زمان : 07 Aban 1386 - 16:43
شناسه : 8066
بازدید : 65692
تيتر صفحه حوادث امروز كشور حادثه خونين تفت تيتر صفحه حوادث امروز كشور حادثه خونين تفت

يزدفردا :

به هر تقدير اتفاقي ناگوار كه باعث  تيتر اول شدن استان يزد در صفحه حوادث رسانه هاي كشور شد ،اتفاق افتاد.

با هم مرور مي كنيم اخبار حوادث كشور و انعكاس حادثه اخير شهرستان تفت را .




همشهري :نهال مرگ در خانه 4 نوجوان

همشهري :نهال مرگ در خانه 4 نوجوان

 

همشهري :نهال مرگ در خانه 4 نوجوان
داخلی - آزاده مختاري: قربانيانم را به بهانه نشان دادن كبوترها به نهالستان تفت مي كشاندم و دريك فرصت مناسب، با بستن دست‌ها و پاهايشان نقشه‌‌‌ا‌م را اجرا مي‌كردم.
اين ادعاهاي متهم مهم‌ترين پرونده جنايي سال 86 است كه باورنداشت پليس هرگز بتواند راز جنايت‌هاي پيچيده‌اش را كه در آنها هيچ سرنخي بر جاي نمي‌گذاشت، بگشايد.

قتل‌هاي زنجيره‌اي

چند ماه قبل خانواده نوجوان 13ساله‌اي از اهالي تفت به پليس آگاهي يزد رفته و كارآگاهان را در جريان ناپديد شدن ناگهاني پسرشان قراردادند.

با اعلام اين گزارش، كارآگاهان پليس يزد با احتمال اينكه اين نوجوان به نام ميلاد طعمه آدم‌ربايي شده باشد، تحقيقات گسترد‌ه‌اي را براي ردگيري آدم ربايان آغاز كردند، اما وقتي هيچ تماسي براي اخاذي برقرار نشد، اين فرضيه كم كم رنگ باخت، اين در حالي بود كه هيچ سرنخي نيز از پسر گمشده به‌دست نيامد.

بررسي برروي اين پرونده ادامه داشت تا اينكه چند ماه بعد، پرونده ناپديد شدن پسر بچه 12 ساله ديگري از اهالي تفت نيز به پليس آگاهي يزد اعلام شد، اما جستجوي پليسي براي يافتن اين پسر گمشده نيز بعد از مدت‌ها تحقيق به بن‌بست رسيد.

در حالي كه دليلي بر وجود ارتباطي بين اين جنايت‌ها اثبات نشده بود، خبرگم شدن نوجوان 15ساله ديگري ازاهالي همان منطقه در فروردين سال 86 به پليس آگاهي گزارش شد.

با ورود اين پرونده به اداره فقداني‌هاي آگاهي يزد، كارآگاهان متوجه شدند هر 3 نوجوان ناپديد شده با يكديگر دوست بوده‌اند وهمين موضوع حساسيت پليس را درخصوص راز ناپديد شدن آن‌ها برانگيخت و تيم ويژه‌اي به دقت تمامي سرنخ‌هاي احتمالي در اين پرونده را دنبال كردند.

سرهنگ غلام رضا متقي زاده، رييس پليس آگاهي يزد، درتوضيح اين پرونده به خبرنگار همشهري گفت: تيم تحقيقاتي با تحقيق بر روي اين 3 پرونده وبه‌دست آوردن سرنخ‌هايي كه نشانگرارتباط ميان ناپديد شدن اين 3 نوجوان بود، به جستجوي خود ادامه مي دادند كه خبرگم شدن نوجوان 12 ساله‌اي ديگري گزارش شد، اين نوجوان برادر نخستين نوجوان ناپديد شده بود.

در اين مرحله با دستورات ويژه‌اي كه ازسوي فرماندهي‌كل آگاهي ناجا، براي به نتيجه رسيدن اين پرونده صادرشد، درمدت زمان كوتاهي 13 نفر به عنوان مظنون بازداشت شدند، ولي بازجويي از آنها سرنخي در اختيار پليس نگذاشت.

سرهنگ متقي زاده افزود: تحقيقات ادامه يافت تا اينكه تيم تحقيقي كه از كارآگاهان ويژه‌پليس آگاهي ناجا و كارآگاهان پليس يزد تشكيل شده بود، در جريان بررسي‌هاي خود دريافتند چندين شاهد چهارمين نوجوان ناپديد شده را آخرين بار سوار بر موتورسيكلت شوهرخاله‌اش به نام عبدالزهرا ديده اند.

با روشن شدن اين موضوع ، هفتم مهرماه عبدالزهرا در آگاهي يزد تحت بازجويي‌هاي فني و پليسي قرار گرفت ودر جريان ا ين بازجويي‌ها بود كه كارآگاهان دريافتند اين مرد 31 ساله، راز ناپديد شدن نوجوانان يادشده را در سينه دارد، اما وي به شدت منكر اطلاع از اين ماجرا بود.

درحالي كه همه شواهد بر عليه اين مرد بود، با دستور رئيس پليس آگاهي ناجا متهم چهارشنبه گذشته براي بازجويي هاي تخصصي به آگاهي پايتخت انتقال يافته و از سوي كارآگاهان اداره 11آگاهي تهران بزرگ تحت بازجويي قرار گرفت و سرانجام بعد از24 ساعت بازجويي لب به اعتراف گشود .

كبوترهاي مرگ

سرهنگ سعيد ليراوي معاون آگاهي تهران بزرگ كه متهم دراداره 11 اين آگاهي تحت بازجويي قرار گرفته بود، درخصوص اين پرونده گفت: جوان جنايتكار با اعتراف به قتل 4 نوجوان بيگناه در توضيح شيوه جنايت‌ها ادعا كرد كه قربانيان خود را به بهانه نشان دادن كبوترهاي زيبا به نهالستان تفت كشانده و در آنجا با اين ادعا كه مي تواند با خواندن وردي طناب‌هاي بسته شده به دست‌ها وپاهاي آنها را بازكند، دست و پاي آنها را طناب پيچ مي كرده و سپس آنها را به قتل مي رسانده است.

وي افزود: وي اجساد قربانيان را بعد از قتل درچاه‌هاي قنات هاي خشك شده در اطراف نهالستان تفت رها و فرارمي كرده است.







 


 

 

ايران =اسرار قتل۴ دانش آموز در چاه متروكه 323823.jpg
تحقيقات كارآگاهان نشان داد كه عبدالزهرا با ۲ پسربچه گمشده به نام هاى احمد و ميلاد هم رابطه فاميلى دارد.با به دست آمدن اين سرنخ كارآگاهان كه اطمينان پيدا كرده بودند، متهم از سرنوشت ۴ پسربچه مطلع است او را براى بازجويى به اداره آگاهى تهران منتقل كردند.

مرد جنايتكار سرانجام پس از يك ماه قفل سكوت را شكست و اسرار قتل فجيع ۴ پسربچه را فاش كرد.جنايتكار ۳۲ ساله طعمه هايش را به باغى در اطراف شهرستان تفت كشانده و سپس قربانيانش را به قتل مى رساند.

سردار عليرضا اكبرشاهى، فرمانده انتظامى استان يزد در گفت وگو با ایران، درباره اقدام هاى مجرمانه مرد جنايتكار گفت: اسفند ۸۴ خانواده دانش آموز ۱۳ ساله اى به نام احمد عسگرى هراسان و مضطرب به اداره آگاهى تفت مراجعه كرده و از ناپديد شدن مرموز پسر خود خبر دادند.

آنها در شكايت خود اظهار داشتند امروز احمد براى بازى از خانه خارج شد اما وقتى غيبتش طولانى شد همه جا را به دنبال او گشتيم اما هيچ اثرى از پسرمان به دست نيامد.

با طرح اين شكايت مأموران پليس آگاهى تحقيقات گسترده اى را براى روشن شدن سرنوشت پسر دانش آموز آغاز كردند اما هيچ اثرى از او به دست نيامد.

در حالى كه تحقيقات براى كشف سرنخى از سرنوشت پسربچه ناپديد شده ادامه داشت پس از چند روز خانواده پسر بچه ديگرى با مراجعه به پليس خبر ناپديد شدن پسر ۱۲ ساله شان را به مأموران اطلاع دادند.خانواده آرش زرفروش -۱۲ ساله- نيز به كارآگاهان گفتند پسرشان براى بازى از خانه خارج شد اما ديگر بازنگشته.با مطرح شدن دومين شكايت سرهنگ غلامرضا متقى زاده رئيس پليس آگاهى يزد و گروهى از كارآگاهان جنايى تحقيقات گسترده اى براى كشف راز ناپديد شدن ۲دانش آموز را آغاز كردند.كارآگاهان كه احتمال مى دادند ناپديد شدن ۲ پسر بچه با يكديگر رابطه دارد به بررسى ابعاد مختلف دو پرونده پرداختند. در ادامه تجسس ها شمارى مظنون نيز در اين باره شناسايى و دستگير شدند اما به دليل اين كه هيچ مدركى عليه آنها نبود با دستور بازپرس پرونده همگى آزاد شدند.

تحقيقات براى يافتن ۲ پسر ناپديد شده با شكايت خانواده سومين پسر وارد مرحله تازه اى شد.پسر ۱۵ ساله كه مهدى اردلانى نام داشت براى انجام كارى از خانه شان در شهرستان تفت خارج و به طرز مرموزى ناپديد شده بود.بدين ترتيب احتمال قتل سريالى پسربچه ها قطعى شد. به همين خاطر گروه هاى ويژه پليس براى يافتن جسد قربانيان به تجسس در اطراف شهر پرداختند اما هيچ سرنخى براى حل معماى پيچيده ناپديد شدن پسرها به دست نيامد.

تحقيقات گسترده جنايى پليس ادامه داشت تا اين كه ۷ مهر چهارمين شكايت مشابه در پليس آگاهى تفت مطرح شد. در اين شكايت خانواده ميلاد عسگرى پسر ۱۲ ساله به كارآگاهان گفتند پسرشان ظهر روز حادثه هنگام بازگشت از مدرسه به شكل مرموزى ناپديد شده است. با طرح اين شكايت تحقيقات پليس در اين شاخه متمركز شد. بدين ترتيب در تحقيق از دوستان مقتول مشخص شد ميلاد آخرين بار همراه مرد جوانى به نام «عبدالزهرا» كه از دوستان خانوادگى شان بود مشاهده شده است.

با به دست آمدن اين سرنخ كارآگاهان بلافاصله مرد ۳۲ ساله را دستگير كردند اما او در بازجويى ها منكر هرگونه اطلاع از سرنوشت پسربچه شد. كارآگاهان كه در جريان بازجويى هاى فنى، پليسى به اظهارات ضد و نقيض متهم مشكوك شده بودند او را با دستور بازپرس پرونده بازداشت كردند بنابراين بازجويى هاى علمى از او دنبال شد. اما عبدالزهرا همچنان منكر اتهام خود شد.

از سوى ديگر تحقيقات كارآگاهان نشان داد كه عبدالزهرا با ۲ پسربچه گمشده به نام هاى احمد و ميلاد هم رابطه فاميلى دارد.با به دست آمدن اين سرنخ كارآگاهان كه اطمينان پيدا كرده بودند، متهم از سرنوشت ۴ پسربچه مطلع است او را براى بازجويى به اداره آگاهى تهران منتقل كردند.

پس از ۲۴ ساعت بازجويى تخصصى سرانجام روز جمعه متهم در حضور كارآگاهان پليس آگاهى ناجا و تهران بزرگ و يزد لب به اعتراف گشود و به قتل ۴ پسر ناپديد شده اعتراف كرد.

عامل جنايت كه متأهل و داراى ۲ فرزند است در بازجويى ها خود را قربانى طلاق والدينش معرفى كرد و گفت: از اسفند سال ۸۴ به دليل فشارهاى روحى، روانى تصميم به قتل پسربچه ها گرفتم.

بنابراين طعمه هاى خود را به بهانه هاى مختلف به نهالستانى در حاشيه شهر برده و با يك رشته طناب آنها را خفه مى كردم. بعد هم براى مخفى ماندن راز جنايت جسد بچه ها را داخل چاهى در نهالستان انداخته و روى آنها را با خاك مى پوشاندم. با اعترافات متهم، كارآگاهان بلافاصله او را به شهرستان تفت منتقل كردند. وى نيز محل دفن اجساد را به كارآگاهان نشان داد. بدين ترتيب پس از ساعت ها تجسس، اجساد ۴ پسربچه از عمق چاه بيرون كشيده شد.

سرهنگ متقى زاده رئيس پليس آگاهى يزد نيز در اين باره به خبرنگار ما گفت: عامل قتل پسر بچه هاى تفتى فرزند طلاق بوده است كه بنا به اظهاراتش شرايط نامساعد زندگى او را به ارتكاب اين جنايت ها سوق داده است.به گفته وى، قرار است متخصصان و كارشناسان پزشكى قانونى نيز عامل قتل دانش آموزان را به صورت ويژه تحت معاينات تخصصى قرار دهند تا با روانكاوى علل و انگيزه اصلى ارتكاب اين جنايت ها كشف شود.




 

 

تهران – حیات :قاتل 4 کودک در شهرستان تفت دستگیر شد



معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: قاتلی که دو سال پیش چهار کودک 12 ساله را به قتل رسانده بود سرانجام دستگیر شد.سرهنگ سعید لیرابی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات با بیان این خبر افزود: دو سال قبل، چهار کودک به اسامی، میلاد، احمد، مهدی و آرش 12 و 14 ساله در شهرستان تفت مفقود شدند.وی ادامه داد: در تحقیقاتی که توسط کارگاهان پلیس آگاهی شهرستان تفت و استان یزد انجام شد فردی به نام عبدالرضا 31 ساله به عنوان مظنون به قتل شناخته شد.لیرابی خاطرنشان کرد: سرانجام پس از گذشت دو سال در ششم مهر ماه سال جاری وی در شهرستان تفت دستگیر شد ولی به جرم اکتسابی خود اعتراف نکرد.وی گفت: پس از تصمیم گیری های انجام گرفته توسط مرجع قضایی پلیس آگاهی استان یزد ، پلیس آگاهی نیروی انتظامی و اداره 11 مبارزه با آدم ربایی تهران پرونده همراه با متهم به تهران منتقل شد.معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: متهم در بازجویی های انجام شده در طی 24 ساعت به قتل 4 کودک اعتراف کرده و عنوان کرد که آنها را خفه کرده و سپس در بیابان های اطراف شهرستان تفت دفن کرده است.وی خاطرنشان کرد: متهم برای تکمیل تحقیقات به شهرستان تفت بازگردانده شد ولی هنوز اطلاعات تکمیلی اعلام نشده است.پایان پیام


 

 

رونامه اعتماد ملي :متهم به قتل يزدي در تهران اعتراف كرد؛ پس از قتل 4 پسر اجسادشان را در چاه انداختم

اعتماد ملي: گره پرونده مظنون به ربودن و قتل 4 نوجوان يزدي در پي بازجويي فني ماموران پليس آگاهي تهران گشوده شد.متهم اين پرونده علي‌رغم اتهامات و مدارك موجود منكر اطلا‌ع از سرنوشت 4 پسر نوجوان بوده اما وقتي در اداره يازدهم پليس آگاهي تهران مورد بازجويي فني و علمي قرار گرفت در كمتر از 24 ساعت لب به اعتراف گشود.


اسفندماه سال 84 خانواده پسر نوجواني در شهرستان تفت استان يزد به پليس مراجعه و اعلا‌م كردند فرزندشان مفقود شده است، بنابراين تحقيقات ماموران پليس شهرستان تفت آغاز شد. پس از گذشت بيش از يك‌ماه از آغاز تحقيقات پليس، تحقيقات ماموران به بن‌بست رسيد و سرنخي درباره علت و يا نحوه مفقود شدن پسر نوجوان به دست نيامد، با اين حال تحقيقات همچنان ادامه داشت تا اينكه فروردين‌ماه سال 85 خانواده نوجوان ديگري مفقود شدن فرزند خود را اطلا‌ع دادند. با طرح اين شكايت ماموران به تشابهاتي كه بين دو پرونده وجود داشت پي بردند اما با توجه به وجود نداشتن دلا‌يل مستند دومين موضوع را در پرونده‌اي جداگانه مورد بررسي قرار دادند.


شهريورماه سال 85 تحقيقات در رابطه با دو مورد مفقود شدن دو نوجوان همچنان ادامه داشت و به دست نيامدن نتيجه به پيچيدگي پرونده‌ها افزوده بود كه سومين مورد نيز به پليس شهرستان تفت اعلا‌م شد. در پي اعلا‌م مفقود شدن سومين پسر نوجوان در شهرستان تفت ماموران اداره آگاهي با توجه موضوع اصلي 3 پرونده كه مفقود شدن 3 پسر نوجوان بود به نقاط مشترك ديگري نيز رسيدند و همين موارد احتمال آغاز جرائم زنجيره‌اي را افزايش داد. بنابراين تيم ويژه‌اي براي رسيدگي به 3 پرونده تشكيل شد. پس از ادغام 3 پرونده و انجام تحقيقات اوليه تيم ويژه، سرنخ‌هايي درباره موضوع مفقود شدن 3 پسر به دست آمد اما نتايج به دست آمده منجر به بازجويي از چند متهم شد كه در پايان تحقيقات آزاد شدند.


در اين بين عامل يا عاملا‌ن جنايت دست از اقدام مجرمانه جديد برداشتند. اين كار نيز بر پيچيدگي و فرضيه حرفه‌اي بودن مجرم يا مجرمان افزود. در حالي كه تحقيقات پليس همچنان ادامه داشت حدود يك سال پس از مفقود شدن سومين پسر، مورد ديگري در مهرماه سال 86 به پليس شهرستان تفت اعلا‌م شد. با ادامه تحقيقات ماموران به سرنخ جديدي رسيدند و پي بردند پسر ناپديد شده آخرين بار با يكي از اقوام خود ديده شده است. سرانجام با به دست آمدن اين نتيجه، مظنون 31 ساله كه <عبدالزهرا> نام دارد در رابطه با پرونده شناسايي و بازجويي شد اما اطلا‌ع از سرنوشت پسر نوجوان را انكار كرد. با اين حال ماموران پرونده با توجه به دلا‌يل موجود و دخالت مرد 31 ساله او را بازداشت كردند و با گذر زمان نيز مدارك عليه عبدالزهرا بيشتر مي‌شد اما وي همچنان منكر دخالت در مفقود شدن چهار پسر بود.


