زمان : 26 Azar 1393 - 12:36
شناسه : 97448
بازدید : 2057
نشست تخصصي بررسي كاهش آسيبهاي اجتماعي ناشي از تصادفات در دفتر معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري يزد نشست تخصصي بررسي كاهش آسيبهاي اجتماعي ناشي از تصادفات در دفتر معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري يزد

با عنايت به اينكه موضوع بررسي كاهش آسيبهاي ناشي از تصادفات درون‌شهري در اولويت برنامه‌هاي كميسيون ارتقاء امنيت اجتماعي استان قرار دارد، نشستي تخصصي به رياست معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري يزد در محل دفتر ايشان تشكيل گرديد.

در اين جلسه مسئولين مرتبط، به بيان ديدگاه‌هاي خود درخصوص مبحث تصادفات درون‌شهري پرداخته و گزارشي از روند رشد و كاهش در زمينه انواع تصادفات، عوامل ايجاد تصادفات جاده‌اي، عوامل بازدارنده تصادف، زيرساخت‌هاي لازم جهت فرهنگ‌سازي پرداختند. با توجه به اينكه مديريت شهري نقش تأثيرگذاري بر آمد و شد آسان شهروندان دارد، فراهم نمودن زيرساختهاي لازم و استانداردسازي معابر، ميادين، رفوژها و ساير عناصر تأثيرگذار بر ترافيك شهري ازجمله مسائل مهم در كاهش تصادفات برون‌شهري خواهد بود. در اين مقوله، عواملي همچون عوامل انساني و محيطي و تجهيزات و وسائط نقليه نيز نقش مهمي دارند، لزوماً مبحث تصادفات معلول تنها يك يا چند عامل خاص نيست و گاهاً چند عنصر مهم شهري كه مي‌تواند طبيعي يا صنايع انسان‌ساز باشد، مشتركاً محيط را براي بروز ترافيك و درنهايت ايجاد تصادف آماده مي‌سازد. شهرداري يزد با توجه به دارابودن جايگاه مهم و تأثيرگذار در ترافيك شهري با بهره‌مندي از توان كارشناسان خود ضمن طراحي ايمن براي معابر و تقاطع‌ها از تجهيزات و ابزار فني لازم جهت كنترل صحيح ترافيك و شناسايي نقاط حادثه‌خيز در سطح شهر برخوردار مي‌باشد. كنترل صحيح آمد و شدهاي شهري و جلوگيري از تصادفات درون‌شهري تنها با تعامل و هماهنگي كليه دستگاههاي اجرايي در انجام پروژه‌هاي عمراني خود و نيز فراهم‌نمودن زيرساختهاي لازم همچون ايجاد معابر و تقاطعهاي استاندارد و نيز كاهش حجم وسائل نقليه ازطريق افزايش ناوگان حمل و نقل عمومي و نيز جلب مشاركت شهروندان در رعايت اصول و قوانين، امكان‌‌پذير مي‌باشد. فرهنگ‌سازي جز ازطريق خواست خود شهروندان محيا نخواهد شد و عوامل بازدارنده و ساير قوانين قهري، صرفاً مسكّني خواهد بود براي اين بيماري خانمان‌سوز.

اميد است با در نظرگرفتن اصول و ضوابطي كه در فرامين ديني و مذهبي ما مؤكداً مؤمنين را به انجام آن ملزم نموده و نيز رعايت قوانين و مقررات كشوري كه حقوق شهروندي را حفظ مي‌نمايد، رسيدن به شهرهايي ايمن و عاري از عارضه‌هاي نامطلوب گام برداريم.