی را اخراج کند. اما فدراسیون به او اجازه انجام این کار را نداد

اصغر حاجيلو در گفتگويي مفصل  انتقادات فراواني را نسبت به وضعيت فوتبال ايران و به خصوص تيم ملي مطرح كرده است. سرپرست سابق تيم ملي كه در زمان مربيگري قطبي اين سمت را در اختيار داشت، معتقد است اگر از مربيان ايراني هم به اندازه كي‌روش حمايت مي‌شد نتايجي بهتر از او به دست مي‌آوردند. متن كامل حرف‌هاي حاجيلو را كه تند و تيزتر و تكان‌دهنده‌تر از هميشه هستند، مي‌خوانيد.
از دست ندهید


قرار بود كي‌روش برنامه بلندمدت بريزد

روزی که کارلوس کی‌روش سرمربیگری تیم ملی را بر عهده گرفت قرار بود تغییر و تحولات اساسی در فوتبال ایران به وجود بیاورد. قرار بود به فوتبال پایه اهمیت بدهد و برنامه‌ریزی بلندمدت و حرفه‌ای برای پیشرفت فوتبال ایران داشته باشد. ما الان می‌بینیم که تیم ملی کشورمان با نتایج بدی که گرفته است برای صعود به جام جهانی کار بسیار سختی پیش رو دارد. از آن طرف هم در مسابقات غرب آسیا حذف شدیم افتضاح کار کردیم. متاسفم که فوتبال ما انقدر نتیجه‌گرا و ضعیف شده كه اینگونه نتایجی را می‌گیرد.

دايي، قلعه‌نويي، قطبي؛ همه از كي‌روش موفق‌تر بودند

ما به جای اینکه در این مسابقات تیم ملی زیر ۲۲ ساله‌های خودمان را اعزام می‌کردیم و به علیرضا منصوریان فرصت می‌دادیم به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی بنشیند الان برد کرده بودیم از همه لحاظ. شک نکنید تیم زیر ۲۲ ساله‌ها از این تیم نتایج بهتری می‌گرفت. اما آقای کی‌روش در این مسابقات هم نتوانست کاری برای تیم ملی انجام بدهد. او حتی نتوانسته روی عملکرد فنی تیم ملی تاثیر مثبت داشته باشد که حداقل دل‌مان را خوش کنیم بگوییم تیم ملی قشنگ بازی می‌کند. آیا ما کارلوس کی‌روش را آوردیم که به این روز بیفتیم؟ اگر آماری هم حساب کنیم علی دایی و امیر قلعه‌نویی و افشین قطبی نتایج خیلی‌خیلی بهتری نسبت به کی‌روش در تیم ملی گرفتند. حداقل ماجرا این است که آن‌ها همزمان با سرمربیگری تیم ملی ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده نگرفتند و قرارداد آن چنانی امضا نکردند.

گروه خوني كفاشيان به فوتبال نمي‌خورد

واقعا نمی‌دانم با چه لحنی از بدبخت شدن این فوتبال حرف بزنم. از فوتبالی که اهالی آن به جان هم افتاده‌اند و این فرصت را به غیرفوتبالی‌ها داده‌اند تا وارد خانواده شوند و بین افراد تفرقه بیاندازند. من همیشه گفته‌ام کفاشیان آدم سالمی است و حساب خودش پاک پاک است. اما گروه خونی او به درد فوتبال نمی‌خورد. او آدم فوتبالی نیست و بلد نیست در این رشته چگونه مدیریت کند. چرا باید فوتبالی‌ها خانه‌نشین شوند و این افراد مدیریت را بر عهده بگیرند. اصلا آن‌ها چه از جان این فوتبال می‌خواهند؟!

كليد فدراسيون را داده‌اند به كي‌روش!

در طول این چند سال یک بار ندیدیم آقایان تصمیم درست و حسابی برای این فوتبال بگیرند. هر بار آمدند سرمربی تیم ملی انتخاب کنند کارشان با کلی حاشیه و جنجال همراه بود. یک بار نشد وقتی مربی انتخاب می‌شود بحث سفارش مطرح نباشد. من این حرف‌ها را نمی‌زنم که بخواهم از شخص خاصی انتقاد کنم. اما این وضع فلاکت‌بار روی من فشار منفی زیادی گذاشته است. غصه می‌خورم وقتی می‌بینم فوتبال ایران به این روز افتاده است. شما می‌دانید چرا الان وضع فوتبال ما به این شکل است؟ به این خاطر که علی کفاشیان کلید فدراسیون فوتبال را هم داده است دست کی‌روش! ما در زمان سرمربیگری افشین قطبی دو سال جان کندیم و پدرمان درآمد که بیایند یک دست لباس خوب برای تیم ملی تهیه کنند و در اختیار بازیکنان قرار بدهند که حداقل وقتی پیراهن تیم ملی کشورمان را بر تن می‌کنند احساس خوبی داشته باشند. اما هیچ وقت این اتفاق رخ نداد.

افشین قطبی در طول مدت اقامت در ایران در کمپ اقامت داشت. اما آقایان برای کی‌روش خانه اختصاصی با تشکیلات آنچنانی تهیه کرده‌اند. ما در کمپ اردو می‌زدیم و تیم ملی با رهبری کی‌روش در بهترین هتل‌ها اقامت دارد. هر روز هم شاهد این هستیم که کی‌روش با یک نفر دعوا می‌کند. جواب همه را با تندی می‌دهد. من از شما سوال می‌کنم اگر یک مربی ایرانی این کار‌ها را انجام می‌داد چه بلایی سر او می‌آورند؟

زمان قطبي لباس خوب هم نداشتيم

امیر قلعه‌نویی با تیم ملی نتایج خوبی در جام ملت‌های آسیا گرفت. او با بدشانسی در ضربات پنالتی از گردونه رقابت‌ها حذف شد اما بد‌ترین انتقادات را علیه او مطرح کردند. خداوکیلی در حق امیر نامردی شد. در حق قطبی و دایی هم همین‌طور. این سه تا مربی ایرانی که بهتر از کی‌روش نتیجه گرفتند. حداقل این بود که با همه مشکلات ساختند و خم به ابرو نیاوردند و از همه مهم‌تر ناز نکردند. الان در تیم ملی آقایان از تولیدی‌های خارجی برای بازیکنان کادر فنی لباس می‌گیرند. اما در زمان قطبی لباس‌های تیم ملی را با آرم آن شرکت ایتالیایی شرکت‌های تولیدی لباس داخلی کشور خودمان تولید می‌کردند و به اسم البسه خارجی در اختیار بازیکنان قرار می‌دادند. تازه بازیکنان باید یک بار لباس را می‌شستند و بعد استفاده می‌کردند!

مردم از این چیز‌ها هیچ وقت باخبر نمی‌شوند و فقط نتیجه تیم ملی را می‌بینند. اما واقعیت این است که نا‌گفته‌های بسیار زیادی در پشت پرده و اردوهای یک تیم وجود دارد اما آن‌ها معمولا فقط از اتفاقات ۹۰ دقیقه آگاهی پیدا می‌کنند. الان کی‌روش خودش همه چیز را بر دست گرفته و کسی جرات ندارد به او حرفی بزند. چون می‌دانند امکان دارد کاری را انجام بدهند که برای همه آن‌ها پشیمانی به بار بیاورد. اما به افشین قطبی و امیر قلعه‌نویی و علی دایی که چنین اختیاراتی نمی‌دادند. از آنجایی هم که این مربیان ایرانی بودند و کشور خودشان را دوست داشتند مجبور بودند با همه مشکلات بسازند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارند.

200 دلار كجا؟ 24 ميليون كجا؟

الان این‌ها كي‌روش را آورده‌اند. مربی که وقتی کارش خوب انجام می‌شود که یك سیستم درست و حسابی زیردست داشته باشد. اما ما این فوتبال را به كي‌روش داده‌ایم و می‌خواهیم که برای ما شق‌القمر کند. خود كي‌روش هم فهمیده که در فوتبال ایران چه خبر است و باید فقط و فقط کار خودش را بکند. او دارد کار می‌کند پولش را می‌گیرد. اما شما ببینید چه نتایج ضعیفی با تیم ملی گرفته است و ما حتی بازی زیبا انجام نمی‌دهیم. تیم ملی با كي‌روش کره جنوبی را شکست داد آقایان جشن ملی به راه انداختند. پاداش ۲۴ میلیون تومانی به بازیکنان دادند. اما آیا وقتی ما در جام ملت‌های آسیا از گروه خود با ۹ امتیاز صعود کردیم از این پاداش‌ها می‌دادند؟ بروید از بازیکنان بپرسید که میزان پرداخت پاداش‌ها چه قدر بود. ‌‌نهایت پاداش پرداختی به بازیکنان ۲۰۰ دلار بود!

كي‌روش عصباني شود پولش در حسابش است

الان كي‌روش تا عصبانی شود پولش در حسابش است اما آقایان برای اینکه حق و حقوق قطبی را بدهند چه قدر به او وعده وعیدهای دروغ دادند. من نمی‌خواهم قطبی را بزرگ کنم. او هم مثل خیلی‌های دیگر ایرادهایی داشت. اما ما ایرانی هستیم بیاییم پیش خودمان فکر کنیم در طول سال‌های گذشته چه بلایی سر مربیان ایرانی که در تیم ملی کار کردند آوردند و حالا که كي‌روش دارد بد نتیجه می‌گیرد و هیچ تاثیر مثبتی روی تیم ملی نداشته با او چه رفتاری دارند. من به شما قول می‌دهم که وقتی آن‌ها می‌گویند كي‌روش باید توضیح بدهد که چرا نتایج بدی گرفته شده اتفاقات بر عکسی رخ می‌دهد و این مدیران فدراسیون فوتبال هستند که به كي‌روش توضیح می‌دهند و این یعنی بیچارگی فوتبال ایران که فدراسیون فوتبال زیر سلطنت سرمربی تیم ملی باشد!