در پي اطمينان ماموران از دخالت مظنون بازداشت‌شده در ناپديد شدن 4 نوجوان و انكار وي ماموران پليس آگاهي يزد پرونده را در بن‌بست ديدند بنابراين موضوع را به پليس آگاهي كشور اطلا‌ع دادند. سرانجام تصميم بر اين شد كه متهم براي بازجويي به ماموران اداره يازدهم آگاهي تهران سپرده شود، به همين دليل متهم صبح سومين روز آبان‌ماه در اختيار ماموران دايره يازدهم آگاهي پايتخت قرار گرفت و در پي چند ساعت بازجويي فني و پي‌درپي سرانجام لب به اعتراف گشود. عبدالزهرا در مدتي كمتر از 24 ساعت از آغاز بازجويي‌ها قتل 4 نوجوان را گردن گرفت و گفت: قربانيان خود را از بين آشنايان و اقوام انتخاب مي‌كردم، 4 قرباني من ميلا‌د، مهدي، احمد و آرش نام داشتند و سن آنها بين 12 تا 14 سال بوده است. من اين افراد را به دليل نوع رفتار و فساد اخلا‌قي انتخاب كردم و پس از بردن به جاهاي خلوت با طناب خفه‌شان مي‌كردم.پس از قتل نيز اجساد را در چاه‌هاي اطراف شهر انداخته و روي آنها خاك مي ريختم .


وقتي بازجويان اداره آگاهي موفق شدند از مظنون اعتراف بگيرند مرد 31 ساله را براي نشان دادن محل اجساد به شهرستان تفت بازگرداندند، اين مرد با آغاز دور جديدي از تحقيقات در شهرستان تفت روز شنبه محل دو جسد را به ماموران نشان داد و صبح روز گذشته نيز محل دو چاه ديگر را نشان داد.در حال حاضر با توجه به نوع جرم و موارد مشابهي كه پيش از اين اتفاق افتاده به نظر مي‌رسد انگيزه تجاوز و آزار جنسي از قوي‌ترين فرضيات موجود باشد.


روز گذشته سرهنگ سعيد ليراوي، معاون مبارزه با جرائم جنايي پس از كشف اجساد سومين و چهارمين قرباني اين خبر را اعلا‌م كرد و گفت: متهم مرد متاهلي است كه فرزند هم دارد و بر اساس اعترافاتش به تنهايي دست به اين جنايات زده است، از طرفي با توجه به اينكه از زمان قتل تا دفن اجساد مدت زمان زيادي مي‌گذرد تشخيص تجاوز و آزار جنسي آنها كار ساده‌اي نيست، در اين بين متهم نيز اعترافي در اين باره نداشته است بنابراين اعلا‌م نظر قطعي به ادامه تحقيقات نياز دارد.


وي در پايان گفت، در حال حاضر تنها 4 مورد مفقود شدن پسران نوجوان به اين شيوه به پليس اعلا‌م و هر 4 جسد نيز كشف شده است اما با توجه به اين موارد و نكات مبهم پرونده از جمله انگيزه اين مرد تحقيقات در پليس آگاهي يزد همچنان ادامه دارد.

 


 

اعتراف قاتل، راز مفقود شدن چهار نوجوان تفتي گشوده شد
يزد ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۶/۰۸/۰۷‬
داخلي. اجتماعي. حوادث. قتل.

قاتل قتل‌هاي مشابه در تفت يزد پس از يك ماه بازداشت ، لب به سخن گشود و به جنايات خود در به قتل رساندن چهار نوجوان ‪ ۱۲‬تا‪ ۱۵‬ساله اين شهرستان اعتراف كرد.

اين نوجوانان از اسفندماه سال ‪ ۸۴‬به فاصله شش ماه با يكديگر مفقود شده و پيگيري و جستجوهاي خانواده‌هايشان به نتيجه‌اي نرسيده بود.

قاتل ‪ ۳۱‬ساله ، اهل خوزستان و ساكن شهرستان تفت يزد، "عبدالزهرا د " نام دارد.

به گفته بازرسان و كارشناسان رسيدگي به پرونده اين قتل‌ها ، قاتل فردي آرام ، سر به زير و موجه بين اهالي و اطرافيان خود است و اين موارد شخصيت ظاهري فرد را تشكيل مي‌دهد.

كارشناسان مي‌گويند: از آنجايي كه هيچ سرنخي از اين پرونده در دست نبود و قاتل شخصيت دوم و پشت پرده‌اي داشت رسيدگي با فراز و نشيب و چالش‌هايي همراه بود.

