زمان : 23 Esfand 1391 - 19:40
شناسه : 66785
بازدید : 5565
مراقب سارقین هویت در شبکه های اجتماعی باشید مراقب سارقین هویت در شبکه های اجتماعی باشید

رییس پلیس فتا ایلام از دستگیری سارق هویت افراد در شبکه های اجتماعی خبر داد و گفت: متهم پس از جلب اعتماد کاربران اطلاعات آنها را کسب و اقدام به انتشار آنها می کرده است.

 سرهنگ "قبادزاده" رئیس پلیس فتا استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد : پیرو شکایت خانمی مبنی بر هتک حرمت وی در اینترنت، ماموران تحقیقات خود را جهت شناسایی متهم آغاز کردند.
رییس پلیس فتا استان ایلام ادامه داد: بنابر اظهارات شاکیه ، فردی با ایجاد صفحه ای جعلی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر شخصی و درج مطالبی کذب علیه او موجب هتک حرمت وی شده است، که پس از بررسی صفحه مذکور و تحقیقات فنی و تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد.
این مقام انتظامی افزود: پس از بازبینی سیستم متهم و صفحات ایجاد شده توسط وی مشخص شد که وی با گشت زنی در شبکه های اجتماعی ، طعمه های خود را که اکثراً دختران جوان بودند و اطلاعات و عکس های خود را به اشتراک گذاشته بودند پیدا کرده و با نام و عکس های جعلی با آنها رابطه دوستی برقرار و پس از جلب اعتماد ، اطلاعات خصوصی آنها را دریافت و از آنها سوءاستفاده می کرده است.
وی تصریح کرد: متهم پس از رویت مستندات موجود به جرم خود اعتراف و تحویل مراجع قضایی شد.
سرهنگ قبادزاده به کاربران در فضای مجازی هشدار داد: به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و عکس و فیلم های خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذاشته و نسبت به تنظیم محرمانگی اطلاعات خود هوشیار باشید و توجه داشته باشید که افراد در فضای مجازی به راحتی می توانند تغییر هویت دهند، لذا به راحتی به دیگران اعتماد نکرده و اطلاعات خصوصی خود را در اختیارشان نگذارید.