زمان : 13 Esfand 1391 - 13:58
شناسه : 66307
بازدید : 6499
طمع بردن جایزه، 100 ها نفر را تبدیل به مالباخته کرد کلاهبردان با طرفند بردن جایزه ، از طعمه های خود سرقت می کردند طمع بردن جایزه، 100 ها نفر را تبدیل به مالباخته کرد

کلاهبردارانی که ضمن فریب تلفنی با شگرد بردن جایزه ،دست به سرقت از طعمه های خود می زدند ، با انجام یک سری تحقیقات و بررسی های صورت گرفته توسط پلیس فتا مازندران شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ "رستمی" رئیس پلیس فتا مازندران در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد : پیرو شکایت یکی از شهروندان شهرستان فریدون کنار مبنی بر کلاهبرداری و سرقت اینترنتی ، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند.
رییس پلیس فتا استان مازندران ادامه داد: بنابر اظهارات مالباخته ،فردی ناشناس با شماره پدرش تماس گرفته و عنوان داشته شما برنده جایزه شده اید و برای تبادل مبلغ جایزه می بایست به دستگاه عابر بانک مراجعه و بر طبق دستورالعمل اجرایی وی عملیات بانکی را انجام دهید .
شاکی در اظهاراتش ادامه داد : من ضمن انجام این کار، با طمع دریافت مبلغ جایزه ،در دام کلاهبرداران افتادم و متاسفانه پس از چند روز متوجه شدم  که از حسابم ، مبلغ قابل توجهی برداشت شده است .
سرهنگ رستمی افزود: طی بررسی های اولیه مشخص شد که مبالغ برداشتی به حساب فردی ساکن کرج واریز شده و ماموران با اخذ نیابت قضایی به محل سکونت این فرد مراجعه کردند.
این مقام مسوول ادامه داد:  در تحقیقات صورت گرفته متهم اقرار کرد از موضوع سرقت اطلاعی ندارد ولیکن حدود 2 سال گذشته پسر عمویش که به علت اتهام به قتل در بازداشت می باشد از وی تقاضا کرده بود که پول و شارژ تلفن برای او تهیه کند .
وی در ادامه سخنانش افزود : بعد از انجام این کار پسر عمویم  از طریق حساب های مختلف به حساب من پول واریز می کرد و من هم این مبالغ را در اختیار برادرش می گذاشتم.
رئیس پلیس فتا مازندران تصریح کرد: در ادامه تحقیقات و بررسی صحت ادعای فرد مزبور هر دو متهم شناسایی شدند و پس از مواجه با ادله و مستندات پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
سرهنگ رستمی در ادامه با اشاره به شناسایی تعدادی شماره حساب از افراد مختلف در سراسر کشور ، خبر داد : تحقیقات در خصوص شناسایی سایر بزه دیدگان کماکان ادامه دارد.
رییس پلیس فتا مازندران در ادامه به شهروندان هشدار داد: در حال حاضر تماس و پیامک‌های شما برنده شده‌اید بسیار زیاد شده اما مردم باید دقت نظر و توجه کافی داشته باشند و فریب این تماس‌ها را نخورند و به پیامک و تماس‌هایی که احتمال کلاهبرداری در آنها وجود دارند پاسخ ندهند .
وی در خاتمه تصریح کرد : هیچ شرکت و اداره‌ای به صورتی‌که خواستار مراجعه فرد به عابر بانک و قرار دادن اطلاعات رمز و گذر واژه خود به آنها باشد به افراد جایزه نمی‌دهد، اما طمع افراد سبب می‌شود تا آنها برای سودجویی به این روش اقدام کنند و در آخر متضرر شوند.