زمان : 13 Mehr 1392 - 15:59
شناسه : 77750
بازدید : 5439
علم و اخلاق و فرهنگ در كتاب‌ها نهفته است استاندار یزد: علم و اخلاق و فرهنگ در كتاب‌ها نهفته است

استاندار یزد در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری که با حضور مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، کتاب را جامع همه خوبی‌ها دانست و گفت: علم، سواد، اخلاق و فرهنگ در کتاب‌ها نهفته است.

"محمدرضا فلاح‌زاده" با اشاره به موفقيت‌هاي استان يزد در حوزه كتاب و كتابخواني، اين موفقيت‌ها را مرهون تلاش مردان و زنان با همت استان و پشتيباني مسئولان كشوري و به ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی دانست.
وی با تشريح اهميت كتاب و كتابخواني اظهار داشت: بعثت پیامبر اسلام با كتاب آغاز شد و حتي ايشان به هنگام رحلت، امت خود را به پیروی از کتاب الهی و عترت خود سفارش کردند.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد، تلاش فرمانداران و مسئولان فرهنگی استان را براي ترويج فرهنگ مطالعه خواستار شد و خاطرنشان كرد: تا زماني كه مسئول هستيد، مسئولانه امور را پيگيري كنيد.
وي ادامه داد: لازم است در هريك از شهرستان‌هاي استان يك كتابخانه استاندارد و آبرومند دایر شود که این امر با تلاش و پیگیری اداره کل کتابخانه‌ها و فرمانداران شهرستان‌ها و همچنین حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور محقق می‌شود.
فلاح‌زاده افزود: کتاب، جامع همه خوبی‌ها و برجستگی‌های یک ملت است و سواد، علم، عبرت‌آموزی، اخلاق، فرهنگ و مدیریت، همگی در کتاب نهفته است.
استاندار یزد همچنین از نهاد کتابخانه‌های عمومی خواست با همکاری صدا و سیما به فرهنگ‌سازی صحیح و اصولی برای مطالعه به خصوص در میان کودکان و خردسالان بپردازد.
این جلسه در سالن مرحوم حمیدیای استانداری یزد برگزار شد.