زمان : 01 Shahrivar 1393 - 16:47
شناسه : 92518
بازدید : 2687
ریزش دومینو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد ریزش دومینو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برای اولین بار به همت دکتر مهدی ارسخان عضو هیات علمی گروه ریاضی واحد یزد و جمعی از دانشجویان، ریزش دومینو در سالن مرحوم دکترعلی سلطانی برگزار شد.

دکتر مهدی ارسخان در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: این چیدمان و ریزش برای اولین بار در استان یزد در این تعداد انجام شد.وی ادامه داد : تعداد دومینو موجود در این چیدمان 22 هزار عدد بود که در آینده نزدیک به 40 هزار عدد خواهد رسید.

دکتر ارسخان تصریح نمود : تاکنون 2 دوره مسابقات دومینو به صورت کشوری انجام شده است و از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد میزبانی مسابقات سراسری دومینو می باشد.

وی در خصوص این بازی هیجانی گفـت: دومینو متشکل از مهره های مستطیل شکل که با جنس های گوناگون می باشد که ازکنار هم قرارگرفتن این مهره‌ها می‌توان اشکال و تصاویر جذابی به‌وجود آورد و دومینو نوعی سرگرمی است كه در آن فرد مهره‌های دومینو را پشت سر هم می‌چیند و با ضربه به اولین مهره، سقوط همه مهره‌ها آغاز می‌شود و همزمان با سقوط مهره‌ها، مكانیزم‌ها و افكت‌های ایجاد شده در چیدمان نیز به نمایش درمی‌آیند.

وی افزود:هرچند این سرگرمی طی سال‌های اخیر به بازی مهیجی در كشورهای پیشرفته تبدیل شده است، ولی سابقه چندانی در ایران ندارد.

این عضو هیات علمی گروه ریاضی ادامه داد: از اهداف دومینو می توان از تحریک و تقویت قوه تخیل، رشد قوه خلاقیت ، تقویت توان تفسیر نمودارها و نقشه‌ها و تشخیص نشانه‌ها و نمادها، افزایش توانمندی های علمی دانش آموزان در زمینه طراحی مکانیزم‌ها، تقویت انواع مهارت‌های ذهنی (به ویژه مهارت‌های پایه هندسی) و مهارت‌های عملی، افزایش قدرت تمرکز و هماهنگی‌های ذهن و اعضا (به ویژه چشم و دست)، ایجاد روحیه مشارکت و همکاری دانش‌آموزان در یک کار گروهی علمی، ایجاد رقابت علمی سالم و هیجان‌انگیز میان کودکان و نوجوانان، کمک به ظهور و شکوفایی قوه‌ی ابتکار و انواع خلاقیت در افراد نام برد.

همچنین در زمینه مطالعات اجتماعي از افزايش آگاهي و درك فرهنگ‌هاي مختلف از طريق تماشاي فيلم دومينوي كشورهاي مختلف، مصور كردن وقايع و اماكن تاريخي با مهره‌هاي دومينو اشاره نمود.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.