به اعتقاد آنها با توجه به اهميت پرونده ، نگاه ويژه و گسترده‌اي به آن شد و با همكاري كارآگاهان آگاهي نيروي انتظامي ، دستگاه قضايي و اطلاعات استان يزد مورد بررسي قرار گرفت.

در اين رابطه ، كميته ويژه قضايي متشكل از مسوولان قضايي و دادگستري و انتظامي مركز استان تشكيل شد.

دادستان شهرستان تفت در اين‌باره گفت: اولين قتل اسفند ماه سال ‪ ۸۴‬به وقوع پيوسته و در جريان آن نوجوان ‪ ۱۲‬ساله‌اي با ترفندهاي قاتل ربوده و به قتل رسيده‌است.

" يعقوب شفيعي" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: متهم اين پرونده دومين ، سومين و چهارمين جنايت خود را به فاصله شش ماه از يكديگر و با يك روش انجام داده‌است.

وي تصريح كرد: قاتل با ترفندهاي خود با مقتولين رابطه مناسب برقرار مي‌كرده و با انتقال آنها به باغات و بيرون شهر، پس از اذيت و آزار آنها را به قتل رسانده و در چاهي مدفون كرده‌است.

شفيعي با بيان اينكه در همه قتل‌ها نقاط مشتركي وجود داشته‌است ، ساكن بودن مقتولين در يك محل ، ارتباط داشتن آنها با قاتل و هم سن بودن را از نقاط مشترك آنها بيان كرد.

وي اظهار داشت: قاتل داراي شخصيتي آرام و وجهه خوب اجتماعي است به طوريكه در زمان بازداشت همه اخلاق او را تاييد كرده و خانواده‌هاي مفقودين نيز بارها به بي‌گناهي او اذعان و درخواست آزادي وي را دادند.

بازپرس شعبه اول دادسراي يزد نيز در اين‌باره گفت: اين پرونده نيازمند برخي اقدامات انتظامي ، پزشكي ، روان كاوي بود لذا از كارشناسان و كارآگاهان تهران كمك گرفتيم.

" عبدالنبي زارع" ، انگيزه اين قتل‌ها را اذيت وآزار مقتولين بيان كرد و گفت: به ظاهر انتقام‌گيري از اطرافيان انگيزه قتل بوده است اما تحقيقات بيشتر در اين زمينه ادامه دارد.

وي گفت: قاتل ، پس از اذيت و آزار، دست مقتولين را از پشت بسته و با طناب انها را خفه كرده است.

زارع با بيان اينكه جسدهاي مقتولين با حضور قاتل كشف شده‌است و دو نفر از مقتولين فرزندان باجناق قاتل بوده‌اند،افزود: اين پرونده به سرعت و دقت در حال رسيدگي است و قاتل به سزاي اعمال ننگين خود خواهد رسيد.

وي بر نظارت والدين روي فرزندان خود تاكيد كرد و گفت: خانواده‌ها اجازه ندهند فرزندانشان در محل‌هاي خلوت با افراد ارتباط برقرار كنند.

مفقود شدن نوجوانان تفتي موجب نگراني‌مردم اين منطقه شده بود و دستگيري قاتل موجب شادي مردم اين شهرستان شد.

مردم اين منطقه قدردان تلاش، جديت و كوشش مسوولان انتظامي و قضايي در كشف و دستگير قاتل هستند

 


 

ايسنا،با اعتراف مرد 31 ساله به ارتكاب جنايات خاموش، راز معماي ناپديدي چهار پسر نوجوان يزدي گشوده شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سرهنگ كارآگاه سعيد ليراوي، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران روند تكميل پرونده از سوي كارآگاهان دايره يازدهم پليس آگاهي را تشريح كرد و گفت: حدود يك ماه پيش، پليس آگاهي استان يزد، مظنون 31 ساله‌اي به نام «عبدالزهرا» را در ارتباط با چهار پرونده ناپديدي مشكوك چهار پسر 12 و 14 ساله دستگير كرد.

