زمان : 22 Azar 1393 - 14:29
شناسه : 97283
بازدید : 3387
مراسم بزرگداشت پروفسور جرج جرداق مسیحی محقق برجسته نهج البلاغه در یزد برگزار می شود دوستداران امیرالمومنین دعوتند مراسم بزرگداشت پروفسور جرج جرداق مسیحی محقق برجسته نهج البلاغه در یزد برگزار می شود

مراسم بزرگداشت اندیشمند شهیر مسیحی "جرج جرداق" محقق برجسته نهج البلاغه و نویسنده کتاب الامام علی صوت العداله الانساتیه (امام علی ندای عدالت انسانی) در یزد برگزار می شود. وی که استاد ادبیات و فلسفه دانشگاه بیروت بود...

یزد فردا: مراسم بزرگداشت اندیشمند شهیر مسیحی "جرج جرداق" محقق برجسته نهج البلاغه و نویسنده کتاب الامام علی صوت العداله الانساتیه (امام علی ندای عدالت انسانی) دوشنبه 24 آذر ساعت 18:30 در سالن فرهنگ اداره کل ارشاد اسلامی یزد، با حضور مقامات کشوری، بزرگان استان، سفیر ایران در لبنان و ... برگزار می شود. از همه ارادتمندان خاندان ولایت دعوت شده تا با حضور در این مراسم از یکی از اشاعه دهندگان کلام امیرالمومنین تجلیل نمایند.

دبیر ستاد بزرگداشت گفت :جرج جرداق مسیحی چهار دهه از عمرش را برای مطالعه و تحقیق در باره امام علی (ع) صرف و ثابت کرد مولا علی (ع) فراتراز مرزها ، قومیتها و ادیان توحیدی است و فقط متعلق به اسلام و شیعه نیست. این محقق با مطالعه 200 دور نهج البلاغه توانست دائره المعارف "امام علی؛ ندای عدالت انسانی" را بنویسد. جرج جرداق دائره المعارف علی ندای عدالت انسانی در 5 مجلد با عناوین علی و حقوق بشر ، علی و انقلاب فرانسه ، علی و سقراط، علی و دوران او و علی و ناسیونالیسم عربی و بعنوان پیوست این کتاب ها هم روائع نهج البلاغه را نوشت. جرج جرداق نویسنده ، شاعر ، نمایشنامه نویس ، متفکر مسیحی و استاد ادبیات و فلسفه اسلامی دانشگاه بیروت یک ماه پیش در 84 سالگی در بیروت درگذشت .

این مراسم با همکاری استانداری یزد، اداره کل ارشاد اسلامی، دانشگاه یزد، دانشگاه امام جواد، شهرداری یزد، بنیاد نهج البلاغه و موسسه خیریه فرهنگی جوادالائمه و دبیرخانه حسینیه ایران در روز دوشنبه 24 آذر ساعت 18:30 در سالن "فرهنگ" اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد واقع در بلوار دانشجو برگزار می گردد.