قلعه‌نويي بود، اول گروه مي‌شديم

من از‌‌ همان اول هم گفتم در این فوتبال که مشکلاتش سر به آسمان می‌زند فقط امیر قلعه‌نویی می‌تواند تیم ملی را خوب هدایت کند. آقایان خودشان هم می‌دانند که انتخاب نهایی‌شان امیر قلعه‌نویی بود. خودشان هم می‌دانند که با او برای سرمربی‌گری تیم ملی تمام کرده بودند. درست است که همیشه تمام خبر‌ها‌‌ همان لحظه لو نمی‌رود. اما حقیقت امر اینجاست که مدیران فدراسیون فوتبال بنا داشتند که سرمربی‌گری تیم ملی را بعد از جام ملت‌هاي آسیا به امیر بدهند. در آن مقطع این خبر به گوش چند نفر از مربیان شاغل در لیگ بر‌تر رسید. آن هم همان‌هایی که با امیر دشمنی داشتند. از آنجایی که این افراد منافع خودشان را در خطر می‌دیدند برای اینکه توی کار امیر بگذارند شروع کردند به زیرآب‌زنی علیه امیر قلعه‌نویی! آن‌قدر به فدراسیون فوتبال رفت و آمد کردند و باندشان را علیه امیر زدند که در ‌‌نهایت رای مدیران فدراسیون فوتبال برگشت و آن‌ها تصمیم گرفتند سکان هدایت تیم ملی برای اینکه دوباره حاشیه‌ای درست نشود به دست مربی خارجی بدهند. آن وقت شد که کفاشیان یک نفر را خارج کشور فرستاد تا در ‌‌نهایت كي‌روش سرمربی تیم ملی شود. آن‌ها در‌‌ همان خارج کشور قرارداد اصلی خود را با این مربی امضا کرده بودند و خیال‌شان دیگر راحت شده بود. من می‌خواهم بگویم اگر آن موقع امیر سرمربی تیم ملی شده بود تیم ملی الان راحت تیم اول گروه خودش بود. از ننظر من کسانی به فوتبال ایران خیانت کردند که نگذاشتند امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شود و زیرآب او را زدند. امیر هم همیشه سعی می‌کند وارد این داستان‌ها نشود و در این مورد چیزی را تعریف نکند. اما او بهتر از من می‌داند که چه اتفاقاتی در پشت پرده رخ داد!

پاچه‌خوارها چسبيده‌اند به كي‌روش

وقتی رفتار بعضی مربیان را می‌بینم از خودم خجالت می‌کشم که فوتبالی هستم. می‌دانید چرا؟ آن‌ها می‌آیند از کارلوس كي‌روش برای خودشیرینی تعریف و تمجید می‌کنند! می‌روند سر تمرین و از نحوه تمرینات او نت‌برداری می‌کنند و خودشان را مشغول یادداشت کردن نشان می‌دهند. این‌ها یک مشت آدم پاچه‌خوار هستند که می‌خواهند از این راه خودشان را حرفه‌ای جلوه بدهند. آقایان زیرآب امیر را زدند تا شاید خودشان کار را دست بگیرند اما كي‌روش شد. حالا چسبیده‌اند به كي‌روش و اینگونه دارند ذهن مردم را گمراه می‌کنند. واقعا متاسفم برای آنهایی که می‌آیند برای یک خارجی هموطن خودشان را می‌کوبند و بد‌ترین تهمت‌ها را به او می‌زنند! برای آن‌ها همین خوب است که امثال كي‌روش به فوتبال ایران بیایند برایشان آقاسالاری کند و آن‌ها نقش نوچه را برای آقاسالار‌ها ایفا کنند!

كي‌روش جزيره اختصاصي دارد


دیگر همه می‌دانیم که كي‌روش برای خودش جزیره اختصاصی دارد. چرا سایت‌ها و روزنامه‌ها نمی‌آیند علیه او مطلب بنویسند که چرا چنین چیزهایی دارد؟ امیر قلعه‌نویی و علی دایی به فرض این‌که آمده‌اند برای خودشان در آمریکا ویلا و خانه شیک و مجلل خریده‌اند. به کسی چه مربوط بود. آن‌ها زحمت کشیده‌اند. چرا نباید خوشحال باشیم از این اتفاقات؟ چرا به هم حسودی می‌کنیم؟ خداوکیلی سر سفر قلعه‌نویی و دایی به آمریکا و کارهای تجاری که انجام می‌دهند چه قدر برای آن‌ها حاشیه در کشور خودمان درست کردند؟ همان افراد جرات دارند علیه كي‌روش هم بنویسند؟ واقعا ما صفت خارجی‌پرستی را هم به القاب خودمان اضافه کنیم! كي‌روش مگر چه کسی است؟ مگر از مریخ آمده است؟ بیایید یک ذره وطن‌پرست باشید. چه عیبی دارد چهار تا مربی ایرانی گرین‌کارت داشته باشند؟ کمی به خودمان بیاییم.

مديران ما زوم كرده‌اند روي بهشت‌زهرا

وقتی اسم مربی ایرانی می‌آید همه به فکر تخریب کردن می‌افتیم. نگذاریم بیشتر از این فوتبال ایران خراب شود. به خدا حیف است. این‌‌ همان فوتبالی است که برای یک بازی معمولی پرسپولیس و استقلال ۸۰ هزار نفر تماشاگر به ورزشگاه می‌رفت؟ خجالت نمی‌کشند ورزشگاه‌ها را خالی می‌بینند؟! قبلا چهار تا احترام حرمت و بزرگی می‌شد. اما الان هیچ کسی به کسی رحم نمی‌کند. با این وضع تا چند وقت دیگر باید شاهد مرگ فوتبال ایران باشیم! آقای کفاشیان باید از این خواب خرگوشی که در آن رفته بیدار شود. خنده را کنار بگذارد. به خدا با مرگ هیچ فاصله‌ای نداریم! فوتبال ایران شده برای عکس گرفتن با جنازه اموات و یا عکس گرفتن با آنهایی که در بیمارستان هستند. مدیران ما زوم کرده‌اند توی بهشت‌زهرا و بیمارستان‌ها و آنجا دنبال جای خوب برای فوتبال ایران می‌گردند!

فتح‌الله‌زاده به مربيان فرصت مي‌دهد

همیشه از یک كار فتح‌الله‌زاده خوشم می‌آید. به مربی ایرانی اعتقاد دارد و به چهره‌های استقلال فرصت می‌دهد. امیر قلعه‌نویی، پرویز مظلومی، صمد مرفاوی، ناصر حجازی همه از بزرگان استقلال هستند که هر کدام در مقاطعی سرمربی استقلال شدند. من خودم ۴۰ سال است در این فوتبال هستم. سابقه‌ام کاملا مشخص است. بی‌حرمتی به خوبان اصلا قشنگ نیست. جواب آینه سنگ نیست! ما جواب تمام کار‌هایمان را در این دنیا هم می‌بینیم. من در این فوتبال خیلی اتفاقات را به چشم دیده‌ام. یکی از دلایل موفقيت او هم همین مساله است. به ایرانی جماعت میدان می‌دهد. برای او هم دارند مشکل درست می‌کنند. برای خیلی دیگر از مدیرانی که دارند درست و حسابی کار می‌کنند هم دارند مشکل درست می‌کنند. اما واقعیت اینجا است که همیشه جلوی پای بزرگان سنگ می‌اندازند. خیلی از مدیران ایرانی جرات انجام کارهایی را که فتح‌الله‌زاده می‌کند ندارند. برای همین است که نمی‌توانند درست و حسابی کار خود را انجام بدهند. فتح‌الله‌زاده در اوج بی‌پولی بهترین تیم را برای استقلال بست و این خدمت بزرگی به این تیم بود.

عليه قطبي باند درست كرده بودند

بعضی از بازیکنان حال حاضر تیم ملی که الان مجیزگوی کارلوس كي‌روش شده‌اند همان‌هایی هستند که در زمان سرمربی‌گری افشین قطبی در تیم ملی برای او حاشیه‌های بسیار زیادی درست کردند. با کمک تیم رسانه‌ای هم که داشتند اجازه نمی‌دادند مشکلاتی را که ایجاد می‌کنند برایشان دردسر درست کند. من از اینکه بگویم چند بازیکن تیم ملی در طول سرمربی‌گری قطبی در تیم ملی به مخالفت علیه او برخاستند و همه کار کردند تا او را زمین بزنند ترسی ندارم. چون حقیقت همین است.

چند بازیکن بزرگ تیم ملی بودند که علیه قطبی در تیم ملی باند تشکیل دادند. کلی حاشیه برای تیم ملی درست کردند و این مساله هم بماند که خودشان دچار چه حواشی شدند. اما قطبی با آن‌ها بد تا نکرد. می‌توانست آبروی تک‌تک اعضای آن باند معروف را ببرد. البته اگر قدرت داشت و فدراسیون اجازه می‌داد او تصمیم گرفته بود که چندین بازیکن اسم‌ورسم‌دار و باسابقه تیم ملی را اخراج کند. اما فدراسیون به او اجازه انجام این کار را برای جلوگیری از ایجاد حاشیه نداد و قطبی مجبور بود به خاطر ایران هم که شده سکوت کند.

فدراسيون پشت قطبي نايستاد

خیلی مسائل از زمان سرمربی‌گری قطبی سربسته مانده است. بازیکنانی که حرمت قطبی را نگه نداشتند و دستوراتش را در زمین انجام نمی‌دادند به خودشان و فوتبال ایران خیانت کردند. آن‌ها بدانند که خدا جواب آن‌ها را می‌دهد. در همین دنیا ضربه این کار خود را می‌بینند.‌‌ همان طور که ما هم ضربه خوردیم. در زمان سرمربگری پرویز دهداری چندین بازیکن تیم ملی که خود من هم جزو آن‌ها بودم علیه ایشان شدیم تا از تیم ملی برود. عبدالعلی چنگیز، ناصر محمدخانی، درخشان  و... چند نفر دیگر هم بودند. اما فدراسیون در آن مقطع از پرویز دهداری حمایت کرد و نتیجه گرفت. در آن مقطع همه ما از تیم ملی کنار رفتیم و با جوانگرایی که دهداری در فوتبال ملی ایران انجام داد نسل جدیدی از فوتبال در ایران ظهر کرد.

در آن مقطع سازمان ورزش بود كه از دهداری حمایت کرد. اما الان وزارت ورزشی‌ها نمی‌دانند در تیم ملی اصلا چه خبر است. اما در زمان قطبی این حمایت از او توسط فدراسیون فوتبال انجام نشد. قطبی چند بار به من گفت در تیم ملی یا جای او است یا یکسری از این بازیکنان که هوایی اسم‌شان شده‌اند. من از همین جا به آن دوستان اعلام می‌کنم که به زمین می‌خورند.‌‌ همان‌طور که بعضی از آن‌ها تقریبا دارند محو می‌شوند و بعضی دیگر در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند و بعضی دیگر هم فقط دارند ضرر می‌کنند و اصلا شرایط خوبی ندارند! قطبی نتوانست از پس چند تا بازیکن بربیاید چون دستش به جایی بند نبود. چندین و چند سال است که ما از برخورد با آنهایی که اسم و رسم دارند می‌ترسیم. خود قطبی به من گفت که اگر تیم را قهرمان جام ملت‌های آسیا هم بکنم آن‌قدر با من دشمنی کرده‌اند که باز هم بیرونم می‌کنند. پشت سر قطبی مثل حجازی خیلی چیز‌ها گفتند.

قطبي نخواست آبروريزي شود


حرف نزده را همیشه می‌شود زد. مدت‌هاست یاد گرفته‌اند آدم‌ها را می‌آورند به تلویزیون تا هر چه می‌خواهند علیه هم بگویند. اگر من بخواهم کار‌های بازیکنان را در زمان همین سرمربی‌گری قطبی بگویم دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. وقتی ابراهیم تهامی در برنامه نود آن حرف‌ها را زد بند بند وجود من آتش گرفت. قطبی نخواست آبروی خیلی‌ها را ببرد. به ویژه آبروی آنهایی را که بعد از رفتنش علیه او مصاحبه‌های آنچنانی انجام دادند و در حقش نا‌مردی کردند. توی برنامه‌های تلويزيونی و ارباب جراید بد‌ترین حرف‌ها را علیه قطبی زدند. تهمت‌های زیادی به او زدند. اما قطبی می‌توانست درباره تک‌تک مشکلاتی که بعضی‌ها هم برای خودشان و هم تیم ملی درست کردن حرف بزند تا همه چیز را از سر خودش باز کند. دلیل ضعف بعضی از بازیکنان را بیان کند تا همه بفهمند چرا بعضی‌ها بد کار کردند! اما او این کار را انجام نداد. اگر این کار را می‌کرد فوتبال ایران سوخت می‌داد. ولی باز هم می‌گویم که خدا خودش جواب آن عده از بازیکنان را که برای بیرون کردن قطبی از تیم ملی کم‌کاری کردند و مخالفش بودند را می‌دهد! به هر حال زمان می‌گذرد و با گذر زمان خیلی چیز‌ها برای مردم روشن خواهد شد. متاسفم برای فوتبالی که از بین بردن شخصیت و آبروی یک نفر برای اهالی‌اش لذت داشته و تماشایی است.

قطبي غلو مي‌كرد اما دروغ نمي‌گفت

قطبی اگر از لغات خاص برای تعریف از تیمش استفاده می‌کرد فقط و فقط برای بالا بردن تیم خود آن را انجام می‌داد. همه مربیان بعضی وقت‌ها لب و دهان می‌آیند! برای روحیه دادن به بازیکنان تیم بعضی وقت از این شگرد‌ها استفاده می‌شود. شاید واقعا خیلی از حرف‌ها غلو باشد وگرنه دروغگویی در کار نبود. خیلی‌ها هم می‌پرسند که چرا قطبی بعد از جام ملت‌ها به ایران نیامد. شا فکر می‌کنید او الان دوست ندارد به ایران بیاید؟ او می‌خواهد مادرش را ملاقات کند اما نمی‌تواند. چون باشگاه پرسپولیس مالیاتش را پرداخت نکرده و او مدت‌هاست كه ممنوع‌الخروج است. اگر وارد ایران شود بازداشت خواهد شد. به همین دلیل تا زمانی كه پرسپولیس این مالیات را پرداخت نکند او به ایران نخواهد آمد. او به خاطر اینکه با پرسپولیس قهرمانی آورد حتی حاضر نشده از این تیم به فیفا شکایت کند. اما خب او هم همیشه در فوتبال ایران مظلوم واقع شد شاید به این دلیل که از جنس خیلی‌ها نبود!

مشكلم با قلعه‌نويي حل شد!

من می‌خواهم بگویم تا وقتی كه ما فوتبالی‌ها افتاده‌ایم به جان هم، امثال کفاشیان در این فوتبال می‌آیند و به ما می‌خندند! ادامه این وضع مرگ فوتبال ایران را به همراه خواهد داشت. همه ما باید به خودمان بیاییم. من خودم یک زمان اشتباه‌هایی کردم. مصاحبه‌هایی علیه امیر قلعه‌نویی انجام دادم. اما همه‌اش حل شد و رفت. اختلاف من و امیر به خاطر طرفداری من از ناصر حجازی بود و طبیعی بود من در آن مقطع از ناصرخان حمایت کنم. خیلی‌ها در استقلال نفر دوم بودند و با گذر زمان به فکر نفر اول شدن افتادند. اما در این بین فق من بودم که هیچ وقت نخواستم نفر اول شوم و همیشه دوست داشتم در کنار کاپلوی خودم (ناصر حجازی) بمانم. پرویز مظلومی، امیر قلعه نویی و صمد مرفاوی هر کدام در کادر فنی استقلال نفر دوم بودند اما بعد از مدتی تصمیم گرفتند که نفر اول شوند و شدند. من خودم یادم می‌‌آید که وقتی ناصر حجازی سرمربی استقلال شد، رسما به امیر قلعه‌نویی پیشنهاد داد که بیاید و دستیار اول اوش شود. در آن مقطع امیر در استقلال اهواز بود. اما به پیشنهاد حجازی جواب منفی داد و به او گفت که از این به بعد فقط می‌خواهد نفر اول باشد!

دو به هم زني مي‌كنند و به دعواها دامن مي‌زنند


خیلی‌ها الان دارند به دعوای امیر قلعه‌نویی و ناصر حجازی دامن می‌زنند. آدم‌هایی که از وقتی ناصرخان مریض شد، به دور او آمدند و خودشان را حجازی‌‌دوست معرفی کردند. خودشان را دلسوز این اسطوره جا زدند. در حالی که همسر ناصرخان خوب می‌دانست چه کسانی واقعا به ناصر وفادار بودند. این افراد در آن مقطع شدند حجازی‌دوست و شروع کردن به دامن زدن به اختلافات حجازی و امیر. همه با هم دچار اختلاف و درگیری لفظی و.. می‌شوند. اما حجازی دم مرگش همه را حلال کرد و از همه هم خواست که او را حلال کنند. اما خیلی‌ها پول و نفع خود را به دامن زدن به دعوای این دو نفر می‌دیدند.

همان‌ها وقت بستری بودن ناصر آن جنجال را بین هواداران به راه انداختند و طرفداران استقلال را دودسته کردند. همان‌ها بودند که سناریوی چاقوکشی در اولین تمرین استقلال را طراحی کردند. آن‌ها به ناصر حجازی لطف نکردند و بلکه با استفاده از نامش با نیرنگ به او خیانت کردند. ‌این‌ها همان‌هایی هستند که دو سه نفرشان الان در باشگاه استقلال حضور دارند و همچنین می‌خواهند جار بزنند حجازی و قلعه‌نویی دشمن هم هستند تا پول به جیب بزنند! اما خانواده ناصرخان و خود امیر قلعه‌نویی می‌دانند که واقعا در پشت پرده چه خبر است. خلاصه اینکه خیلی‌ها دارند از آب گل آلود ماهی می‌گیرند! این‌ها پیش امیر قلعه‌نویی از حجازی بد می‌گفتند و نزد حجازی بد‌ترین چیزها را درباره امیر نقل می‌کردند. با دو به هم زنی جیبشان را پر می‌کردند! اما عزت و ذلت همه آدم‌ها دست خدا است. حجازی، پروین، قلعه‌نویی، دایی و علی کریمی خیلی از بزرگان دیگر فوتبال ایران همیشه برای مردم محبوب هستند.

آن آدم‌های دو به هم زن که درباره‌شان حرف زده‌ام منتظر نشسته‌اند تا زمين خوردن امیر قلعه‌نویی را ببینند. آن‌ها در اواخر عمر حجازی برای ما ناصرخان‌شناس شدند. در حالی که نمی‌دانستند ناصر در وقت مشکلات چه حال و روزی داشت و اصلا در زندگی شخصی با چه مشکلاتی رو به رو بود. برای من فقط همین عجیب است که آن افراد چرا الان در باشگاه استقلال جا گرفته‌اند؟ برای خراب کردن سایر بزرگان استقلال؟ من فقط می‌گویم فقط خدا به داد آن‌ها برسد!منبع:سایت گل

پایان کار امپراطور با حذف از جام امپراطوری!

 
در این دیدار میناموتو ، یاماگوشی ، سوگیموتو و موراتا برای اوزاکا گلزنی کردند تا پرونده‌ افشین قطبی در این فصل ژاپن بسته شود.
 
تیم شیمیزو با شکست 4 بر 0 برابر سرزو اوزاکا از جام حذفی ژاپن حذف شد تا پرونده افشین قطبی در این فصل با کسب مقام نهمی لیگ و نایب قهرمانی جام اتحادیه به پایان برسد.
شیمیزو با افشین قطبی با قبول شکست چهار بر صفر برابر سرزو اوزاکا فصل را با حذف از جام حذفی به پایان رساند.
 
در این دیدار میناموتو ، یاماگوشی ، سوگیموتو و موراتا برای اوزاکا گلزنی کردند تا پرونده‌ افشین قطبی در این فصل ژاپن بسته شود.
 
باید دید با این نتایج افشین قطبی که با شیمیزو قرارداد دارد در این تیم می ماند یا خیر.منبع: خبرگزاری ایسنا

قطبي از ايراني ها عذرخواهي كرد

 
وی در پاسخ به این پرسش که چرا قطبی زبان فارسی را از روی سایت خود برداشته است اظهار داشت: «افشین آنطور که باید و شاید به مکالمه فارسی مسلط نیست و وقتی در ایران بود من و چند نفر دیگر به او کمک می کردیم. قطبی از اینکه بخش فارسی را از سایت خود برداشته است، از همه ایرانی ها عذرخواهی کرد.»
 
مدیر برنامه های افشین قطبی از عذرخواهی وی از مردم ایران به دلیل حذف بخش فارسی از سایتش خبر داد.
 
به گزارش جام ؛ مهدی حاج باقر درباره عملکرد شمیزو اس پالس در جی لیگ اظهار داشت: «امسال تیم قطبی با میانگین سنی 22/5 جوانترین تیم تاریخ این مسابقات شناخته شد. خیلی از این بازیکنان بی تجربه بودند و تا به حال 50 هزار تماشاگر را ندیده بودند.»
 
وی افزود: «متاسفانه آلکسن بهترین مهاجم شیمیزو به دلیل مشکلات اقتصادی فروخته شد و به همین دلیل و بی تجربگی بازیکنان، شیمیزو در جام حذفی هم در دقیقه 93 از دور مسابقات کنار رفت.»
 
حاج باقر درباره جام امپراطوری ژاپن و حضور تیم قطبی در فینال این بازی ها گفت: «قطبی قهرمانی در این بازی ها را می خواهد. امیدوارم در این جام، تیم شیمیزو قهرمان شود. افشین معتقد است در فصل آتی تیمش شرایط بهتری پیدا می کند.»
 
وی در پاسخ به این پرسش که چرا قطبی زبان فارسی را از روی سایت خود برداشته است اظهار داشت: «افشین آنطور که باید و شاید به مکالمه فارسی مسلط نیست و وقتی در ایران بود من و چند نفر دیگر به او کمک می کردیم. قطبی از اینکه بخش فارسی را از سایت خود برداشته است، از همه ایرانی ها عذرخواهی کرد.»
 
حاج باقر درباره دیدگاه قطبی درباره فوتبال ایران گفت: «افشین بر این باور است که باید جوانگرایی کرد و به جوان ها فرصت داد زیرا در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی، آنها راحت تر بازی می کنند. افشین بر این باور است بازیکنانی که سن و سالی از آنها گذشته است در آینده نزدیک فوتبال را کنار می گذارند و نباید به آنها دل بست.»

آنچه در 90 گذشت/ جنجال‌های بازیکن جنجالی

 
مجری برنامه 90 در واکنش به این صحبت درودگر از او پرسید که آقای هدایتی چرا به جای هدیه دادن به بازیکنان تیم‌های دیگر و رشته‌های دیگر پول طلبکاران باشگاه استیل آذین را نمی‌دهد.
 

برنامه 90 این هفته در حالی با ذکر خاطره بازی تاریخی ایران و استرالیا پخش شد که این برنامه تا پایان تحت تاثیر صحبت‌های جنجالی ابراهیم تهامی قرار داشت.

 

 

به گزارش ایسنا، برنامه 90 این هفته که در روز غیر تخصصی‌اش پخش شد، ابتدا با اشاره کوتاه به دیدار تاریخی ایران با استرالیا که منجر به صعود تیم ملی به جام جهانی 98 فرانسه شد دقایقی را میزبان ابراهیم تهامی بود. تهامی یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال در بازی ایران و استرالیا بود.

 

 

شاید جذاب ترین قسمت برنامه این هفته همین شروع جنجالی اش بود؛ جنجالی از این جهت که صحبت‌های تهامی تا پایان برنامه با واکنش‌های زیادی از سوی افراد مختلف روبرو شد که به گفته مجری برنامه تلفن‌های برنامه 90 را پشت سر هم به صدا در می‌آوردند.

 

مهمترین صحبت تهامی در برنامه دیشب این بود که او آرزو داشت که در بازی با استرالیا در ترکیب ثابت تیم ملی قرار داشته باشد اما در آخرین لحظه فردی از تهران با کادر فنی تماس گرفته و او را از لیست خارج کرده است.

 

او همچنین گفت که به نظرش نعیم سعداوی آن روز نباید به میدان می‌رفت.

 

تهامی همچنین از درگیری لفظی دایی و خداداد عزیزی بر سر میز شام در روز پیش از بازی خبر داد و درباره صحنه گل دوم که پا به پای عزیزی به سمت دروازه استرالیا یورش برد، گفت: دروازه جلوی من خالی بود و اگر من در آن صحنه جای خداداد بودم به بازیکن کناری پاس می‌دادم و خودم مستقیما شوت نمی زدم.

 

 

بازیکن آبادانی اسبق تیم ملی بار دیگر به انتقاد از اتفاقات آن سال پرداخت و گفت: از کل کسانی که در بازی با استرالیا حضور داشتند فقط من به جام جهانی نرفتیم. مثلا بهنام سراج یا علی لطیفی حقشان نبود که به جام جهانی بروند. حتی بازیکنی بود که گچ پایش را باز کردند و او را با خود بردند و از او استفاده هم نکردند. اگر من بودم ایران حتما از گروهش صعود می‌کرد.

 

 

او گفت: مسئله این است که در آخرین سفر تیم ملی به هنگ کنگ به من گفتند جایی رفته‌ام که نباید می رفتم و به همین دلیل مرا خط زده‌اند. آن جایی که از آن سخن می‌گویند من و میناوند با هم رفتیم. میناوند داخل رفت و من در آستانه در ماندم. اگر رفتن به آنجا اشکال داشت چرا مهرداد به جام جهانی رفت ولی من نرفتم.

 

 

این صحبت تهامی در میانه‌های برنامه با واکنش شدید میناوند روبرو شد که درپیامی به برنامه 90 گفته بود که تهامی نباید این چنین حرف می‌زد که باعث شود دل خانواده‌اش بلرزد و همچنین گفت که تهامی باید باوجدان تر صحبت می‌کرد.

 

تهامی در آخرین بخش صحبت‌هایش گفت: مطمئن باشید کسانی که باعث شدند من به جام جهانی نروم را نه در این دنیا و نه در دنیای دیگر نخواهم بخشید حتی اگر از من حلالیت بخواهند.

 

برنامه 90 در ادامه گزارش جالبی از حضور یک بازیکن در لیگ برتر پخش کرد که با استفاده از مدارک معافیت پزشکی برادرش در تیم پیکان بازی می‌کند.

 

به دلیل آن که فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون سال آسیا انتخاب شد برنامه 90 با علی کفاشیان که هم اکنون در مالزی به سر می‌برد ارتباط تلفنی برقرار کرد تا درباره این اتفاق مهم با وی صحبت کند.

 

کفاشیان در این رابطه گفت: معیارهایAFC برای انتخاب برترین فدراسیون مواردی مانند برگزاری مسابقات پایه، چشم اندازهای استانی، آموزش ها و سمینارهاست که هر کدام ضوابط خاص خود را دارد. مطمئنا فدراسیون کشوری مانند ژاپن که 25 سال است که هزینه‌های زیادی در فوتبال انجام می‌دهد برخی از کارهایی را که ما انجام داده‌ایم انجام نداده است که به عنوان برتر انتخاب نشده است. ما در برخی فعالیت‌ها نسبت به کشورهای دیگر واقعا جلو هستیم.

 

در ادامه حاشیه‌های پیش از دیدار پرسپولیس با ملوان پخش شد و نیز صحبت‌های سعید شیرینی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در انتقاد به مسئولان باشگاه ملوان پخش شد که معتقد بود آنها با صحبت‌های خود پیش از مسابقه و اهدای هدیه به مهدی مهدوی کیا علیه پرسپولیس جنگ روانی راه انداخته و اقدام غیر حرفه‌ای انجام دده‌اند.

 

در واکنش به پخش این گزارش صادق درودگر، مدیر عامل باشگاه ملوان روی خط برنامه آمد و با انتقاد شدید از سرپرست باشگاه پرسپولیس و مدیر عامل این تیم، با لحنی کاملا غیر دوستانه گفت: آدم‌هایی که در زندگی‌شان فقط برخورد فیزیکی را یاد گرفته‌اند و با کار فرهنگی بیگانه اند وقتی از کسی تقدیر می‌شود ناراحت می‌شوند چون خودشان این کار را بلد نیستند.

 

وی در ادامه با تمجید از مالک باشگاهش گفت: باید از آقای هدایتی تشکر کنیم که در فوتبال هزینه می‌کند و نیز به هر کس که برای کشور افتخار آفرینی می‌کند و در رقابت‌های المپیک مدال کسب می‌کند هدیه می‌دهد.

 

مجری برنامه 90 در واکنش به این صحبت درودگر از او پرسید که آقای هدایتی چرا به جای هدیه دادن به بازیکنان تیم‌های دیگر و رشته‌های دیگر پول طلبکاران باشگاه استیل آذین را نمی‌دهد.

 

در ادامه این صحبت‌ها تعداد زیادی از بازیکنان و کادر فنی سابق استیل آذین که از این باشگاه طلب داشتند با برنامه تماس گرفتند و اعلام کردند که طلبشان هنوز وصول نشده است. یکی از این افراد هومن افاضلی بود که گفت: من هرگاه از جایی بیرون می‌روم دیگر درباره‌اش صحبت نمی‌کنم اما حالا مجبورم که درباره استیل آذین حرف بزنم. ماشالله آقای هدایتی زورش زیاد است ولی من یک مربی معمولی‌ام. قرارداد من با این تیم 150 میلیون تمان بود که کمیته انضباطی رای داد که حق و حقوقم تا زمانی که در این تیم بوده‌ام پرداخت شود ولی متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد.

 

 

سوالی که برنامه 90 در این هفته از بینندگانش پرسید این بود که به نظر آنها تیم ملی فوتبال در پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چه جایگاهی قرار می‌گیرد. از بین بیش از یک میلیون شرکت کننده در این مسابقه 51 درصد به حضور تیم ملی در پلی آف رای دادند، 29 درصد اعتقاد داشتند که تیم ملی مستقیما به جام جهانی صعود می‌کند و 20 درصد هم به حذف تیم ملی رای دادند.

امیرقلعه نویی دوربين برنامه نود را تحريم کرد

 
تیم فوتبال استقلال در شرایطی عصر امروز دوشنبه تمریناتش را در کمپ مرحوم ناصر حجازی پیگیری کرد که مجتبی جباری به همراه سیاوش اکبرپور و میثم بائو غیبت داشتند اما پژمان منتظری که به تازگی از کویت بازگشته است، در تمرینات حضور داشت.
 
سرمربی تیم فوتبال استقلال تصمیم گرفت به خاطر انتقاداتی که برنامه نود از این تیم دارد، با دوربین این برنامه گفتگو نکند.
 
