زمان : 05 Azar 1393 - 10:25
شناسه : 96466
بازدید : 2111
گزارش دومین جلسه کارگروه استانی هفته پژوهش در دانشگاه یزد گزارش دومین جلسه کارگروه استانی هفته پژوهش در دانشگاه یزد دومین جلسه کارگروه استانی هفته پژوهش در ساختمان استقلال دانشگاه یزد برگزار شد.

میثم کوچک زاده، معاون پژوهشی دفتر آموزش و پژوهش استانداری یزد گفت: در جلسات گذشته این کمیته قرار شد که پنجشنبه 20 آذرماه در سالن همایش های دانشگاه یزد برگزار شود که  در کنار ان نیز نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و کارگاه های آموزشی و پنل های تخصصی برگزار خواهد شد که در این مراسم نیز از پژوهشگران و فناوران دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و دستگاه های اجرایی تجلیل خواهد شد.

وی افزود: به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری نیز از روز دوشنبه 17 آذرماه به مدت 3 روز از ساعت 9 صبح تا 17 عصر برگزار خواهد شد.

کوچک زاده خاطرنشان کرد: در این راستا نیز کارگاه های آموزشی با محوریت اتاق بازرگانی در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه 19 آذرماه و همچنین پنل های تخصصی با محوریت دفتر آموزش و پژوهش در این مدت برگزار خواهد شد که در روز دوشنبه 17 آذرماه با موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه با مسؤولیت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه یزد، سه شنبه 18 آذرماه با موضوع نقش پژوهش و فناوری در مدیریت منابع با مسؤولیت مرکز فناوری های آب پارک علم و فناوری و چهارشنبه 19 آذر با موضوع نقش پژوهش و فناوری در مدیریت محیط زیست با مسؤولیت پژوهشکده محیط زیست دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

کوچک زاده با اشاره به برگزاری غرفه های پژوهشی در دانشگاه یزد تصریح کرد: در پایان این همایش 3 غرفه به عنوان برتر انتخاب شده  و از یکی از پژوهشگران برتر در حوزه های هفت گانه توسعه استان نیز تجلیل خواهد شد.

معاون پژوهشی و فنآوری دانشگاه نیز در این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد در راستای آلاینده های استان یزد در حال انجام پژوهش و بررسی هایی است که ما در خواست داریم در پنل و کارگاه ها نیز حضور پیدا کند تا درباره این فعالیت مهم اطلاع رسانی شود.

دکتر سید محمدتقی المدرسی افزود: ما الان فعالیت های خوبی با همکاری ارگان‌های مختلفی از جمله نیروی انتظامی داریم که در راستای مشکلات و معضلات اجتماعی در حال تلاش هستند و ما باید در این مراسم، کارگاه ها و پنل هایی را ارائه دهیم تا بتوانیم این فعالیت ها را به پژوهشگران معرفی کرده و با برنامه ریزی مخاطبان را جذب کرده و جامعه را نیز آگاه سازیم .

وی خاطرنشان کرد: یکی از دانشکده های مهم دانشگاه یزد دانشکده علوم اجتماعی است که باید با توجه به اهمیت علوم اجتماعی در جامعه، پنل های تخصصی و کارگاه ها را داشته باشد تا از این طریق بسیاری از پژوهشگران و پژوهش های اجتماعی را در جامعه معرفی نموده و در راستای حل معضلات اجتماعی گام برداریم. دکتر المدرسی گفت: از جمله پنل های ما سلامت، علوم اجتماعی، کارآفرینی و توسعه اقتصاد دانش بنیان است که در این همایش برگزار خواهد شد.

 

مسؤول بخش سمپاد استان یزد در این نشست با اشاره به اهمیت حضور دانشجویان و دانش آموزان نمونه در این همایش گفت‌: با توجه به اهمیت این قشر ما می توانیم با دعوت دانشجویان و دانش آموزان نمونه در سطح استان و شهرستان های یزد آنها را پژوهش ها و شرکت های دانش بنیان معرفی نماییم.

دکتر فقیه معاون پارک علم و فناوری یزد نیز در این مراسم گفت: ما براساس امتیازهایی که به شرکت های دانش بنیان داده، این شرکت ها را انتخاب خواهیم کرد و طی فراخوانی از شرکت ها برای دانش بنیان شدن دعوت نموده و با تکمیل فرم ها و فعالیت ها به آنها امتیاز داده و برترین ها را انتخاب می نماییم.