زمان : 08 Mordad 1392 - 15:24
شناسه : 74560
بازدید : 1938
 پیام تسلیت حوزه هنری استان یزد در پی در گذشت استاد لاری پور پیام تسلیت حوزه هنری استان یزد در پی در گذشت استاد لاری پور

یزدفردا "در پی در گذشت هنرمند پیشکسوت استان حوزه هنری یزد در پیامی این ضایعه بزرگ را به جامعه هنری و ادبی استان و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد در پیام  آمده است : یکی دیگر از هنرمندان متعهد و دلسوز دیار درالعباده یزد در ماه میهمانی خدا و همزمان با شب های ارزشمند قدر دعوت حق را لبیک و به دیدار معبود شتافت بدون شک ضایعه فقدان ایشان خلاء جبران ناپذیری برای هنر استان به ویژه در حوزه های گرانسنگ شعر و نقاشی خواهد بود .

چرا که استاد حسین لاری پور از چهره های سرشناس و هنرمند پروری بود که نیم قرن از عمر پر برکت خویش را صرف آموزش هنرمندان و هنر دوستان نمود به گونه ای که بسیاری از هنرمندان امروز استان مستقیم یا غیرمستقیم از محضر ایشان و هنرفاخرشان بهره ها بردند.

آن شاعر توانا و نقاش چیره دست با خلق آثار فاخر و نمونه آخرین نمایشگاه هنری خود را کمتر از یک ماه پیش در نگارخانه حوزه هنری یزد برگزار نمود.

که با استقبال پرشور مشتاقان هنر همراه بود . هنرمندان و کارکنان حوزه هنری استان در گذشت آن استاد گرانقدر را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری استان تسلیت گفته و برای بازماندگان و علاقه مندان آن فقید سعید صبر و اجر و برای آن مرحوم غفران و علو درجات را از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایند .

سید ناصر امامی

سرپرست حوزه هنری استان یزد

گفتی است : خرداد ماه امسال امامی سرپرست حوزه هنری با جمعی از همکاران و هنرمندان حوزه هنری با حضور در منزل استاد لاری پور ازبیش از نیم قرن خدمات فرهنگی هنری و ادبی وی تجلیل کردند.

در پایان سرپرست حوزه هنری از عموم جامعه فرهنگی استان به ویژه هنرمندان درخواست حضور باشکوه در مراسم تدفین و نیز مجالس گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند متواضع فرهیخته و بزرگ استان را نمودند.

متقابلا قابل ذکر است استاد لاری پور همکاری شایسته ای با حوزه هنری استان بخصوص در شش ماه اخیر داشتند