 تیم فوتبال استقلال در شرایطی عصر امروز دوشنبه تمریناتش را در کمپ مرحوم ناصر حجازی پیگیری کرد که مجتبی جباری به همراه سیاوش اکبرپور و میثم بائو غیبت داشتند اما پژمان منتظری که به تازگی از کویت بازگشته است، در تمرینات حضور داشت.
 
در این تمرین که با حضور نزدیک به 100 هوادار استقلال برگزار شد، زمانی که دوربین برنامه نود قصد مصاحبه با امیرقلعه نویی را داشت، سرمربی آبی پوشان با بیان این جمله که "تحریم هستید" از گفتگو با خبرنگار این برنامه خودداری کرد تا هواداران حاضر نیز به دنبال این اتفاق، از عادل فردوسی پور به خاطر انتقاداتی که از استقلال می کند، گلایه کنند.
 
تمرین روز دوشنبه استقلال شامل گرم کردن، کارهای تاکتیکی و فوتبال درون تیمی بود که زیر نظر امیرقلعه نویی برگزار شد. جواد نکونام، هاشم بیک زاده و فرزاد حاتمی در پایان این تمرین زیر نظر مجید صالح به تمرینات اختصاصی پرداختند.منبع: خبرگزاری مهر

شعار هواداران استقلال علیه فردوسی‌پور و داور

 
امیر قلعه‌نویی پس از تعویض برهانی بر سر او فریاد کشید. ظاهرا دلیل این اتفاق فرصت‌هایی بود که برهانی از دست داد و به مهاجمان دیگر استقلال پاس نمی‌داد.
 
هواداران استقلال علیه مجری برنامه ۹۰ و داور مسابقه شعار دادند.
 
هواداران استقلال علیه عادل فردوسی‌پور در اواخر مسابقه شعار سردادند و او را پرسپولیسی خطاب کردند.
 
* هواداران همچنین در لحظات آخر مسابقه معتقد بودند داور باید بازیکن سایپا را از زمین اخراج می‌کرده و به همین دلیل علیه داور هم شعار سر دادند.
 
* امیر قلعه‌نویی پس از تعویض برهانی بر سر او فریاد کشید. ظاهرا دلیل این اتفاق فرصت‌هایی بود که برهانی از دست داد و به مهاجمان دیگر استقلال پاس نمی‌داد.
 
استقلال یک بر صفر سایپا را شکست داد.منبع: خبرگزاری فارس

جدال ستارگان سینما و موسیقی با عادل فردوسی پور

 
تیم های هنرمندان سینما و موسیقی به کاپیتانی فرهاد جم و رسانه ورزش به کاپیتانی عادل فردوسی پور به مصاف هم می روند.
 
تیم های فوتبال خبرنگاران، عکاسان، گزارشگران ورزشی و هنرمندان سینما و موسیقی در دیداری نمادین یاد و خاطره مرحوم نیما نهاوندیان را گرامی می‌دارند.
 
این دیدار ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۱۲ دیماه در زمین چمن مجموعه ورزشی صدا و سیما برگزار خواهد شد و طی آن یاد و خاطره نیما نهاوندیان مجری فقید تلویزیون و رادیو گرامی داشته خواهد شد.
 
تیم فوتبال رسانه ورزش که پیش از این به مناسبت های مختلف برگزار کننده دیداری های خیریه و نمادین بوده است، سال گذشته نیز در دیدار با منتخب استقلال یاد و خاطره مرحوم ناصر حجازی را گرامی داشت. ضمن اینکه در دیداری با تیم "یاران کی روش" از مقام شهید تهرانی مقدم تجلیل کرد. هدایت تیم فوتبال خبرنگاران، عکاسان و گزارشگران ورزشی بر عهده رضا ترابیان و محمود کلهر بازیکنان پیشین تیم ملی و باشگاه پرسپولیس هستند. عادل فردوسی پور کاپیتان تیم رسانه ورزش است.
 
تیم فوتبال هنرمندان سینما و موسیقی نیز که چند ماهی است تشکیل شده ، برگزاری دیدارهای خیریه و نمادین را در دستور کارش قرار داده است. برای تیم هنرمندان فرهاد جم ، مهدی صبایی، داود ناقور، پژمان بازغی، کامبیز دیرباز، عارف لرستانی، پویا امینی، هومن جوادی، علی لهراسبی، علی صالحی، مهدی ماهانی، هومن سزاوار، میثم معافی، حمید مهین دوست، محسن افشانی، سیاوش مفیدی، ایمان صفا و منوچهر هادی به میدان خواهند رفت. سرمربی این تیم محمدرضا مهدوی بازیکن پیشین استقلال، پرسپولیس ، سپاهان و تیم ملی فوتبال ایران و کاپیتان ستارگان فرهاد جم است.منبع: افکار
 
به سردار توصیه می‌کنیم یک لیوان آب بخورد و به این یک درصد پشت کند تا بتواند سرو سامانی به وضعیت سوخت دهد. البته این نکته هم قابل ذکر است که رویانیان که مدیر هوادار محوری است، می‌تواند به اضافه کردن تنها 10 لیتر بنزین ...
 
پارسینه - محمد عاشق: این قدر در این سال‌ها برای فوتبال تاسف خورده‌ایم که دیگر جایی برای ابراز تاسف وجود ندارد. همان زمانی که پای سیاسیون به فوتبال باز شد، فاتحه‌اش را خواندیم. همان زمان که علی‌آبادی تمام تلاشش را کرد که فوتبال را تعلیق کند و البته کمی عقب‌تر جایی که رئیس فدراسیون‌هایی مثل دادکان خانه‌نشین شدند.
 
نمی‌دانیم مسئولان چرا به این موضوع فکر نمی‌کنند که لابد فیفا با علم قانونی را وضع کرده که اگر فوتبال سیاسی باشد، آن را تعلیق می‌کند.
 
البته ما همان زمان که رییس جمهور با لباس ورزشی در تمرین تیم ملی ظاهر شد، می‌خواستیم داوطلبانه خود را به فیفا معرفی می‌کنیم و تعلیق شویم تا مثل سه‌شنبه شبی نیاید که سرهنگ و سردار کشورمان در برنامه زنده تلویزیونی به جان هم بیفتند و هرچه به دهنشان می‌آید به هم بگویند.

 
سه‌شنبه شب گذشته همه بینندگان برنامه 90 چهره دیگری از مدیران ورزشی را دیدندو برای بار هزارم مبهوت شدند. انگار هر کسی در قامت مردان ورزشی قرار می‌گیرد، جادو می‌شود و یادش می‌رود که بوده و چه شخصیتی داشته است. البته این قدر رسانه‌ها جزییات جنگ رویانیان در بزم فردوسی‌پور را مرور کرده‌اند که نیازی به بررسی آن نباشد. فقط چند نکته‌می‌ماند که باهم مرور می‌کنیم.
 
1-رویانیان در برنامه سه شنبه‌شب 90 کار را به جایی رساند که مجبور شد پیش‌ روی همه مخاطبان برنامه که کم هم نیستند قول جدایی خود را بدهد. این‌همان نکته‌ای بود که در یادداشت‌های پیش به رویانیان متذکر شده‌ بودیم. گفته بودیم که رویانیان اگر چشم به اهداف 5 ساله‌اش دارد باید کمی محتاط‌تر رفتار کند.
 
ولی از آنجایی که باتلاق فوتبال تا گرفتار شده را از بین نبرد او را رها نمی‌کند، رویانیان همچنان راه‌های فرار را به روی خود می‌بندد تا بیشتر در این باتلاق فرو رود. آنجایی که او می‌گوید 99 درصد می‌خواهم از فوتبال بروم ولی یک درصد که همان هواداران هستند، نمی‌گذارد حاکی از همین نکته است.

2-با شناختی که از شخصیت مدیر‌عامل سرخپوشان و سیاست‌های خاص سیستمی در فوتبال داریم، واضح است که رویانیان تا پایان فصل از پرسپولیس نمی‌رود و مدیر عاملی که به گفته خودش در  3 هفته 5 مربی را اخراج کرده است، قطعا نمی‌تواند این تیم بزرگ پایتخت را به جایگاه مد نظر هوادارانش برساند.

3-رویانیان حالا که با یک درصد می‌خواهد در پرسپولیس بماند باید بداند در فوتبال پول همه‌چیز نیست و دست از ولخرجی‌هایش بردارد. اگر پول در فوتبال قهرمانی می‌آورد، استیل آذین 2 قهرمانی در کارنامه‌ خود داشت. اینکه به دیگر تیم‌های لیگ کمک مالی کند افتخاری برای او نیست و ضعف عملکردش در اداره باشگاه را کمرنگ نمی‌کند چرا که او واجبات خود را رها کرده و رو به انجام مستحبات آورده است.

در مجموع با همه این توصیفات بازهم فکر می‌کنیم استعفای سردار شاید بتواند وضعیت نابسامان باشگاه را ثبات ببخشد و پرسپولیس را به کورس قهرمانی باز گرداند. در غیر این صورت یحیی هم از پروسه حذف مربیان که رویانیان در آن خبره است، جا نمی‌ماند.
 
به سردار توصیه می‌کنیم یک لیوان آب بخورد و به این یک درصد پشت کند تا بتواند سرو سامانی به وضعیت سوخت دهد. البته این نکته هم قابل ذکر است که رویانیان که مدیر هوادار محوری است، می‌تواند به اضافه کردن تنها 10 لیتر بنزین به سهمیه کارت سوخت هموطنان، هواداران بیشتری را جذب خود کند که البته این خود مبلغی برابر با هزینه‌ای است که در پرسپولیس صرف زیرساخت‌ها کرده است!

به توپ بستن برنامه 90 توسط رویانیان

 
برنامه 90 شب گذشته تحت تاثیر انتقال میلیاردی حقیقی از فجرسپاسی به پرسپولیس قرار گرفت.
 
مدیرعامل پرسپولیس روی خط تلفنی برنامه 90 به تندی با فردوسی‌پور به صحبت پرداخت.
 
برنامه 90 شب گذشته تحت تاثیر انتقال میلیاردی حقیقی از فجرسپاسی به پرسپولیس قرار گرفت.
 
