زمان : 16 Tir 1392 - 16:59
شناسه : 73522
بازدید : 17179
 دستگیری متهم سریالی برداشت اینترنتی غیر مجازدر بوشهر دستگیری متهم سریالی برداشت اینترنتی غیر مجازدر بوشهر

 یزدفردا:رییس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری عامل سریالی  برداشت غیر مجاز از حسابهای بانکی استان ، خبر داد.

 سرهنگ "جهانشیری" رئیس پلیس فتا استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد :در راستای رسیدگی به چند فقره پرونده واصله از دادسرای عمومی وانقلاب استان بوشهر با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی مربوط به شهروندان ، مراتب بلافاصله در دستور کار تیم عملیاتی پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی ضمن رصد و پایش مستمر فضای مجازی و همچنین تحقیقات گسترده دریافتند که متهم به صورت حرفه ای اقدامات خود را در سطح شهر و در زمان شلوغی در چندین کافی نت انجام می دهد .

رییس پلیس فتا استان بوشهر در ادامه بیان داشت: طی اقدامات فنی و اطلاعاتی و همچنین رصد پرونده های متشکله مشخص شد متهم تعداد بیشتری از افراد را مورد هدف و طعمه خود قرار داده که با تحقیقات گسترده توسط کارشناسان زبده پلیس فتا استان بوشهر متهم اهل و ساکن استان بوشهر شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جهانشیری در ادامه افزود : فرد دستگیر شده پس از مواجه شدن با مستندات و ادله كارشناسان در بازجویی های صورت گرفته به برداشت غیرمجاز از حساب 7 نفر ، 16 مورد دسترسی غیر مجاز به حساب  و 6 نفر نیز  دسترسی غیر مجاز به اطلاعات  معترف شد.

رییس پلیس فتا استان بوشهر در پایان به شهروندان توصیه کرد:

1- به علت جرم خیز بودن فضای مجازی، کلاهبرداران در این فضا از صمیمت شهروندان نسبت به همدیگر سوء استفاده کرده و با استفاده از کلمه اعتماد افراد ساده لوح را مورد هدف و طعمه خود قرار می دهند لذا توصیه می گردد به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و محرمانه را در نزد دیگران فاش نکنیم.

2- به محض فعال شدن رمز دوم به غیر از مالک اصلی کارت بانکی افراد دیگر نیز می توانند با در دست داشتن رمز دوم و شماره کارت، خرید وبرداشت اینترنتی را انجام دهند لذا به شهروندان توصیه می شود در خریدهای اینترنتی از لو رفتن رمز بانکی دقت لازم بعمل آید.

 

3- اگر رمز کارت بانکی شما در اختیار دیگران قرار گرفت سریعا از طریق بانک مربوطه یا با در دست داشتن کارت بانکی به نزدیک ترین دستگاه خودپرداز رمز بانکی را تغییر تا از سرقت وجه از حساب جلوگیری بعمل آید.