زمان : 25 Shahrivar 1393 - 11:30
شناسه : 93562
بازدید : 2408
 در نشست بزرگداشت هفته دفاع مقدس صورت پذیرفت: اعلام برنامه های شهرستان تفت در هفته دفاع مقدس در نشست بزرگداشت هفته دفاع مقدس صورت پذیرفت: اعلام برنامه های شهرستان تفت در هفته دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع" در ابتدای این نشست ضمن شکرگزاری به درگاه حضرت دوست به دلیل سلامتی کامل رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس یکی از درخشان ترین بخش های دوران انقلاب شکوهمند اسلامی است که مردم شریف و غیور ایران اسلامی جانانه و عاشقانه با تبعیت از رهبر فرزانه خویش در برابر ظالمان و متجاوزان ایستادند و صحنه های بی بدیلی را خلق کردند.

فرماندار تفت با تلاوت آیاتی از قرآن کریم گفت: یکی از مهم ترین مصداق نیکوکاران و هدایت یافتگان شهدای والامقامی هستند که در مسیر قرب الهی و دفاع از کیان اسلام و کشور جان عزیز خویش را تقدیم کردند.

وی افزود: شهدای والامقام عارفان و عاشقانی بودند که متاع ناچیز دنیا را رها کرده و با بهره گیری از سیره متعالی حضرت سید الشهداء(ع) رضایت باریتعالی را بر هرچیز ارجحیت دادند و خالق لحظه های بی نظیری در تاریخ شدند.  

فرماندار تفت با اشاره به نقش مهم خانواده معظم شهدای والامقام اظهار داشت: صبوری و استقامت خانواده معظم شهدا به ویژه مادران و پدران این سروهای کرامت و آزادگی شایسته تجلیل است و هفته دفاع مقدس فرصت ارزشمندی برای تجلیل از این جانفشانی هاست.

زارع با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و نثار اظهار داشت: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت تضمین کننده امنیت و استقلال کشور در همه بخشهاست و همه دستگاهها به ویژه دستگاههای فرهنگساز باید با جدیت در این رابطه برنامه ریزی نمایند.

فرماندار تفت با ارائه ارزیابی از مفهوم واژه "دفاع" ادامه داد: دفاع هشت ساله چون مبتنی بر همه ارزشها و اصول اسلامی، اخلاقی و انسانی بود دفاعی مقدس است و فرهنگ غنی دفاع مقدس باید بیش از پیش نشر یابد.

وی بر انجام برنامه های خلاقانه، نوآورانه و هنرمندانه در هفته دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید در برنامه های این هفته مشارکت همه مردم و اقشار در نظر گرفته شود و همه برنامه های هفته دفاع مقدس قبل از هر چیز باید وجهی مردمی داشته باشد.   

بر اساس این خبر، برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، غبارویی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برپایی راهپیمایی خانوادگی از محل ورودی تفرجگاه دره گاهان، کلنگ زنی برخی پروژه های عمرانی و برگزاری همایش رزمندگان دفاع مقدس از مهم ترین برنامه های هفته دفاع مقدس خواهد بود.