در این برنامه فردوسی‌پور، محمد رویانیان را به روی خط آورد تا در این‌باره مدیرعامل پرسپولیس به صورت تلفنی توضیحاتی را ارائه کند؛ اما با برخورد تند رویانیان مواجه شد.منبع: خبرگزاری فارس

بیانیه 10 بندی علیه عادل فردوسی پور

 
اما من اینجا باید این را بگویم که واقعا تاسف می خورم که در برنامه «90» به جای پیدا کردن اصل رای، کارشناسی به برنامه آورده می‌شود که اهداف خودش را دنبال می‌کند. فردوسی‌پور اگر واقعا هدفش روشنگری بود رای را می‌آورد و اگر ابهام و سوالی درباره آن داشت می‌پرسید.
 
رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال با انتقاد از عادل فردوسی‌پور، درباره اتفاقات برنامه «90» توضیحات مفصلی را ارائه کرد.
 

 اسماعیل حسن‌زاده که از ارتباط تلفنی‌ هفته گذشته با برنامه «90» و سوالات مطرح شده در آن ناراضی به نظر می‌رسد،

رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال با بیان این که قرار بوده تماس تلفنی برنامه «90» صرفا جهت موضوع پیگیری محرومیت داماش باشد، بیانیه‌ای مفصل را منتشر کرد. در این بیانیه که «10» بند دارد، آمده است:

 1- در تماس تلفنی که عادل فردوسی‌پور در برنامه «90» با من برقرار کرد، قرار بود صرفا درباره موضوع محرومیت تماشاگران داماش و رای کمیته‌ انضباطی پرسیده شود، اما در ادامه طبق معمول بحث به جایی کشیده که سوال‌ها هماهنگ شده نبود. در طول حدودا دو سالی که من در کمیته‌ انضباطی هستم، به من ثابت شده که رفتار فردوسی‌پور در برنامه «90» حداقل در قبال ما جوانمردانه نبوده است. اساسا ایشان به جذب مخاطب به هر قیمتی اعتقاد دارد. حال می‌خواهد به قیمت خراب کردن افراد، اهانت، تخریب، توهین، جنگ آبی و قرمز باشد یا به تقابل کشیدن دو نفر و این که خودش مساله‌ای را ببرد و بدوزد. من مستند دارم و کاملا مستدل این حرف‌هایم را ثابت می‌کنم. البته اگر شنونده‌ای باشد که بخواهد به این حرف‌ها گوش دهد. اما خلاصه کلام این که هدف برنامه «90» و عادل فردوسی‌پور جذب مخاطب است. هدف ایشان در این برنامه که مجری هستند با هدف من که رییس کمیته‌ انضباطی هستم تفاوت دارد.

 2- اگر هدف این برنامه روشنگری است، طبق روال معمول برنامه‌های تلویزیونی قبل از برنامه با کارشناس تماس گرفته می‌شود، موضوع بحث و پرونده‌ و سوال‌هایی که قرار است پرسیده شود به او گفته می‌شود، اما چرا در مورد من این گونه نیست و دفعتا ساعت 2 بامداد با من تماس گرفته می‌شود و در این شرایط سوالی درباره یکی از 20 پرونده‌ای که ما‌ در کمیته‌ انضباطی داریم، پرسیده می‌شود. این کار به عقیده من تخریبی است. می توانست به من عصر زنگ بزند، سوال‌ها و موضوع بحث را بگوید و همچنین بگوید که چه کارشناسی قرار است درباره موضوع با من بحث کند. متاسفانه عادل فردوسی‌پور به دنبال روشنگری نیست. فقط به فکر پیش بردن سناریویی است که خودش نوشته که در این سناریوها همیشه خودش قهرمان داستان است. فردوسی‌پور فکر می‌کند ابوعلی‌ سینای فوتبال است. اگر هدف روشنگری باشد، باید شرایطی را فراهم کند که کارشناس یا میهمان برنامه با آمادگی کامل پاسخگو باشد.

 3- به نظر من به تقابل کشیدن افراد به هیچ وجه کار درستی نیست، قبل از تماس با من فردوسی‌پور دو سرهنگ عالیرتبه مملکت، یعنی رویانیان و عاری را روبروی هم قرار داد و کلماتی در این گفت و گو ردوبدل شد که فوتبال از آن ضرر کرد. من بارها گفته‌ام که برخی از قسمت‌های برنامه «90» حیای فوتبال را از بین می‌برد، آن وقت همه می‌گویند که پرخاشگری در استادیوم از کجا می‌آید؟ مدیر و مربی چرا علیه هم صحبت می‌کنند و از زدن حرف‌های نامربوط ابایی ندارند. وقتی در برنامه زنده‌ای که پربیننده است و میلیون‌ها نفر آن را تماشا می‌کنند چنین حرف‌هایی زده می‌شود اتفاق‌ دیگری هم که در فوتبال می‌افتد طبیعی است. من از عادل فردوسی‌پور انتظار داشتم که به مردم بگوید آقای براتی یک وکیل است و آخرین مراجعه ایشان برای وکالت یک فوتبالیست در کمیته انضباطی، در پرونده‌ای راجع به مسایل مالی فوتبال بوده که با برخی از همکاران بنده نیز مشاجره لفظی داشت که الحمد‌لله من موضوع را حل و فصل کردم. بیننده باید بداند از بین این همه کارشناس کدام وکیل انتخاب شده است، اصلا من یک سوال دارم، چرا در برنامه «90» قاضی و وکیل یک پرونده‌ باید با هم بحث کنند؟ این در شان قضاوت نیست.

 4- درباره ورود بازیکنان خارجی به ایران و به دنبال آن دلالان، ایجنت‌ها و افرادی که به عنوان حامی این بازیکنان در ایران حاضر می‌شوند بارها در کمیته‌ انضباطی و حتی در سایر کمیته‌ها نظیر هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای فوتبال، بحث و بررسی شده است. با توجه به مبالغ کلان دریافتی توسط این بازیکنان که به دلار محاسبه می‌شود مقوله‌ این تخلفات موضوع مهمی است که هم باشگاه‌ها رنج می برند و هم ما را اذیت می‌کنند و آخر سر هم با شکایت به فیفا بنیان فوتبال را متزلزل می‌کنند. ما در کمیته‌ انضباطی به عنوان یک کمیته‌ حافظ منافع ملی حساسیت بیشتری به خرج می‌دهیم و با دقت بیشتری این مسایل را بررسی می‌کنیم تا منافع ملی و مصالح باشگاه‌های داخلی حفظ شود. متاسفانه اکثر بازیکنان خارجی که آمدند، حداقل از لحاظ مالی ضرر زیادی به فوتبال زدند. درباره مسایل فنی هم که من نمی‌توانم اظهارنظر کنم. هر چند در بسیاری از موارد پس از بررسی پرونده‌ مشخص شده که بازیکن خارجی بیچاره خودش نیز چیز زیادی از آن مبالغ نجومی نگرفته است و قسمت اعظم پول به دلال‌ها رسیده است.

 5‌- در مورد تخلف بازیکنان خارجی باید بگویم که سه باشگاه ذوب آهن، تراکتورسازی و استقلال به کمیته‌ انضباطی شکایت کرده‌اند. ابراهیمی مدیرعامل ذوب آهن کسی بود که بیشترین مراجعه را داشت و چندین بار تلفنی و حضوری از من خواست که به پرونده‌ بازیکن خارجی‌اش رسیدگی کنم. آقای جعفری مدیرعامل تراکتورسازی نیز درباره دو بازیکن خارجی‌اش به نام‌های گونزالس و پدرو اعتراض داشت. استقلال نیز اعتراض مشابهی را درباره دو بازیکن خارجی به نام‌های توزی و ردی مطرح کرد. پس در کل کمیته‌ انضباطی درباره پنج بازیکن به طور کلی در نیم فصل نقل و انتقالات حکم صادر کرد.

6- ما در جلسه کمیته‌ انضباطی با تمام دوستان و همکاران نشستیم و با بررسی تمام ظرفیت‌ها یک رای کلی صادر کردیم. حالا این رای چه درست و چه غلط توسط کمیته‌ انضباطی صادر شد و فرصت اعتراض هم بود. اگر کسی اعتراض می‌کرد کار به کمیته‌ استیناف کشیده می‌شد و روال پرونده‌ پیش می‌رفت، اما من اینجا باید این را بگویم که واقعا تاسف می خورم که در برنامه «90» به جای پیدا کردن اصل رای، کارشناسی به برنامه آورده می‌شود که اهداف خودش را دنبال می‌کند. فردوسی‌پور اگر واقعا هدفش روشنگری بود رای را می‌آورد و اگر ابهام و سوالی درباره آن داشت می‌پرسید.

7- برای کمیته‌ انضباطی هیچ اهمیتی ندارد که باشگاه‌های استقلال، تراکتورسازی و ذوب آهن پس از دیدن رای به جای بازیکنان خارجی خود چه کسانی را می‌آورند. این مساله نه به ما ارتباطی دارد و نه اهمیتی. برای ما مهم نیست مجیدی به جای ردی آمده یا توزی. این که سازمان لیگ در ثبت قرارداد مجیدی درست عمل کرده یا نکرده به ما ربطی ندارد، اما برای برنامه «90» از این جهت که هواداران تیم‌های رقیب را به چالش بکشد، مخاطبانش را بیدار نگه دارد و برنامه را با نمک کند مهم است. این‌ها ترفند‌های ژورنالیستی است که رسانه‌ها آن را انتخاب می‌کنند، چون هدفشان چیز دیگری است، مثلا در همین سوال نظرسنجی زیباترین گل همه می دانند که گل قاضی و بائو زیباترین نیست و مردم هم در نظرسنجی گل دیگری را انتخاب می‌کنند، اما چرا این دو گل در فهرست گزینه‌ها قرار گرفته می‌شود؟ برای این که 40 درصد از تماس گیرنده‌ها قرمز و آبی هستند. 40 درصد افزایش ترافیک پیامک سود مالی در پی دارد. مطرح کردن اسم مجیدی هم برای فردوسی‌پور مهم است، چرا که برنامه را جذاب و مخاطبانش را بیدار نگه می دارد.

