زمان : 21 Esfand 1391 - 20:01
شناسه : 66675
بازدید : 6018
سوءاستفاده از حس انسان دوستانه مردم توسط سایت های جعلی کمک به موسسات خیریه سوءاستفاده از حس انسان دوستانه مردم توسط سایت های جعلی کمک به موسسات خیریه

رییس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص سایت های جعلی کمک به موسسات خیریه و سوء استفاده از آنها هشدار داد.

سرهنگ"کاکوان" رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد : بدنبال شکایت نماینده حقوقی یکی از موسسه های خیریه مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند.
سرهنگ کاکوان افزود: بنابر اظهارات شاکی، این موسسه خیریه جهت نگهداری معلولان ذهنی و جسمی تشکیل شده که اخیراً فردی با راه اندازی سایتی اقدام به جلب کمک مردمی کرده و شماره حسابی را نیز جهت دریافت کمک های نقدی معرفی کرده است.
این مقام انتظامی ادامه داد: پس از اقدامات فنی و تخصصی ماموران متهم را شناسایی و دستگیر کردند که وی نهایتاً به جرم خود اعتراف و تحویل مراجع قضایی شد.
رییس پلیس فتا تهران بزرگ در پایان هشدار داد: متاسفانه افرادی سودجو با ایجاد وبلاگ ها و سایت های جعلی و قرار دادن شماره حساب و آدرس های شخصی سعی در جلب اعتماد شهروندان دارند، لذا پلیس فتا به شهروندان توصیه می کند که جهت کمک به موسسات خیریه به ارگان های ذی صلاح مراجعه کرده و از پرداخت کمک به این مراکز از طریق پرداخت اینترنتی در این وبلاگ ها و سایتها خودداری کنند.