زمان : 20 Esfand 1391 - 23:19
شناسه : 66644
بازدید : 6103
گلایه نماینده مردم طبس از کندی احداث نیروگاه حرارتی این شهرستان به معاون وزیر نیرو در دیدار عبداله زاده و بهزاد مطرح شد: گلایه نماینده مردم طبس از کندی احداث نیروگاه حرارتی این شهرستان به معاون وزیر نیرو نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه دیدار و گفت وگو کرد.

طبس- حقانی/ نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه دیدار و گفت وگو کرد.

دکتر "محمدعلی عبداله زاده" با گلایه از تاخیر پیش آمده در ساخت نیروگاه زغالسنگ سوز طبس، گفت: علیرغم انعقاد قرارداد 500 میلیون دلاری ساخت نیروگاه زغال سنگی طبس با مشارکت چین، این طرح عظیم کشوری همچنان با کندی پیش می رود که موجب نگرانی مردم منطقه در عدم تحقق وعده های دولت برای احداث نیروگاه حرارتی طبس شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اولين نيروگاه زغال‌سنگ‌ سوز کشور با ظرفيت 650 مگاوات در شهرستان طبس که برابر برنامه قرار بود در سال 1391 به بهره‌ برداري برسد و تكنولوژي آن نيز وارد و زمينه توسعه اينگونه نيروگاه‌ها فراهم آيد و بدین ترتیب زغال‌سنگ وارد سبد انرژي برق كشورگردد، متاسفانه همچنان مراحل احداث آن با کندی مواجه است.

عبداله زاده با اشاره سابقه ۱۵ ساله نخستین نیروگاه حرارتی کشور در طبس که سوخت آن با زغالسنگ تأمین می‌شود، گفت: وجود معدن بزرگ زغالسنگ منطقه مزینوی طبس که دارای زغالسنگ حرارتی است و به‌کارگیری آن در راه‌اندازی نیروگاه طبس بسیار مقرون به صرفه است موجب تصمیم به احداث نیروگاه حرارتی طبس شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالعات انجام شده برای راه‌اندازی نیروگاه حرارتی طبس، خاطرنشان کرد: تسریع در آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه حرارتی طبس، صادرات و ارزآوری قابل توجهی را برای کشور به دنبال خواهد داشت، ضمن اینکه استفاده این نیروگاه از زغالسنگ موجب رفع برخی مشکلات معادن زغالسنگ طبس نیز می‌شود.

عبداله‌زاده با اشاره به بودجه تخصیصی نیروگاه حرارتی طبس، تصریح کرد: متأسفانه سالانه بودجه ناچیزی به منظور راه‌اندازی این نیروگاه اختصاص می‌یابد که کار به‌ جایی نمی برد و از آنجا که هر ساله بودجه احداث این نیروگاه به صورت جدی اختصاص نیافته، کار عملیاتی نیز در این زمینه بسیار کند صورت گرفته است.

 معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ظرفیت تولید این نیروگاه ذغال سنگی حدود 650 مگاوات عنوان کرد و افزود: با توافق انجام شده با یک شرکت چینی برای ساخت این واحد نیروگاهی قرار است نزدیک به 500 میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این شرکت چینی تا کنون به تمامی تعهدات قراردادی خود در قبال ساخت نیروگاه طبس پایبند بوده است، تصریح کرد: براساس برنامه زمان بندی باید عملیات اجرایی و ساخت این نیروگاه زغال سنگی در مدت 74 ماه به پایان برسد.

در این دیدار نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه  به مشکلات حوزه برق در منطقه اشاره کرد و از معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، خواستار مساعدت بیشتر شد که مهندس بهزاد در این زمینه قول مساعد داد.