زمان : 14 Ordibehesht 1393 - 00:09
شناسه : 87106
بازدید : 10118
پيام امام جمعه میبد به مناسبت گرامي داشت هفته شوراها پيام امام جمعه میبد به مناسبت گرامي داشت هفته شوراها

آیت الله اعرافی امام جمعه شهرستان میبد طی پیامی به مناسبت هفته شوراها و ضمن تبریک آن به يكايك اعضا و رؤسای محترم شوراهای شهر و روستای شهرستان ميبد، بر تقويت روح همبستگي و همكاري ميان اعضاي شوراها و نيز ميان شوراهاي شهرها و روستاها تأکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر میبد و به نقل از میبد آدینه، متن پیام امام جمعه میبد که در مراسم روز ملی شورها قرائت گردید به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

وامرهم شورا بينهم

مراتب ادب و احترام و سپاس خويش را به حضور شركت كنندگان در همايش فاخر شورا و يكايك اعضا و رؤساي محترم شوراهاي شهر و روستاي شهرستان ميبد و دهياران و شهروندان محترم بخشهاي ندوشن و بفروئيه شهرستان ميبد، تقديم مي‌نمايم و هفته شوراها را گرامي مي‌دارم و به همه عزيزان تبريك و شادباش مي‌گويم.

به گمان مقوله مشورت و رايزني راهي به سوي خرد جمعي و مشاركت فكري و از اصول مهم قرآني و اسلامي در رويش عقلاني و انساني است، وانگاه كه اين اصل بنيادي در زمينه‌هاي اجتماعي و مصالح عمومي و امور فرهنگي و سياسي و خدمات همگاني بكار گرفته شود؛ لذا اهميت و حساسيت بيشتر برخوردار مي شود.

در نظام اجتماعي و خدمات اسلام جايگاه خرد جمعي و رايزني و همفكري بسيار برجسته است و از اينرو است كه در نظام جمهوري اسلامي، ضمن تاكيد بر مشروعيت الهي و مقوله ولايت،‌ نقش آرا و مردم و بويژه نظام شورايي، مهم و موثر دانسته شده است و در اين ميان شوراهاي شهر و روستا به دليل دامنه گسترده و ارتباطات نزديك مردمي و وظائف محوله به آن، نقش برجسته دارد و به فضل الهي در سطح كشور و نيز در شهرستان ميبد، تاكنون بركات فراواني به ارمغان آورده است.

ضمن تقدير و سپاس از همه سروران ارجمند و با تاكيد بر نكاتي كه بارها بدان اشاره كرده‌ام، مطالبي را فهرست‌وار يادآوري مي‌نمايم:

۱- تقويت روح همبستگي و همكاري ميان اعضاي شوراها و نيز ميان شوراهاي شهرها و روستاها

۲- تعامل فعال با ساير نهادها و ادارات و بويژه فرمانداري و بخشداري ها

۳- اهتمام به وظائف قانوني و انتظارات مردمي بويژه امور جوانان و بانوان

۴- حمايت و هدايت شهرداريها و دهياري ها و تقويت آنها

۵- عنايت ويژه به طرح هاي مهم و راهبردي و چشم اندازهاي آينده نگرانه

۶- توجه خاص به مناطق روستايي و محروم و حاشيه شهرها و مناطق الحاقي جديد

۷- رويكرد توسعه اي و عدالت محور و ارزش گرا

۸- عنايت به فعاليت ها و برنامه هاي فرهنگي و ديني

۹- بذل توجه به امر درآمدزايي با رعايت حال طبقه متوسط و محروم

۱۰- توجه اكيد به معماري اسلامي و ايراني و ميراث فرهنگي و صيانت از محيط زيست

و البته از مسئولان ارجمند نيز انتظار مي‌رود شوراها و نهادهاي برخاسته از آراء مردم را مورد تكريم و عنايت و حمايت قرار دهند و از هيچگونه همكاري دريغ نورزند و مصوبات و تصميمات شوراها را ارج نهند و همكاري نمايند.

همانطور كه از مردم و شهروندان عزيز انتظار مي رود تا مشكلات و چالش هاي شوراها و شهرداريها و دهياري ها را كاملا توجه نمايند و نهايت همدلي و همراهي با آنان بعمل آورند.

مجددا خدمات شوراي اسلامي شهر ميبد و ساير شوراهاي شهر و روستا را مي ستايم و تقدير مي نمايم و از عدم توفيق عرض ادب و مشاركت در اين محفل ارزشمند پوزش مي خواهم و همه شما را دعا مي كنم.

عليرضا اعرافي امام جمعه ميبد

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان