زمان : 01 Shahrivar 1386 - 16:19
شناسه : 7192
بازدید : 4251
سه روز عزای عمومی در اردکان و یک روز عزای عمومی در یزد سه روز عزای عمومی در اردکان و یک روز عزای عمومی در یزد

سه روز عزای عمومی در اردکان و یک روز عزای عمومی در یزد
يزدفردا : سرپرست استانداری یزد در پیامی خطاب به مردم استان یزد و به خصوص مردم شهرستان اردکان رحلت عالم ربانی، آیت الله بهجتی را تسلیت گفت و یک روز در استان یزد و سه روز در شهر اردکان عزای عمومی اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد ، سید علیرضا نبوی زاده در قسمتی از پیام خود آورده است: مردم مومن استان در مراسم های مختلف آن روحانی عارف و درد آشنا که عمری قلم و بیان و هنر خویش را وقف انقلاب و اسلام ناب محمدی کرد ، بالاخص مراسم تشییع و خاکسپاری که عصر روز چهارشنبه در اردکان برگزار می شود شرکت کرده ، قدرشناسی و حق شناسی خود را به خادمان اسلام اعلام خواهند کرد.

به همین مناسبت مراسم بزرگداشتی صبح روز پنج شنبه اول شهریورماه از ساعت 5/7 تا 5/9 صبح از طرف نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یزد در مسجد روضه محمدیه برپا می شود

درگذشت آیت الله بهجتی (شفق) را تسلیت گفت
انجمن شاعران ایران و دفتر شعر جوان طی اطلاعیه ای درگذشت آیت الله محمدحسین بهجتی (شفق) را تسلیت گفتند.
به گزارش خبرگزاری مهر در متن این پیام آمده است: خبر درگذشت آیت الله بهجتی (شفق) موجب تاسف و تالم شدید دوستان و جمله آشنایان و اهل ادب گردید. آن انسان وارسته و شاعر ارزشمند و گرانپایه، بحق در جمیع فضائل یکی از نوادر دوران بود و همه آنان که با آن فقید سعید حشر و نشری داشتند به این حقیقت اذعان دارند.
انجمن شاعران ایران و دفتر شعر جوان ضایعه فقدان آن بزرگوار را به اهل علم و ادب و خانواده ارجمند وی تسلیت و تعزیت گفته است.
آیت الله حاج شیخ محمد حسین بهجتی اردکانی از شاگردان امام خمینی(ره) و آیت الله روح الله خاتمی و اولین شاعر شعر انقلاب اسلامی بود که پس از تصدی مسئولیت نمایندگی امام و امات جمعه یزد توسط مرحوم آیت الله روح الله خاتمی به امامت جمعه اردکان منصوب شد. وی پس از یک دوره بیماری مزمن قلبی شامگاه روز دوشنبه 29 مرداد 86 در سن 73 سالکی دار فانی را وداع گفت.

آيت‌الله مسعودی خمينی: مرحوم بهجتی همراه امام (ره) و انقلاب بود
گروه سياسی: آيت‌الله بهجتی، از نظر سلامت نفس بی‌نظير، به تمام معنا رفيق، بسيار متواضع و همراه انقلاب بود و درباره حضرت امام (ره) اشعار و سخنرانی‌های زيادی دارد.



آيت‌الله «علی‌‌اكبر مسعودی خمينی» توليت آستان مقدسه حضرت معصومه (س) در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) درباره‌ ابعاد شخصيتی آيت‌الله «بهجتی» امام جمعه فقيد اردكان، تصريح كرد: بنده از اولين روزهايی كه مرحوم بهجتی به قم آمدند، با آنها آشنا شدم. ايشان شخصيتی به تمام معنا متقی و وارسته بود.

وی افزود: من از ايشان حتی در دروه‌ی جوانی كه دارای خصوصيات خاصی است، مكروه هم نديدم. شخصيت ايشان از نظر دينی بالا و از نظر فكری بسيار سالم بود، شاعری توانمند بود و در همان روزهای اولی كه گروهی اشكالی نسبت به حوزه مبنی بر اينكه حوزه تعطيلاتش زياد و كارش كم است، با يك قصيده در همان 50 سال قبل پاسخ آنها را داده بود.

توليت آستان حضرت معصومه (س) شخصيت مرحوم بهجتی را دارای ابعاد گوناگون ذكر كرد و گفت: از نظر سلامت نفس بی‌نظير، به تمام معنا رفيق، بسيار متواضع و همراه انقلاب بود و درباره حضرت امام (ره) اشعار و سخنرانی‌های زيادی دارد.

آيت‌الله مسعودی ادامه داد: با وجود همه اين ويژگی‌های ايشان گمنام بود و علاقه نداشت خود را بين افراد بنام كند.

وی با اشاره به مسئوليت آيت‌الله بهجتی در امامت جمعه شهرستان اردكان از توابع استان يزد، ابراز داشت: شخصيت وی به گونه‌ای بود كه با همه‌كس می‌توانست زندگی كند، سلامت از افكار ايشان می‌باريد و به همراه برادر خود اشعار زيادی در رابطه با ائمه (ع) دارند.

توليت آستان حضرت معصومه (ع) در بخش پايانی اين گفت‌وگو با آْروزی علو درجات برای اين روحانی وارسته، درباره‌ی نقش مرحوم بهجتی در برهه‌های مختلف انقلاب يادآور شد: مرحوم بهجتی از انقلابيونی بود كه كسی ايشان را نمی‌شناخت، ولی زندگی ايشان، زندگی انقلابی بود.

پیام تسلیت جامعه مدرسین به مناسبت رحلت امام جمعه اردکان 
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای در گذشت امام جمعه فقید اردکان را تسلیت گفت.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، در این پیام آمده است: ارتحال عالم ربانی حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای بهجتی امام جمعه اردکان موجب تأثیر و تأسف عمیق گردید.

این عالم مجاهد و خدوم و با فضیلت سال‌های متمادی عمر شریف خود را صرف ترویج معارف اسلامی و خدمت به مردم و تربیت نفوس مستعده نمود.

در ادامه این پیام آمده است: طبع لطیف و قریحه خوش و ذوق سرشار آن عالم فرهیخته از اوان نهضت امام خمینی(ره) در خدمت اسلام و انقلاب بود و این امر مهم تا واپسین لحظات عمر شریف آن عالم مجاهد ادامه داشت.

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارتحال این روحانی گرانقدر را به محضر حضرت ولی عصر(عج) مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)،‌مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه علمیه و مردم شریف و قدرشناس یزد و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و علو درجات آن مرحوم را از خداوند متعال مسألت می‌نماید.






حضور جناب آقاي دكتر خاتمي در مراسم تشييع تهران


TinyPic image

گزارش تشييع پيكر اين عالم برجسته شيعه در اردكان متعاقبا منتشر خواهد شد

يزدفردا