زمان : 08 Esfand 1386 - 00:08
شناسه : 9654
بازدید : 10427
شناخت باطن   (انتخابات مجلس هشتم 231) شناخت باطن (انتخابات مجلس هشتم 231)

(انتخابات مجلس هشتم 231)

شناخت باطن

حجت الاسلام والمسلمین  احمد عجمین

شناخت باطن
از عجایب این عالم داشتن «درون و برون» برای موجودات است . نمی دانم آیا آفریده ای است که دارای ظاهر و باطن نباشد ؟ و البته عجیب تر تفاوت جدی این اندرونی با آن بیرونی است که جدا شگفت انگیز می باشد .
انسان های دقیق و هوشیار فراتر از ظاهر را می بینند و به شکل بیرونی کمتر توجه می نمایند و باطن را معیار برای قضاوت خویش قرار می دهند بر خلاف افراد ظاهر بین که فقط نمای ظاهری برایشان جذاب و قانع کننده بوده و یا کمتر به حقیقت مسأله توجه دارند و ملاک برای آنها واقعیت بیرونی است .
 بسیاری از حوادث تلخ و ناگوار در زندگی فردی و اجتماعی ناشی از همین قضاوت های سطحی و ظاهری است چه کلاه های گشادی استعمارگران به واسطه ی همین ظاهرسازی ها بر سر ملت ها گذاشتند و چه جنایت ها و خیانت هایی که ظاهر زیبایی داشته ولی در باطن و درونش سیاهی و ظلمت ظلمش «جان» آدمی را می آزارد.
 در ایران اسلامی منافقین کوردل با ظاهری آراسته و با نام مجاهدین خلق و به اسم اسلام و قرآن و نهج البلاغه و جهاد فی سبیل الله جنایاتی را آفریدند که شاه با همه قساوت قلبش مرتکب آن نشده بود .

باید هوشیار بود خطر نفاق به تعبیر «قرآن کریم» از کفر بیشتر است و حتی اگر منافقین مسجد هم بسازند باید خراب شود و به زباله دانی تبدیل گردد
نفاق ،با ظاهر آراسته و باطن کفرآمیز همواره می کوشد تا اتحاد ملی و انسجام اسلامی را مورد حمله و هجوم خود قرار دهد و جامعه را از پیروی منویات ولی امر مسلمین باز داشته و شخصیت ها را تقسیم بندی و احزاب و گروه ها را به جای تعامل رو در روی هم قرار دهد .
نفاق، مردم را دست کم می گیرد و جامعه را دارای شعور سیاسی ندانسته و فقط خود را بزرگ می پندارد و حذف خویش را مساوی با عدم حیات اجتماع تلقی می نماید و اگر به هر دلیل نتواند به نقش خودخواسته برسد زمین و زمان را به باد فحش و ناسزا گرفته و اگر زورش برسد از ترور شخصیت تا ترور فیزیکی ابایی ندارد.

راه نجاتی برای اهل نفاق جز آتش جهنم نیست . به خدا پناه می بریم و برای حسن عاقبت خویش دعا می کنیم .

یزدفردا