8- در سازمان لیگ کسانی هستند که کار خودشان را انجام می‌دهند و انصافا هم کارشان را بلد هستند، شخصی مثل علی کاظمی در سازمان لیگ کار می کند که استاد همه ماست. من نمی‌دانم چرا در برنامه «90» می آیند این مساله را مطرح می‌کنند که تیم‌هایی که مجیدی مقابل‌شان بازی کرد بروند شکایت کنند، از این صحبت‌ها. اگر سازمان لیگ کسی را به شکل غیر قانونی ثبت کرده به ما و دیگران ربطی ندارد. اگر تیمی اعتراض دارد به ما اعلام می‌کند و ما بررسی می‌کنیم، اما این که به طور کلی اقدامات سازمان لیگ به ما مرتبط باشد، اصلا این گونه نیست. این که گفته شود مجیدی به جای چه بازیکنی ثبت کرده به ما ربطی ندارد و خلط مبحث است.

9 – ما در مورد پنج بازیکن با استناد به ماده قانونی‌ها با تمام ظرفیت‌های آیین‌نامه‌ای رای کلی دادیم، فارغ از این که چه بازیکنی با چه باشگاهی، چه قرارداد داخلی و یا توافقی داشته است. شاید بعدا معلوم شود که وکیل یک بازیکن با باشگاه یک قرارداد داخلی داشته. این مساله دیگر به ما ارتباطی ندارد. شاید ردی یا وکیلش با باشگاه استقلال قراردادی شخصی داشته باشند که آن قرارداد رای ما را نقض کند. این مسایل برای ما اهمیتی ندارد. ما به مجیدی و استقلال و تراکتورسازی و ... فکر نکردیم، ما رای خودمان را دادیم و سعی کردیم تمام منافع ملی را در نظر بگیریم. باشگاه‌های شاهین و ذوب آهن می‌توانند شهادت دهند که درباره پرونده‌ بازیکنانی مانند جاسم کرار و هوار ملا محمد من خودم شخصا 30 ساعت وقت گذاشتم تا منافع ملی ما از بین نرود و بی نظمی‌های بازیکنان خارجی سازمان پیدا کند. حالا ساعت 2 نصف شب با من تماس گرفته می‌شود و در مورد یک بند یا ماده از یکی از 20 پرونده‌ای که ما در حال بررسی آن هستیم سوال می‌شود تا من به چالش کشیده شوم.

10 – لازم است در پایان تصریح کنم هر کسی که از آرای کمیته‌ انضباطی متضرر شود نسبت به ما بدبین می‌شود و ما هم به آن عادت ‌کرده‌ایم. حالا می‌خواهد شمالی باشد، جنوبی باشد، آبی باشد، قرمز باشد، تیم مقابل باشد یا تیمی که هفته‌ بعد با آن بازی دارد. به هر حال ما عادت ‌کرده‌ایم. تیم یا کسی که ضرر می‌کند علیه ما سم پاشی کند، اما با توجه به نحوه دسترسی برخی به رسانه‌ها خصوصا دلال‌ها این سم پاشی و انتقادات بیشتر شده و درباره بازیکنان خارجی که قراردادهای‌شان دلاری است نیز مدافعان سینه چاکی وجود دارد که آماده‌اند برای به نقد کشیدن ما.

رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال پس از این بیانیه «10» بندی درباره برنامه «90» گفت: کاش عادل فردوسی‌پور به جای این همه جنجال و سر و صدا یک بار هم پای صحبت ابراهیمی، جعفری و فتح‌الله‌زاده و سایر مدیران بنشیند و درباره رفتارهای غیر قانونی بازیکنان خارجی، بی انضباطی آنها، رفتارهایی مانند شرکت نکردن در تمرین یا ترک اردو صحبت کند. بعد رای کمیته‌ انضباطی را بخواند و به مردم شریف ایران بگوید که رایی که ما درباره پنج بازیکن صادر ‌کرده‌ایم ارتباطی به یک باشگاه یا فردی نداشته است.

وی ادامه داد: من به عنوان یک ایرانی برای اولین بار به عنوان نایب رییس کنفدراسیون غرب آسیا انتخاب شدم، حالا این انتخاب به دلیل توانایی من بود یا کیفیت آرای کمیته‌ انضباطی و یا هر چیز دیگر، مهم نیست. اما فکر می‌کنم این که در کنار 13 کشور دیگر یک ایرانی برای نخستین بار این سمت را برگیرد، مساله مهمی است و پرداختن به آن خالی از لطف نباشد. در دو هفته‌ اخیر سه برنامه «90» پخش شد که در هیچ کدام از آنها پرداخته نشد.

حسن زاده در گلایه از فردوسی‌پور عنوان کرد: من قبل از برنامه اول این هفته، راجع به تشویق تیم گهر مطلبی را می‌خواستم با فردوسی پور در میان بگذارم که برای او پیام گذاشتم، ایشان فردای برنامه اول با من تماس گرفت و گفت موضوع نایب‌رییسی من در غرب آسیا را می‌دانسته اما فراموش کرده که تبریک بگوید و در برنامه بعد به آن می‌پردازد، اما در برنامه بعد هم دیدید من را روی خط آورد و حتی یک تبریک خشک و خالی هم به من نگفت. من محتاج تبریک نیستم، اما فکر می کنم این مساله حداقل به اندازه جنجال‌های نقل و انتقالات و ماجراهای حاشیه فوتبال اهمیت داشت که در یک گوشه از برنامه به آن اشاره شود. البته در جلسه که در کویت برگزار شد غیر از من آقای عباس ترابیان نیز در کمیته‌ بازاریابی رای آورد، اما در برنامه «90» ایشان حداقل پشت خط نبود و شاید ضرورتی نداشت که به او گفته شود، اما من پشت خط بودم و ایشان به این مساله هیچ توجهی نکرد. آقای فردوسی‌پور دیگر نمی‌تواند بگوید که نسبت به ما حسن نیت دارد یا عادی به ما نگاه می‌کند. از یک طرف انتقاد می‌شود که چرا ایران در مجامع بین‌المللی کرسی و نماینده ندارد، از طرف دیگر وقتی یک نفر سمتی به دست می‌آورد با بی‌توجهی از کنار آن عبور می‌شود.منبع: خبرگزاری ایسنا

رویانیان: فردوسی‌پور من را درک کند

 
رویانیان ادامه داد: امیدوارم تمام این نقدها و صحبت‌ها کمک کند که فوتبال ما موفق شود اما دوست دارم حرمت‌ها هم این وسط حفظ شود و در تمام کارها نباید حرمت‌ها را از بین ببریم. امیدوارم با توجه به برخوردی که روز دوشنبه با فردوسی‌پور داشتم دیگر این اتفاق پیش نیاید به هر حال اتفاق جالبی نبود اما عادل باید من را هم درک کند. من باز هم می‌گویم هیچکس از نقد نمی‌ترسد اما باید طوری باشد تا مدیران و تیم‌ها هم درک شوند که چه مطالبی می‌خواهد درباره آنها در یک رسانه مطرح شود.
 
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: انصافاً باید به برخی برنامه‌های ورزشی خسته نباشید بگویم و به آنها حق بدهم که انتقاد، نقد و چالش حق آنها است.
 
محمد رویانیان در خصوص درگیری‌های لفظی‌اش با عادل فردوسی‌پور در برنامه 90 اظهار داشت: من فردوسی‌پور و برخی دیگر از مجری‌های تلویزیون را فراتر از یک مجری می‌دانم. به نظرم وجدان بیدار 90 می‌تواند در تمام رسانه‌ها یک نماد باشد. انصافاً فردوسی‌پور هم تا به امروز کمک‌های زیادی به فوتبالی‌ها انجام داده است.
 
وی افزود: من دوست دارم هیچکس پا روی حق نگذارد. انتقاد، نقد و چالش حق رسانه‌ها است. البته انتظار دارم این کارها سازنده باشد. من به برنامه 90 و مجری‌اش می‌گویم آنها می‌توانند من را هم نقد کنند، هیچ اشکالی ندارد.
 
رویانیان ادامه داد: امیدوارم تمام این نقدها و صحبت‌ها کمک کند که فوتبال ما موفق شود اما دوست دارم حرمت‌ها هم این وسط حفظ شود و در تمام کارها نباید حرمت‌ها را از بین ببریم. امیدوارم با توجه به برخوردی که روز دوشنبه با فردوسی‌پور داشتم دیگر این اتفاق پیش نیاید به هر حال اتفاق جالبی نبود اما عادل باید من را هم درک کند. من باز هم می‌گویم هیچکس از نقد نمی‌ترسد اما باید طوری باشد تا مدیران و تیم‌ها هم درک شوند که چه مطالبی می‌خواهد درباره آنها در یک رسانه مطرح شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع نباید درهای انتقاد در فوتبال ما بسته باشد. این فرصت و برنامه چالشی 90 و سایر برنامه‌های ورزشی باید شرایطی را فراهم کنند که کارهای خوب مثل کمک به بزرگان پرسپولیس بیشتر شود و من باز هم اعلام می‌کنم که هیچ مشکلی با هیچکدام از برنامه‌های تلویزیونی ندارم و هرگز دوست نداشتم دوشنبه شب آن اتفاق‌ها بیفتد. اما عادل هم باید من را درک کند.منبع: خبرگزاری فارس

پرسپولیس به ۶ دوست داشتنی رسید

 
پرسپولیسی‌ها که با امید پیروزی در این دیدار برای تک‌رقمی شدن در جدول رده‌بندی گام به میدان گذاشتند از همان ابتدا با حملات پُرفشار خود، بازی را آغاز کردند و گهر را تحت فشار قرار دادند تا اینکه بعد از چند خطر جدی روی دروازه حریف، سرانجام در دقیقه 18 روی شوت غلامرضا رضایی از داخل محوطه جریمه و برخورد آن به پای مدافع حریف، به گل رسیدند.
 
 تیم پرسپولیس با برتری مقابل گهر دورود در دیداری معوقه از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال بعد از مدت‌ها به رتبه‌ای تک رقمی در جدول رده‌بندی رسید. سرخ‌پوشان آخرین بار در هفته بیست‌ودوم و با برتری یک بر صفر مقابل داماش گیلان به رده نهم جدول رده‌بندی صعود کرده بودند.
 
در این دیدار که در حضور حدود 7 هزار تماشاگر برگزار شد غلامرضا رضایی در دقیقه 18، هادی نوروزی در دقیقه 69، پرویوچ دقیقه 90 برای پرسپولیس گلزنی کردند. حامد پورعمرانی در دقیقه 47 و مجید خمیسی در دقیقه 56 برای گهر موفق به گلزنی شدند.
 
پرسپولیس در دقیقه 93 صاحب ضربه پنالتی شد که حسین ماهینی آن را از دست داد.
 
