زمان : 24 Aban 1393 - 09:36
شناسه : 95885
بازدید : 4802
تصادف در بلوار فقیه خراسانی با هم قربانی گرفت(3نظر) تصادف در بلوار فقیه خراسانی با هم قربانی گرفت(3نظر) تصادف موتور سیکلت با کامیون در بلوار فقیه خرسانی دو نفر را به کام مرگ کشاند.

به گزارش مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد صبح امروز جمعه 23آبان تصادف یک دستگاه موتورسیکلت در بلوار فقیه خراسانی ، راکب و فرزند خردسال وی را به کام مرگ کشاند . راکب این موتورسیکلت فردی 31 ساله که فرزند خردسالش که در جلو خود نشانده به یک کامیون برخورد نمود و متاسفانه به علت سرعت زیاد و شدید بودن ضربه هردو ددم جان خودرا از دست دادند .

روز گذشته پنجشنبه 22 آبان نیز تصادف دیگری در جاده کمربندی یزد ورودی امامزاده سلطان یک کشته در برداشت . در این حادثه نیز فرد جانباخته راکب موتورسیکلت بوده است .

بلوار فقيه خراساني ، حد فاصل پل الغدير تا دروازه قران كه اصليترين ورودي شهر يزد بشمار مي رود ، با آسفالتي بسيار نابسامان كه شايد در اين فاصله چند كيلومتري بخصوص در باند ورودي به شهر شايد حتي يك قسمت بسيار كوچك عاري از چاله و دست انداز نتوان يافت كه بدون ترديد تمامي اين خرابيها عامل مهمي در انحراف وسائط نقليه براي فرار افراد از افتادن در چاله مي باشد ، گاه به سمت چاهي بزرگتر ،! و بدنبال آن بروز حوادثي كه هر روزه شاهد آن هستيم ، بريدگيهاي غير اصولي در مسير بلوار ودسترسيهاي غير فني و غير استاندارد هركدام را مبدل به قتلگاهي كرده است كه باعث شده صحنه دلخراش امروز بسيار تكراري باشد ، وضعيت روشنايي نامطلوب مسير نيز مزيدي بر علل است ، و قطعا هزينه هايي كه در اثر هر كدام از اين حوادث متحمل مي شويم بسيار بزرگتر از هزينه ناچيز ساماندهي كل مسير است ؛ شايد تعجب برانگيز باشد ، ولي طبق آمارهاي حسابگرانه و دقيق ، هركدام از اين تلفات انساني، چيزي در حدود سه ميليارد تومان هزينه بر خانواده ها ، جامعه و كشور تحميل مي كند ، و شايد نادرست به نظر برسد ولي اين آمارها در سطح جهاني مطرح است ، از هزينه ها و خسارات اقتصادي كه جزء بسيار ناچيز موضوع است تا عواقب روحي و رواني خانواده ها و جامعه و حتي هزينه هاي زيست محيطي و بخصوص بي سرپرستي فرزنداني كه قطعا سرنوشت و آينده شان دگرگون خواهد شد ، كه آيا چند درصد احتمال اينكه در آينده فردي مفيد براي اجتماع پرورش داده شوند كاهش خواهد يافت . و با اين حسابها ، هزينه سامان دهي اين مسير ، برابر هزينه تلفات چند نفر خواهد بود .