بر اساس گزارش پليس، اين پسران نوجوان از حدود دو سال پيش تا مهر ماه 86، يكي پس از ديگري به طرز مشكوكي از محل سكونتشان در منطقه تفت يزد، ناپديد شده و با وجود جست‌و‌جوهاي فراوان، ديگر اثري از آنها به دست نيامد.

اولين شكايت ناپديدي در اسفند 84 اعلام شد كه مربوط به پسر 12 ساله‌اي بود و از همان زمان، تحقيقات گسترده پليسي در حالي آغاز شد كه در ادامه، سه فقره ناپديدي مشكوك ديگر نيز به ماموران گزارش شد.

در اين حال سن گمشدگان، محدوده ناپديد شدن آنها و نبود هيچ‌گونه اثر و نشاني از پسران منجر شد تا كارآگاهان با فرضيه ارتباط اين پرونده‌ها با يكديگر، تحقيقات را به صورت ويژه‌تر ادامه دادند تا اين كه ماموران توانستند مردي كه آخرين بار با يكي از پسران ناپديد شده مشاهده شده بود را شناسايي كنند.

با گذشت يكماه از دستگيري اين مرد كه با آخرين پسر نوجوان ناپديد شده، نسبت فاميلي داشت، از آنجا كه احتمال پليس مبني بر وارد بودن اتهامات مطروحه به وي قوت گرفته بود، وي براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي تهران منتقل شد.

بر اين اساس پنج‌شنبه سوم آبان ماه امسال، وقتي متهم مقابل كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران قرار گرفت، در بازجويي‌هاي فني سرانجام قفل سكوت را شكست و پس از 24 ساعت، ماجراي چهار جنايت تاريك را برملا كرد.

اين متهم كه خود ساكن منطقه تفت يزد است به كارآگاهان گفت: از حدود دو سال پيش، چهار پسر دانش‌آموز 12 و 14 ساله به نامهاي «ميلاد»، «مهدي»، «احمد» و «آرش» را ربوده و پس از قتل، اجسادشان را در چاهي اطراف منطقه تفت يزد دفن ‌مي‌كردم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ادامه تحقيقات پليس در خصوص اقدامات اين متهم نشان داد كه وي، دو پسر 12 و دو پسر 14 ساله را با طناب خفه كرده و سپس داخل چاه‌هاي اطراف منطقه ‌انداخته است.

اين در حاليست كه تمامي قربانيان ساكن يك محدوده بوده‌اند و به نظر مي‌رسد متهم به قتل، با تمامي آنها ارتباط و آشنايي قبلي داشته است.

با اعترافات اوليه، كارآگاهان دايره يازدهم پليس آگاهي تهران، متهم به قتل را به يزد برده تا محل دفن جسد چهار قرباني را به پليس نشان دهد و به اين ترتيب با گذشت سه روز از اعترافات سياه، جسد هر چهار پسر دانش‌آموز در چاه‌هاي مختلف اطراف «تفت» يزد كشف و متهم به پليس آگاهي شهرستان تحويل داده شد.

سرهنگ ليراوي، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران با بيان اين كه هنوز مساله تعرض به قربانيان تاييد نشده است، اضافه كرد: طول مدت دفن اجساد از يك ماه تا دو سال است و بر اين اساس تشخيص تجاوز به آنها، كار آساني نيست و در اين ميان متهم به قتل نيز در اين باره اعترافي نداشته است.

وي تاكيد كرد: متهم، مرد متاهلي است كه براساس اعترافاتش به تنهايي دست به جنايت زده است.

اين درحاليست كه برخي گفته‌ها حاكي از آنست كه متهم در اعترافاتش مدعي شده است: «اين كودكان را به خاطر رفتارهاي نامناسبشان به قتل رساندم.»، اما تحقيقات پليس آگاهي يزد براي روشن شدن انگيزه ارتكاب اين جنايات ادامه دارد.

يزدفردا