سعید بخشی‌زاده قضاوت این دیدار را بر عهده داشت که به محسن بنگر، غلامرضا رضایی و محمد قاضی و محمد نوری و هادی نوروزی از پرسپولیس و محمود شفیعی از گهر کارت زرد نشان داد.
 
پرسپولیسی‌ها که با امید پیروزی در این دیدار برای تک‌رقمی شدن در جدول رده‌بندی گام به میدان گذاشتند از همان ابتدا با حملات پُرفشار خود، بازی را آغاز کردند و گهر را تحت فشار قرار دادند تا اینکه بعد از چند خطر جدی روی دروازه حریف، سرانجام در دقیقه 18 روی شوت غلامرضا رضایی از داخل محوطه جریمه و برخورد آن به پای مدافع حریف، به گل رسیدند.
 
بعد از گل رضایی، تعادل در بازی حاکم شد و هر دو تیم حملات جسته و گریخته‌ای روی دروازه یکدیگر ترتیب دادند که ثمری نداشت تا نیمه اول با همان یک گل به پایان برسد.
 
البته در دقیقه 40 شوت محکم محمد نوری از داخل محوطه جریمه وارد دروازه گهر شد، اما داور این گل را به دلیل خطای نوری روی مدافع گهر مردود اعلام کرد.
 
نیمه دوم گهری‌ها اجازه تفکر به پرسپولیس ندادند و در همان ابتدای نیمه دوم و در دقیقه 47 حامد پورعمرانی روی اشتباه مدافعان پرسپولیس و محمد نوری، دروازه پرسپولیس را فرو ریخت تا کار به تساوی کشیده شود.
 
شاگردان مایلی‌کهن در ادامه نیز پا پس نکشیدند و فشار خود را روی دروازه پرسپولیس حفظ کردند، تا اینکه در دقیقه 56 روی ارسال عمقی و اشتباه مجدد مدافعان پرسیپولیس مجید خمیسی در دقیقه 56 گل دوم را وارد دروازه پرسپولیس کرد.
 
پرسپولیسی‌ها که بعد از این گل به خود آمده بودند با آوردن نوروزی به جای انصاری‌فرد در دقیقه 60 قوای هجومی خود را تقویت کردند تا نوروزی بازوبند کاپیتانی را هم به بازو ببندد.
 
دقایقی پس از این تعویض نوروزی با بازوبند کاپیتانی در دقیقه 69 و روی پاس بنگر از داخل محوطه شش قدم، با ضربه سر گل تساوی را وارد دروازه گهر کرد تا پرسپولیس‌ها برای پیروزی در این دیدار امیدوار شوند.
 
در حالی‌که قرمزها از پیروزی در این دیدار ناامید شده بودند پروویچ در دقیقه 90 با شوتی سرکش دروازه گهر را برای بار سوم فرو ریخت تا قرمزپوشان طعم پیروزی در این دیدار را بچشند.
 
پرسپولیس با پیروزی در این دیدار 35 امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به صبای قم به رده ششم جدول رده‌بندی صعود کرد. گهر دورد هم با 18 امتیاز در رده هفدهم باقی ماند تا شاگردان مایلی‌کهن خطر سقوط را بیش از پیش احساس کنند.منبع: خبرگزاری فارس

حاشیه‌های دیدار پرسپولیس و نفت تهران

 
محمد قاضی پس از مدت‌ها مصدومیت در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته و زلاتکو دانوسکی اولین بازی‌اش را برای پرسپولیس انجام می‌دهد. محمد نوری نیز در غیاب علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا بازوبند کاپیتانی را در اختیار دارد.
 
 تیم‌های فوتبال پرسپولیس و نفت تهران از ساعت 15 امروز (شنبه) در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفته‌اند و در حالی که هوای شهر تهران امروز آفتابی و مطبوع است اما تنها نزدیک به 3 هزار تماشاگر برای تشویق پرسپولیس به ورزشگاه آمده‌اند.
 
همچنین پیش از شروع بازی اعضای کادر فنی پرسپولیس به سمت نیمکت نفتی‌ها رفتند و سرمربی دو تیم با یکدیگر خوش و بش کردند. محمد قاضی و امیرحسین فشنگچی به سمت نیمکت نفت رفتند.
 
محمد قاضی پس از مدت‌ها مصدومیت در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته و زلاتکو دانوسکی اولین بازی‌اش را برای پرسپولیس انجام می‌دهد. محمد نوری نیز در غیاب علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا بازوبند کاپیتانی را در اختیار دارد.
 
از کادر فنی تیم ملی نیز تنها سیموئز به دیدن این بازی آمده که در جایگاه CIP حضور دارد.
 
محمد مایلی کهن و ادموند بزیک نیز در VIP ورزشگاه آزادی حضور دارند و جاویدفر مترجم سابق مانوئل ژوزه که در حال حاضر در تیم نفت تهران فعالیت دارد نیز در جایگاه VIP نشسته است.
 
ترکیب دو تیم به شرح زیر است:
 
نفت: حامد فلاح‌زاده، ‌احمد آل‌نعمه، وحید حمدی نژاد، میثم حسینی، مهدی خیری، یعقوب کریمی، امین منوچهری، مصطفی سیفی، علیرضا عزت کرامت، ووریا غفوری ، بهمن کامل
 
پرسپولیس: نیلسون، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، محمدرضا خانزاده، امیرحسین فشنگچی، رضا حقیقی، زلاتو دانوسکی، مارکو پروویچ، محمد قاضی، کریم انصاری فرد و محمد نوری
 
یحیی گل‌محمدی امروز به سید جلال حسینی، حسین ماهینی، مهرداد پولادی که در دیدار با لبنان برای تیم ملی به میدان رفته بودند، استراحت داده است.منبع: خبرگزاری ایسنا

عابدزاده: سبک بازی نیلسون را دوست دارم

 
امیر عابدزاده در مورد شرایط خودش و پرسپولیس صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر متن کامل آن را می‌خوانید.
 
دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس به تمجید از رقیب خود پرداخت و گفت: سبک بازی نیلسون را دوست دارم.

امیر عابدزاده در مورد شرایط خودش و پرسپولیس صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر متن کامل آن را می‌خوانید.

 چه شد که تصمیم گرفتی موهایت را کوتاه کنی؟

بنیاد خیریه‌ای برای کودکان سرطانی وجود دارد که در آن هر کس موهایش را کوتاه می‌کند آن  را به این بنیاد می‌دهد تا برای درست کردن کلاه گیس جهت بچه‌های سرطانی استفاده شود. این تنها کاری بود که من می‌‌توانستم برای این بچه‌ها انجام دهم. البته هستند فوتبالیست‌هایی مانند بالوتلی که نصف قراردادشان را هم به اینگونه بنیادها می‌دهند و کسی هم خبردار نمی‌شود، من نمی‌خواستم کسی از تصمیم باخبر شود تا ریا شود.

 حضور در پرسپولیس چطور است؟

احساس خیلی خوبی از حضور در پرسپولیس دارم. خوشبختانه رابطه خوبی بین دروازه‌بان‌ها وجود دارد که این کار را راحت‌تر می‌کند. من هم از زمانی که مشکل رضایتنامه‌ام حل شد، خیلی جدی در تمرینات شرکت کردم و انگیزه‌ام دو چندان شده است.

 بعد از حضور  در پرسپولیس خیلی از پیشکسوتان علیه تو و احمدرضا عابدزاده مصاحبه کردند. از این انتقادات شوکه نشدی؟

نه. من یاد گرفته‌ام که وقتی کسی بر سر راهم سنگ‌اندازی می‌کند با همان سنگ‌ها پل بسازم. من اگر به جایی رسیدم، زحمت کشیدم و هر جا هم که هستم سعی می‌کنم تلاشم را بیشتر کرده و با عملکردم جواب منتقدان را بدهم. البته من از این انتقادها ناراحت نمی‌شوم و حتی اینگونه انتقادها باعث می‌شود تا انگیزه‌ام بیشتر شود.

 پس برای حضور در ترکیب پرسپولیس برنامه داری؟

روز به روز با انگیزه بالا تمرین می‌کنم و حتی روزهایی خارج از تمرین تیم کار می‌کنم. الگوی من پدرم است که تمریناتش زبانزد خاص و عام است، به خاطر همین هم من بیشتر تمرین می‌کنم تا بتوانم به آمادگی بالایی برسم.

 پسر احمدرضا عابدزاده بودن روی فوتبال حرفه‌ای تو چقدر تاثیر دارد؟

کاری به اسم و فامیلم ندارم. من در وهله اول یک دروازه‌بان هستم که باید تمرین کنم و بتوانم با تمریناتم اعتماد سرمربی را جلب کنم و اگر هم فرصتی پیش آمد از آن به بهترین نحو استفاده کنم.

 در مورد نیلسون چه صحبتی داری؟

سبک بازی کردن نیلسون را دوست دارم و خوشبختانه به خاطر اینکه این دروازه‌بان کمی به زبان انگلیسی مسلط است ارتباط خوبی با هم داریم. حضور نیلسون به من انگیزه می‌دهد تا با تمرینات بیشتر بتوانم به جایگاه بالاتری برسم.

 ظاهرا برخلاف برخی از اخبار، رفاقت خوبی بین دروازه‌بان‌های پرسپولیس وجود دارد؟

ما سعی می‌کنیم که در کنار رفاقت، رقابت هم داشته باشیم. اگر هم بحثی پیش می‌آید رودررو آن را مطرح کنیم تا دلخوری پیش نیاید. اگر رفاقت وجود داشته باشد رقابت هم بهتر و بیشتر می‌شود.

 پرسپولیس امسال شانسی  برای قهرمانی دارد؟

خیلی جالب می‌شود اگر پرسپولیس امسال جام بگیرد اما من پیشگو نیستم.

 احمدرشا عابدزاده دوست ندارد درباره عملکرد تو صحبت کند، از این تصمیم پدرت راضی هستی؟

 من از پدرم ممنونم که اجازه داده روی پاهای خودم بایستم و خوب و بد را خودم تجربه کنم.

 فکر می‌کنی امسال بتوانی برای پرسپولیس بازی کنی؟

هر چیزی که خدا بخواهد. من منتظر یک فرصت هستم تا خودم را ثابت کنم.منبع: خبرگزاری فارس