زمان : 29 Mehr 1393 - 21:09
شناسه : 94993
بازدید : 2615
دستگیری عامل انتشار محتویات غیر اخلاقی در شهرستان آق قلا   دستگیری عامل انتشار محتویات غیر اخلاقی در شهرستان آق قلا

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری عامل انتشار محتویات غیر اخلاقی درفضای مجازی توسط پلیس فتا گلستان خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس:سرهنگ "حبیب الله رجبلی" در تشریح این خبر گفت: برابر رصد فضای مجازی و همچنین اقدامات تخصصی و اطلاعاتی توسط كارشناسان پلیس فتا گلستان، وبلاگی كه اقدام به انتشار محتویات غیر اخلاقی می كرد را شناسایی و با تشكیل پرونده موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی گفت: طی هماهنگی قضایی، فردی به عنوان مدیر وبلاگی كه دانشجو مقطع کارشناسی در رشته کامپیوتر در حال تحصیل و ساکن یکی از روستاهای شهرستان آق‌قلا اقدام به بارگذاری مطالب و انتشار محتویات غیر اخلاقی در فضای مجازی می كرد را دستگیر كنند.

رییس پلیس فتا گلستان با اشاره به اعتراف متهم به بزه انتسابی خود گفت: وی انگیزه خود از این اقدام را آشنایی کار با اینترنت و افزایش بازدید کاربران از وبلاگ ، سرگرمی و کنجکاوی در فضای مجازی اعلام كرده است.

به گفته وی متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ رجبلی همچنین تصریح كرد: برابر ماده 14 قانون جرائم رایانه ای، هرشخصی به وسیله سیستم های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل های داده محتویات مبتذل و مستهجن را تولید، ارسال، منتشر، توزیع یا معامله كند و یا با قصد ارسال یا انتشار یا تجارت تولید یا ذخیره و نگهداری كند به حبس از 91 روز تا دو سال و یا جزاء نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال و یا هر دو مجازات محكوم خواهند شد.