زمان : 04 Tir 1392 - 17:36
شناسه : 72860
بازدید : 6096
تالیف کتاب ریاضیات پیش دانشگاهی توسط عضو هیات علمی واحد یزد تالیف کتاب ریاضیات پیش دانشگاهی توسط عضو هیات علمی واحد یزد کتاب ریاضیات پیش دانشگاهی تالیف استاد مهین حاجی ابوترابی عضو هیات علمی گروه ریاضی واحد یزد توسط انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد منتشر و به بازار نشر عرضه شد.

مهین حاجی ابوترابی مولف کتاب در مصاحبه با  گفت: کتاب مذکور دارای 176 صفحه ، 4 فصل و 3 ضمیمه است که در فصل اول اعداد حقیقی و اعداد مختلط مورد بحث قرار گرفته است ، فصل دوم به توابع ، حدود و پیوستگی آنها اختصاص دارد و در فصل سوم و چهارم نیز به مشتق و کاربردهای آن پرداخته شده است، همچنین در تمامی این فصل ها اشتباهات پرتکرار دانشجویان در اوراق امتحانی به صورت توجه و نکته آورده شده که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: ضمیمه های کتاب شامل تمرینات حل شده ساده و در عین حال دارای نکات مهم است ضمیمه 1 به محاسبه حدود و ضمیمه 2 به روش های مشتق پذیری می پردازد و در ضمیمه 3 روش اسم سریع نمودار توابع مرور شده است.

استاد حاجی ابوترابی تصریح کرد: کتاب حاضر به عنوان کتاب کمک درسی در دروس حساب دیفرانسیل و انتگرال و برای دانشجویان رشته های فنی مهندسی و علوم پایه قابل استفاده می باشد و همچنین خلاصه درس و بیشتر از 200 مسئله حل شده از مباحث حد، مشتق و اسم نمودار را شامل می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: مطالب این کتاب مطابق سرفصل دروس ریاضیات (پیش دانشگاهی، عمومی 1، عمومی 2) رشته های فنی مهندسی و علوم است و سایر مطالب مورد نیاز تکمیلی را از کتاب های" سیلورمن (عام و خاص)" و " لیتهلد " استفاده شده است تا کتاب با حداقل مطلب و حداکثر محتوا در اختیار دانشجویان قرار بگیرد. نویسنده کتاب در پایان خاطر نشان کرد: ریاضیات را نمی توان بدون حل تعداد زیادی مسئله یاد گرفت و همواره تمام تلاشم بعنوان مدرس برای بهبود کیفیت آموزش ریاضیات و افزایش توان دانشجویان در حل مسئله بودم تا شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر قوه تفکر و تعقل انسان ها باشیم.