زمان : 14 Ordibehesht 1393 - 12:44
شناسه : 87128
بازدید : 14765
ملکی بانوی صد ساله چنار نازی میزبان  کارشناسان میراث فرهنگی استان یزد+تصاویر(1 نظر) ملکی بانوی صد ساله چنار نازی میزبان کارشناسان میراث فرهنگی استان یزد+تصاویر(1 نظر)

مادران کانون اصلی  خانواده و جامعه بوده و در جامعه ایرانی نکو داشت بانوان به عنوان مهمترین دلیل تشکیل خانواده  و. جامعه اصیل ،یک سنت است و این سنت در طول تاریخ جاری بوده است.دلایل این موضوع وجود  و ماندگاری  میراث فرهنگی در  کنار تداوم حضور بانوی بیش از صدساله چنار نازی در بقایای قلعه تاریخی روستای شهید پرور چنار ناز است.

به گزارش روابط عمومي،کارشناسان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد  کارشناسان میراث فرهنگی یزد در واپسین روزهای هفته گرامیداشت زن و در آستانه روز کار ، ضمن حضور حداکثری در جشنواره عشایر استان  و روستای کرخنگان،به روستای چنار ناز نیز سفر کرده و با این روستای هدف  گردشگری نیز آشنا شدند.

از جمله نکات جالب این سفر،دیدار کارکنان میراث  فرهنگی با ملکی خانم ،تنها ساکن  قلعه تاریخی چناز بود که ضمن بازدید فنی این اتاق قلعه،از شرایط زندگی این مادر کهنسال مطلع شدند و جویای احوال این حافظ تنها قسمت باقی مانده قلعه شدند.

ملکی بانوی صد ساله چنار نازی،اولادی نداشته و شوهر خود را نیز سالهاست از دست داده است،وی با کار و کوشش در رشته های مختلف کشاورزی و دامداری تامرار معاش نمده و اکنون از کم سویی چشم  رنجیده خاطر است، وی خاطراتی از صدور شناسنامه  برای اهالی را تعریف نموده و برای کار کنان میراث فرهنگی آرزوی سلامتی کرد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان