زمان : 14 Bahman 1392 - 21:23
شناسه : 82647
بازدید : 2305
برای اولین بار در کشور دفتر استاندارد سازی فعالیت های فرهنگی هنری در استان اصفهان تشکیل شد   برای اولین بار در کشور دفتر استاندارد سازی فعالیت های فرهنگی هنری در استان اصفهان تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان : اولین دفتر استاندارد سازی فعالیت های فرهنگی هنری درکشور ، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افتتاح شد .

این اقدام با همکاری مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل استاندارد استان اصفهان و با حضور مسئولین و مدیران کل هر دو دستگاه صورت گرفت و در نوع خود اولین در سراسر کشور می باشد .

غلامحسین شفیعی مدیر کل استاندارد استان اصفهان در نشست مشترکی که در حاشیه این مراسم برگزار شد افزود :  اینگونه اقدامات مورد حمایت اداره کل استاندارد بوده و با تعامل بیشتر و در صورتی که موضوع را به صورت جدی پیگیری نماییم درآینده نزدیک می توانیم شاهد تدوین استاندارد فعالیت های فرهنگی هنری نیز باشیم .

وی اظهار داشت : بیش از 23 هزار استاندارد ملی تدوین شده در  کشور داریم که حدود 50% آنها مربوط به محضولات و صنایع غذایی است و مابقیه سایر مصولات و خدمات را شامل میشود .

شفیعی گفت : دغدغه سازمان ملی استاندارد سلامتی جسم و امنیت خاطر مردم و مصرف کنندگان است ولی نمیتوان به این بهانه ، از سلامتی روح و روان مردم و اهمیت فرهنگ غافل شد . چه بسا اگر فرهنگ و توجه به سلامت روح مصرف کنندگان بر سلامت جسم آنان مقدم نباشد ، حتماً اهمیتش از آن کمتر نبوده و باید به موازات یکدیگر به هردوی آنها پرداخت .

مدیرکل استاندارد استان اصفهان مانع اصلی در اجرای اینگونه حرکت های مشترک را فقدان تعاملات مطلوب بین دستگاه های اجرایی برشمرد و گفت : مباحث استاندارد ،‌ مباحث ملی است و مختص یک دستگاه یا یک استان نمیشود . بطور مثال وقتی در این دفتر ،‌ استاندارد یک رویداد فرهنگی تدوین شد ، این استاندارد بصورت ملی ثبت میگردد و در سراسر کشور هرکس بخواهد مطابق استاندارد تدوین شده عمل نمایند ،‌ الزاماً باید به این استاندارد رجوع کند .

وی استاندارد استان اصفهان را در استاندارد سازی محصولات فرهنگی و صنایع دستی در کشور پیشرو دانست و گفت : در مبحث استاندارد سازی در حوزه فرهنگی هنری دو رویکرد وجود دارد . یکی استاندارد سازی فعالیت ها و دیگری استاندارد سازی محصولات که استان اصفهان در رویکرد دوم پیشتاز بوده و تاکنون استاندارد تعدادی از محصولات صنایع دستی و فرهنگی اصفهان را نیز تدوین کرده و پروانه استاندارد نیز صادر شده است .

شفیعی با توجه به حساسیت حوزه ی فرهنگ و هنر ، لزوم استفاده از منابع استاندارد های خارجی کشورهایی که فرهنگ و آداب و رسومشان به مردم ما نزدیکتر است را متذکر شد و گفت : در تدوین استاندارد های فرهنگی هنری باید از دخالت سلایق شخصی و بومی مختص یک منطقه از کشور پرهیز نمود و نگاهی ملی را لحاظ کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان : حجه الاسلام والمسلمین محمد قطبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه فرهنگ وارشاد اسلامی به عنوان اصلی ترین دستگاه فرهنگی که سیاست گذار ، نظارت کننده ، هدایت بخش و حمایت کننده است ، گفت : در حوزه فعالیت های فرهنگی هنری امور بسیار مهمی وجوددارد  مانند حوزه های کتاب ، نشریات ، تبلیغات ، سینما ، تئاتر و ...که برای برخی استانداردهایی تعریف شده است ، اما تعریف و تدوین استاندارد ملی برای این حوزه ها متاسفانه مغفول مانده است .

وی با تاکید بر ضرورت رعایت استانداردها در مراکز و فعالیت ها و خدمات فرهنگی و هنری تصریح کرد : فعالیت ها وخدمات غیر استاندارد ممکن است بازدهی مورد انتظار رانداشته باشد و حتی ممکن است باعث  ایجاد آسیب و اثر منفی شود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان