زمان : 03 Azar 1386 - 00:03
شناسه : 8260
بازدید : 3460
مراسم تجلیل از خادمان عرصه کتاب در یزد برگزار شد مراسم تجلیل از خادمان عرصه کتاب در یزد برگزار شد

مراسم تجلیل از خادمان عرصه کتاب در یزد برگزار شد
مراسم تجلیل از خادمین عرصه کتاب به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با حضور مسئولین استان در فرهنگسرای شهرداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، در ابتدای این مراسم رئیس اداره امور فرهنگی این اداره کل با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در تمامی شهرستانها گفت : به همین مناسبت مسابقه فرهنگی در ارتباط با کتاب در شهرستانهای استان یزد برگزار شد.
مهدی مخبری گفت : اهداء کتاب به بیمارستان ها ، آرایشگاه های نمونه ، فرودگاه ، زندان ، خانه سالمندان ، کانون های اصلاح و تربیت و راه آهن از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در هفته کتاب و کتابخوانی بود.
وی افزود : از ابتدای امسال تاکنون همچنین مبلغ 9 میلیون تومان از ناشرین یزدی کتاب خریداری شده است.
رئیس اداره امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار داشت : 40 هزار جلد کتاب به مبلغ 50 میلیون تومان نیز کتاب به انجمن ها ، ادارات و موسسات خیریه اهداء شده است.
مخبری در ادامه با اشاره به اینکه 42 مجوز نشر در استان یزد صادر گردیده است ، تصریح کرد : از این تعداد تنها 20 ناشر در سطح استان فعال هستند.
وی گفت : 42 چاپخانه فعال و 200 کتابفروش در استان یزد فعالیت می کنند.
حسن مفیدی معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد دیگر سخنران این مراسم از پایین بودن بودجه فرهنگی انتقاد کرد.

وی با اشاره به نتایج یک تحقیق اظهار داشت : استان یزد در میزان سرانه مطالعه رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده است.
مفیدی همچنین به استقبال مردم استان یزد از برپایی نمایشگاه های کتاب اشاره کرد و گفت : نمایشگاه کتاب شهرستان یزد که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به مدت 15 روز برپا بود 70 میلیون تومان فروش را به خود اختصاص داد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان تأکید کرد : اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی را بر عهده دارند.
محمد رضا قانع مدیر امور کتابخانه های استان یزد در این مراسم گفت : 75 کتابخانه عمومی در سطح استان یزد فعالیت می کنند.
وی افزود : 4 کتابخانه نیز ویژه نابینایان در سطح استان فعال است.
وی با اشاره به 36 هزار عضو فعال کتابخوان در کتابخانه های استان تصریح کرد: یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه های استان یزد موجود است.
همچنین دکتر نواب پور عضو هیأت علمی دانشگاه در موضوع دنیای اطلاعات و کتاب سخنرانی کرد.
اهداء لوح تقدیر و هدایا به 19 نفر نویسنده ، ناشر ، چاپخانه دار ، کتابدار ، کتابخوان و کتابفروش از دیگر برنامه های این مراسم بود.
گفتنی است در پایان این مراسم نیز شعر خوانی و موسیقی سنتی اجرا شد.

يزدفردا