زمان : 25 Shahrivar 1386 - 23:06
شناسه : 7613
بازدید : 8579
بازديد استاندار يزد از طرح آبياري تحت فشار كشت پسته مروست بازديد استاندار يزد از طرح آبياري تحت فشار كشت پسته مروست

يزدفردا"استاندار يزد در جريان بازديد از طرح آبياري تحت فشار موفق كشت پسته مروست كه در زميني به وسعت 60 هكتار و با هزينه اي بالغ بر 265 ميليون تومان اجرا شده است بازديد كرد .

وي از آبياري تحت فشار ( قطره اي ) به عنوان يكي از روش هاي نوين آبياري نام برد . مهندس فلاح زاده با اشاره به كويري بودن استان يزد و مشكل كمبود آب بر صرفه جوئي در مصرف اين مايه حياتي تاكيدكرد . رئيس جهاد كشاورزي استان هم در گزارشي اظهار داشت اجراي اين طرح از خرداد ماه گذشته آغاز گرديده و اهداف آن صرفه جويي در مصرف آب ، توسعه سطح زير كشت با آب موجود پايين آوردن هزينه هاي كارگري و جلوگيري از رويش علف هاي هرز مي باشد . مهندس صالحي گفت : تاكنون دو هزار و 200 هكتار طرح آبياري تحت فشار در شهرستان خاتم اجرا شده است .

استاندار يزد در ادامه سفر به شهرستان خاتم از طرح بوجاري بذر گندم تعاون روستايي بازديد كرد.


در اين بازديد مدير كل تعاون روستايي استان گفت : بذري كه تاكنون مورد استفاده قرار ميگرفته براي بوجاري به يزد ارسال مي شده و بعد به شهرستان خاتم منتقل مي گرديده كه هزينه سنگيني بر كشاورزان تحميل مي گرديد . كه اكنون بوجاري بذر اصلاح شده گندم و جو در شهرستان خاتم انجام مي شود جهان آباد سطح زير كشت ذرت دانه اي در اين شهرستان را سه هزار هكتار و ميزان برداشت سالانه آن را حدود 21 هزار تن ذكر كرد وگفت : در حال حاضر ذرت هم در شهرستان خاتم به روش علمي فرآوري و خشك مي شود.
يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید